Resident Evil Chronicles HD Collection

Martin Šmíd, 12. 7. 2012 17:15
V současné době nevzniká moc klasických automatových stříleček, v nichž se postavy sami pohybují, a na hráčích je, aby stříleli do všeho, co se pohne. Majitele konzole Nintendo Wii jistě potěšilo, když se hned dvě takovéto hry dostaly na jejich konzoli, navíc z populárního univerza Resident Evil. Fanoušky série na Playstationu určitě mrzelo, že si Resident Evil: The Umbrella Chronicles a Resident Evil: The Darkside Chronicles nemohli zahrát, ale vše se změnilo před několika dny. Na Playstation Store totiž obě hry doputovaly v HD verzi, navíc s podporou pohybových ovladačů Playstation Move. My se na ně samozřejmě podíváme.

Resident Evil: The Umbrella Chronicles – Hra The Umbrella Chronicles vyšla na Nintendo Wii před dlouhými pěti lety, ale ani dnes neztratila nic ze svého kouzla. Na hráče na konzoli Playstation 3 čeká tak trochu výlet do minulosti, protože postupně si zahrají kapitoly, které vyprávějí příběh dílů Resident Evil Zero, Resident Evil a Resident Evil 3: Nemesis. Jednotlivé kapitoly děj předchozích dílů doslovně nekopírují, ale jdou si tak trochu vlastní cestou, což je jistě příjemné oživení, ale samozřejmě se podíváte do známých lokací, potkáte i staré známé postavy či nepřátele. Jak budete plnit jednotlivé kapitoly, odemknou se vám vedlejší, v nichž zjistíte spoustu dalších informací, za které bude fanoušek jistě rád. V jedné kapitole vám bude třeba odhaleno, jak Wesker přišel ke své mutaci. Víc ale spoilerovat nebudu.

Raději se vrhneme na hratelnost. Mnohé jistě zajímá, jak dopadl přerod z hororové adventury na klasickou kolejnicovou střílečku. V rámci možností se povedl, dokonce vývojáři navozují hned od začátku hororovou atmosféru s několika děsivými momenty, u kterých nadskočíte. Jinak ale vybraná postava sama chodí po levelech a na vás jen je, abyste rychle zaměřovali objevující se nepřátele a likvidovali je. Kolikrát budete mít co dělat, protože zombie jsou docela rychlé, navíc během hraní potkáte i další protivníky z řad hmyzu nebo plazů. Dost nepříjemní jsou i psi, hlavně díky své rychlosti. Na konci každé kapitoly na vás budou čekat bossové, přičemž souboje s nimi patří k vrcholům celého The Umbrella Chronicles, takže si je budete náležitě užívat. Až uslyšíte od protivníka S.T.A.R.S., úplně ve vás zamrazí. Fanoušci série jistě vědí, kdo toto slovo rád říká.

Celou hrou se dá jednoduše prostřílet za nějakých pět až šest hodin, zvláště na menší obtížnost, ale na ty větší budete muset prohledávat úrovně, abyste získali upgrady pro své zbraně, které sice na slabší protivníky nepotřebujete, ale na bosse jsou potřeba. Délku hry jistě natáhnou i skryté dokumenty s dalšími informacemi, které se mohou schovávat kdekoliv. Občas jsou schované za obrazem, jindy zase ve váze. The Umbrella Chronicles nabízí spousty zábavy, navíc fanouškům série poskytne další zajímavé informace, které se k nim možná ještě nedostaly.

Resident Evil: The Darkside Chronicles – The Umbrella Chronicles krásně zrekapituloval několik prvních dílů série Resident Evil, ale mnohým fanouškům jistě vadilo, že nejpopulárnější Resident Evil 2 zůstal opomenut. Pokud jste si tento díl zamilovali jako třeba já, The Darkside Chronicles vám vše bohatě vynahradí. V něm totiž naleznete nejen několik kapitol z této kultovní hororové hry, v nichž se vrátíte jako Leon S. Kennedy a Claire Redfield do Racoon City, kde začal řádit silný G-Virus. Racoon City má pořád velké kouzlo a pokud jste hráli druhý díl, poznáte několik památných míst, střetnete se s řadou bossů a samozřejmě potkáte i staré známé jako Adu Wong nebo policejního šéfa Briana Ironse.

