Sunset Overdrive

preview  10
Martin Šmíd, 20. 5. 2014 0:00
Studio Insomniac Games se proslavilo v minulosti především hrami ze sérií Spyro the Dragon, Ratchet & Clank a Resistance, které vycházely exkluzivně pro konzole PlayStation. Možná i proto bylo překvapením, když v minulém roce vývojáři oznámili spolupráci s Microsoftem, výsledkem níž je exkluzivní akce Sunset Overdrive pro konzoli Xbox One. První teaser z E3 určitě navnadil, ale až nedávno jsme se dozvěděli, co od této hry můžeme vůbec očekávat. Je toho docela dost, takže se dejte do čtení našeho preview.

Myšlenka na hru Sunset Overdrive se poprvé zrodila před několika lety, ale pořád chyběl sponzor v podobě vydavatele, který by pomohl hře na svět. Nakonec si vývojáři plácli s Microsoftem, který slíbil finanční pomoc a navíc i vydání, samozřejmě výměnou za exkluzivitu pro konzoli Xbox One. Vývojáři si zatím spolupráci pochvalují, i když tedy na začátku váhali, jestli se do podobné spolupráce mají pustit, navíc říkají, že nešlo ani tak o peníze, ale o kontrolu nad značkou, s níž si v budoucnu mohou dělat cokoliv, co se jim zamane, třeba ji i přinést na další platformy. To je samozřejmě rozdíl oproti hrám, na kterých doposud pracovali, protože značka vždy připadla vydavateli, teda Sony, takže nehrozí, že by se Ratchet & Clank nebo Resistance série někdy objevily na jiné konzoli, než té s logem PlayStation. Vývojáři také dodávají, že Insomniac Games je nezávislé studio, které v budoucnu může opět dělat hry pro další platformy a třeba i navázat znovu spolupráci se Sony, v níž mají spoustu přátel. Vývojáři už nyní říkají, že na Sunset Overdrive nepohlížejí jen jako na jednu hru, ale když bude mít úspěch, mohla by se rozrůst nejen na sérii, ale i v něco daleko většího.

Sunset Overdrive se může jevit jako další hra z postapokaliptické světa, ale už na podrobnější pohled je jasné, že vývojáři z Insomniac Games opět hodně vsází na trochu ujetou hratelnost, která je jim vlastní, neberou hru nijak vážně a chtějí, aby se hráč po celou dobu hlavně bavil. To je vidět už na příběhu, tedy zápletce, na níž hra stojí. Vše se odehrává roku 2027 ve fiktivním městě Sunset City, kde sídlí i velký výrobce nápojů Fizzco. Ten uspořádá velkou párty k uvedení své novinky OverCharge Delirium XT, která se má stát obrovským hitem, ale jak už to tak nějak bývá, při výrobě se něco pokazilo, takže se obyvatelé Sunset City začnou měnit v ohavné mutanty a další stvůry různých velikostí a tvarů, před nimiž je nejlepší utéci. Ihned je proto dáno město do karantény a odříznuto od okolního světa, aby se nákaza nerozšířila, což by pochopitelně mělo ještě dalekosáhlejší následky, které rozhodně nejsou žádoucí.

Je jasné, že vývojáři zatím ohledně zápletky dost tají, navíc ji hodlají v budoucnu dále rozvíjet podle reakcí hráčů, k čemuž má dopomoci i speciální kanál Sunset TV, který bude vysílat ve hře na televizích i nejrůznějších velkých obrazovkách, přičemž má diskutovat o nastalé situaci a dalších možnostech, jak pokračovat. Zatím toho nevíme moc ani o hlavním hrdinovi, kterého si budete moci vytvořit a upravit podle svého (dokonce budete moci hrát za dívku), jaká je jeho motivace, ale víme, že bude muset porazit zlou společnost Fizzco, která nápoj OverCharge Delirium XT vytvořila. Jistá podobnost je tu se sérií Resident Evil, jen se vše nebere až tak moc vážně. Kromě tohoto těžkého úkolu má hlavní hrdina ještě jeden, a to ještě těžší, tedy zůstat naživu.

Sunset Overdrive je hlavně hra v otevřeném světě, v němž bude kromě hlavní dějové linie i spousta vedlejších aktivit, které mají dále zabavit a kolikrát mají být ještě šílenější. V Sunset City není hlavní hrdina jediný, kdo se ještě zákeřným nápojem nenakazil, ale jsou i další frakce, kolikrát pořádně šílených obyvatel s nejrůznějším vyznáním. Jedni vyznávají samuraje, další se oblékají do kostýmů oblíbených hrdinů z komiksů, a takto se potulují po městě. Každá frakce má mít ve hře svoji vlastní základnu, obehnanou pastmi a ostnatým drátem, přičemž se nemá jednat o nepřátele, ale budou hlavnímu hrdinovi zadávat hlavní i vedlejší úkoly, které následně budete plnit pro dobro jejich, vašeho nebo celého světa.

Příběhová část Sunset Overdrive je čistě pro jednoho hráče, takže nemáme očekávat kooperaci. Vývojáři ale slíbili i multiplayer, o němž se dozvíme více během E3.

