Risen 2: Dark Waters

preview  2
Petr Schwank, 26. 2. 2012 13:30
Vývojáři z Piranha Bytes po úspěchu prvního dílu Risen neusnuli na vavřínech a velmi rychle přišli s myšlenkou dvojky. Přesuneme se mezi piráty, a už 27. dubna zjistíme, jestli stejná RPG hra může fungovat v prostředí lepkavém od rumu, štiplavého od mořské soli a nasáklého střelným prachem i podruhé.

Žánr RPG rozhodně na evropském trhu nekope první ligu a na konzolích už vůbec ne. Když zalistujeme v herní historii o pár stránek dozadu, zjistíme, že to v poslední době vyšlo jenom jedinému RPG počinu ze Starého kontinentu – Zaklínačovi. O kvalitách polského knižního remaku asi netřeba vést nijak dlouho debatu; byl, je a asi ještě nějakou dobu bude tím nejlepším, co kdy Evropa zplodila na poli, jemuž dlouhodobě kraluje BioWare a jehož největší odbytiště hledejte na Dálném východě. Je to tak – Japonští hráči tyhle hry milují, a mohli by si zamilovat i druhé Risen, jenomže to svým pojetím spíš cílí na trh, který ho stvořil, tedy na ten evropský.

Risen 2: Dark Waters se mělo původně objevit v obchodech už v listopadu minulého roku, osud si ale s tvůrci nepěkně zalaškoval, a tak se datum vydání muselo o pár měsíců poupravit. Teď už to vypadá, že launch naplánovaný na 27. duben Piranha Bytes stihnou. Ne zrovna často je vídáme plout v konzolistickém rybníčku. Ve světě, který se však na exkluzivity dívá skrz prsty, snad ani nemohli jinak. Risen 2 nechce být žádným hardcore RPG jako spíš fantasy alternativou pro co největší okruh hráčů, kteří pod spojením „Mass Effect“ stále ještě vidí role-play hru a ne čistokrevnou akci. A protože takových hráčů je – co si budeme povídat – stále ještě početná řada, lze poměrně reálně očekávat, že u nich druhé Risen zaboduje.

Příběh se odehrává několik let po událostech z prvního dílu. Opět se chopíme otěží bezejmenného hrdiny, který ale pošel mírným „faceliftem,“ pod čímž si třeba představte, že je starší, větrem ošlehanější, s delšími vlasy a tak dále. Titáni v mezidobí stihli ovládnout svět, a jediným místem, které teď skýtá pro inkvizici alespoň nějaké útočiště, se stává přístav Caldera. Venku tropí titáni společně s mořskými příšerami pořádný binec, takže je náš hrdina o to radši, když mu moře vyplaví několik známých z prvního dílu. Nejprve jeho přítelkyni Patty, potom i Carlose.

Ten vám poví jednu nepěknou věc, a sice že otec Patty, proslulý pirát, má jako jediný recept na ty mořské potvory, a právě proto se jeho loď ještě nepotopila. Je tedy čas splašit někde nějakou plavby schopnou bárku, přes oko natáhnout pásku, na rameno posadit ochočeného papouška a vyrazit jako pirát na plavbu, jejíž účel se ani v nejmenším neshoduje s pirátskými zásadami – jedete totiž zachránit svět. Příběh samozřejmě nabídne spoustu zvratů, dialogů a vůbec všeho, na co jsme od RPGéček zvyklí.

Když už jsme na té plavbě, společně s vámi se může nalodit i několik vašich nohsledů, kteří vám mohou pomoci v různých questech. Z nich vytěžíte zpravidla nové schopnosti a útoky, a to od těch opravdu nutných a potřebných (lepší vykrývání apod.), po ty totálně navíc (oslepení protivníka vhozením písku do očí). Mezi jednotlivými ostrovy půjde v rámci otevřeného světa volně cestovat, budete ale muset přečkat nahrávací obrazovku.

Soubojový systém se rovněž dočká úpravy. Už to nebude jen útočení a bránění, ale mnohem modernější směsice útoků, které samozřejmě mohou vyústit v nějaké oku lahodící kombo. Hlavně ale budete moci svírat v jedné ruce pistoli a ve druhé meč, kdybyste se náhodou nemohli rozhodnout, kterou ze zbraní preferujete víc. Tomuhle vylepšení ale stejně novináři nijak hlasitě netleskali – stěžovali si hlavně na boj samotný, kdy se na vás klidně seběhne kupa monster ještě dřív, než vůbec vylezete z lodi na břeh.

Hodně se taky mluví o přepracované grafice celého počinu. Ta má být ve všech směrech propracovanější, detailnější – no zkrátka lepší, a ještě aby ne. Osoby rozpohybuje technologie Motion Capture – což se projeví hlavně při potyčkách -, a kromě toho se o jejich vizáž bude starat o několik milionů polygonů víc než v jedničce. O vizuálu tedy není proč pochybovat.

Tvůrci by si hlavně měli pohlídat, aby nezopakovali stejné chyby jako v prvním Risen. Když si dají pozor, máme se rozhodně nač těšit. Dark Waters vypadá jako hráč s vysokými kartami, který – když na to bude mít -, může zamíchat s děním na rpgéčkové špici. Svést se na vlně stále populárnějších mainstreamových RPG by se chtěl leckdo, právě Piranha Bytes ale mají velkou šanci, že tuhle vlnu nepropásnou.

Risen 2: Dark Waters

ps3x360
Deep Silver, Piranha Bytes
Datum vydání hry:
3. 8. 2012
Žánr:
RPG
KARTA HRY

Komentáře