Indie vývojáři reagují na Xbox Indie Self-Publishing spíše opatrně
novinka
25
Martin Šmíd, 25. 7. 2013 10:00
Včera konečně Microsoft oznámil speciální Indie Self-Publishing program, díky němuž si mohou menší vývojáři vydat hru na Xbox LIVE sami, bez vydavatele. To je jistě velká změna, a většina vývojářů v tom vidí plus, i když pořád jsou spíše skeptičtí, protože neví, co od této změny mohou čekat. „ I když jsem rád spolupracoval s herním vydavatelem, Self-Publishing by mi na Xboxu 360 ušetřil řadu problémů v budoucnu. Pokud Microsoft nebude propagovat tyto hry, bude těžké vidět nějaké smysluplné prodeje,“ řekl třeba Andy Schatz (Monaco). „Pro mě nepřítomnost Self-Publishing bylo velmi těžké, abych zvážil podporu platformy. Nikdy jsem s Microsoftem nepracoval, ale slyšel jsem hororové příběhy indie vývojářů, kteří s nimi pracovali. Doufám, že si jsou vědomi těchto problémů. Zdá se, že jsou na dobré cestě,“ řekl Matt Thorson, autor hry TowerFall. „Je pro mě těžké věřit jejich motivu. Vím, že firemní cíle i směr se často mění. Tyto nové plány ovšem mohou být couvnutím na poslední chvíli, a my skončíme v podobné situaci, jako se službou Xbox Live Indie Games, na níž Microsoft poskytuje systém, ale nedává ji žádnou podporu, která je potřeba, aby byla úspěšná. Microsoft bude muset udělat daleko více, aby získal moji důvěru, než jen změnit svoji Self-Publishing politiku,“ řekla Jennifer Schneidereit (Tengami). „Po mé zkušenosti s nimi na Xbox 360, nemám zájem koupit si Xbox One, natož pro něj vytvářet hry. Změny politiky jsou skvělé, ale nevymažou zkušenost, kterou jsem s nimi měl. Nezapomenu na to, co jsem s nimi zažil,“ dodal rázně Brian Provinciano (Retro City Rampage). Opatrný je i Peter Bartholow, autor hry Skullgirls. Také chce nejdříve zjistit, co tato změna znamená, protože podle jeho slov za ní stojí stejní lidé, kteří vymysleli poslední špatná rozhodnutí kolem Xbox One, což mu samozřejmě na důvěře nepřidává.
Zdroj: vg247
Komentáře