Sunset City má být obrovským pláckem se spoustou možností. Proto vývojáři museli přijít se systémem, díky němuž bude lehké se po městě pohybovat, a hlavně rychle bez pomoci dopravních prostředků, které zde nenajdete. Vývojáři proto vsází na akrobatické kousky a překonávání větších vzdáleností po telefonních drátech nebo po hranách domů, v čemž hra připomíná tak trochu série Tony Hawk’s Pro Skater a hlavně Jet Set Radio, ale také je možné běhat po zdech na způsob Prince of Persia nebo Mirror’s Edge. „Město bylo navrženo tak, aby hráč ve vysoké rychlosti mohl přejet z jednoho konce na druhý, aniž by se dotkl země. Přepnutí na dráhu, zeď nebo provaz zajišťuje tlačítko X, přičemž během jízdy je možné střílet na nepřátele,“ říkají vývojáři. Za každou dobře zvládnutou vzdálenost má být hráč následně odměněn růstem stylu.

Když se řekne hra od Insomniac Games, můžete se spolehnout na naprosto šílené nepřátele a ještě šílenější zbraně, kterými je budete likvidovat, a tyto dvě charakteristické složky samozřejmě v Sunset Overdrive nechybí. Mutantů má být spousta druhů, třeba představený a hodně přerostlý Herker má místo ruky naběračku z bagru nebo Blower má zase dělo střílející zelený sliz. To je samozřejmě jen začátek, navíc nemají chybět ani bossové, někteří hodně velcí, třeba balónový Fizzie. Souboj s ním probíhá vysoko nad městem a během potyčky je nutné jezdit na drátech vysokého napětí a skákat na nejrůznější plošinky.

V Ratchet & Clank byla k dispozici spousta nejrůznějších originálních zbraní, díky nimž se série odlišovala od spousty jiných her v žánru a v Sunset Overdrive se v tomto pokračuje. Na klasické zbraně se zde nehraje, takže se vám do rukou dostane třeba Captain Ahab, vytvářející na zemi oranžovou tekutinu představující sladký nápoj, která naláká nepřátele, takže je lehké je pak zlikvidovat ve větším množství, třeba za pomocí speciálního medvídka s TNTčkem (TNT Teddy), kterého je možné vystřelovat raketometem. Také budete moci na nepřátele použít basebalovou pálku, případně speciální samopal High Fidelity střílející vinylové desky nebo Roman Candle vystřelující rachejtle. Ve hře kromě zbraní bude i speciální systém Amps, díky němuž můžete postavu vylepšit o spoustu zajímavých schopností, mluví se až o padesáti. Později tak budete moci vyvolat třeba tornádo, které nasaje nepřátele, případně i mezi nepřátele bude možné hodit atomovku, která vytvoří obrovský hřib a všechny v okolí sežehne. Velké množství schopností a zbraní má hráče donutit, aby se před nepřáteli zbytečně neschovával a neutíkal, ale byl v neustálé akci, která má být neustále zábavná ve spojení s pohybem po městě.

I přes velké množství zbraní se může stát, že jednoduše zemřete, což asi i vzhledem k síle nepřátel nebude nic těžkého. Aby smrt nefrustrovala a vy zbytečně nerozmlátili ovladač, konzoli případně nábytek, vývojáři zde přišli s jakýmsi zábavným next-gen respawnem, díky němuž se po smrti objevíte vždy ve městě znovu, ale nebudete sledovat jen klasické nahrání poslední pozice. Po smrti vždy budete znovu do hry vyhozeni třeba z dodávky, případně se vynoří ze země rakev s vaším tělem, která se následně otevře. Také má hlavního hrdinu vysadit ufo nebo s ním přistane raketa, a to jsou jen některé z mnoha variant. Tyto scény se zdají být docela vtipné a mají dopomáhat hratelnosti a samozřejmě zábavě.

Vývojáři z Insomniac Games připravili pro Sunset Overdrive úplně nový engine stavěný pro možnosti konzole Xbox One. Už na první pohled je vidět, že opět vsázejí na pestré barvy, které jsou vlastní třeba sérii Ratchet & Clank. Je ale také vidět, že se nehraje na co největší detailnost postav, ty ostatně mají 40 tisíc polygonů, ale komiksový nádech hře perfektně sedí dle prvních dojmů a na hru se dobře dívá, navíc má obrovský otevřený svět, po němž se pohybují stovky nejrůznějších mutantů.

Insomniac Games nám u série Ratchet & Clank ukázal, že umí udělat zábavnou akční hru se spoustou originálních zbraní a nepřátel. Sunset Overdrive pak přidává i spoustu dalších zajímavých prvků a zatím to vypadá, že vývojáři vše dokážou smíchat do chutného nápoje, který každý rád přinejmenším vyzkouší. Už o E3 bychom se měli dozvědět další podrobnosti, o které se s vámi určitě podělíme.

Sunset Overdrive

xone
Microsoft Game Studios, Insomniac Games
Datum vydání hry:
28. 10. 2014
Žánr:
Střílečka, Plošinovka, Adventura
KARTA HRY
8/10

Komentáře