Vývojáři věděli, že druhý díl mají hráči rádi, proto mu věnovali v The Darkside Chronicles největší pozornost. Je to vidět hlavně na části z Resident Evil: Code: Veronica X, která není tolik propracovaná, dokonce chybí několik zásadních pasáží a moc novinek se také nedozvíte. Co naopak určitě všechny fanoušky potěší, je epizoda Javier, v níž se objeví populární Leon S. Kennedy. Ten se vydal do Jižní Afriky i se svým kolegou Jacke Krauserem, aby dopadl Javiera Hidalga. Možná jste se nyní trochu zarazili, protože Krauser vám něco říká. Ano, je to ten týpek, se kterým Leon zkřížil zbraně v Resident Evil 4. Nyní ale oba stojí bok po boku.

O příběh jde v The Darkside Chronicles v první řadě, takže tu nečekejte moc novinek, co se týče hratelnosti. Vše je prakticky stejné, jako u The Umbrella Chronicles. Procházíte pěkně nedesignovanými levely, střílíte vše, co se jenom pohne, přičemž občas vám stoupnou do cesty bossové, do kterých vystřílíte poslední náboje. Pokud bych měl vypsat nějaké ty novinky, tak tu je nový systém vylepšování zbraní. Zbraně zde vylepšujete za peníze, které získáváte za každý level, případně zlato, jenž v dané lokaci najdete. Také se tu hned neléčíte po sebrání rostlinky, ale tu musíte sami použít v inventáři. To je jistě příjemná změna, navíc v inventáři si můžete i přehazovat dříve sebrané zbraně. Co musím vychválit, tak jsou skvěle zrežírované filmečky, které jsou tu navíc zastoupeny v hojné míře. Budete si je užívat.

Playstation Move – Protože obě hry byly vytvořeny pro Nintendo Wii a jeho pohybové ovládání, na Playstationu 3 využívají ovladače Playstation Move. Ovládání je u obou her velmi přesné, dokonce bych řekl přesnější jak s Wii Remote. Jen co možná bude trochu vadit, je kalibrace, když hru pokaždé zapínáte, ale pokud hrajete Playstation Move hry, asi jste si na tuto činnost zvykli. Doporučuji rovněž vyzkoušet hraní s periférií Sharp Shooter, protože s ní se hrají obě hry lépe. Playstation Move ovladače mnozí z vás nemají, takže se určitě ptáte, jestli si můžete hru také zahrát. Tato možnost tu skutečně je, a to skrze klasický Dualshock 3. Zaměřovací kříž ovládáte analogovou páčkou, ale tento způsob mi přišel dost nepohodlný, protože páčkou nikdy tak přesně a hlavně rychle nezaměříte, což je pochopitelně u podobné hry velký problém. Každopádně možnost tu je, ale nesmíte od tohoto ovládání čekat, že si hru užijete stejně, jako hráči s Playstation Move ovladači.

HD verze – Na úplný konec jsem si nechal kvalitu konverze. Capcom od začátku sliboval vyleštěnější vizuální stránku u obou her, které jsme se dočkali, ale skok jistě není takový, jaký by mohl být. Pořád jsou u obou her přítomny ošklivé rozmazané textury, které kazí jinak dobrý dojem. Co možná zamrzí ještě více, je absence online kooperace, která by se jistě hodila. Takhle si můžete zahrát jen s kamarádem na jedné televizní obrazovce. Potěší alespoň přítomnost trofejí, ačkoliv jich mohlo být více. Už u Resident Evil 4 si hráči stěžovali na malý počet těchto virtuálních odměn, takže mohl Capcom na tomto více zapracovat. Určitě by to zase taková práce nebyla.

Resident Evil: The Umbrella Chronicles a Resident Evil: The Darkside Chronicles jsou povedené hry a pokud jste se s nimi ještě nesetkali, neměli byste nad nákupem váhat. Za nějakých sedm stovek získáte bohatý obsah. Jestli jste ale někdy tyto hry hráli na Nintendu Wii, asi je zbytečné, abyste do nich investovali znovu. Nic nového nepřinášení, takže si zaplatíte jen za uhlazenější grafiku.

Resident Evil: Chronicles HD Selection

ps3
Capcom, Capcom