ArcaniA - The Complete Tale

6/10

ArcaniA - The Complete Tale

ps3x360
JoWooD Entertainment, Spellbound Entertainment
Datum vydání hry:
5. 4. 2013

RECENZE

Éra PlayStation 3 se nám pomalu chýlí ke konci. Zdali byla úspěšnější než předchozí dvě, to bude už brzy předmětem dlouhých a vzrušených debat. Jedno je ale jisté, žánr RPG byl dlouhou dobu na konzoli od SONY na okraji zájmu a na pořádné tituly jsme si museli několik let počkat, tedy pokud jste neutopili desítky hodin v Oblivionu, který byl dlouhou dobu jediným velkým zástupcem žánru na PS3. Teprve příchod Dark Souls a Skyrim v roce 2011 znamenal blýskání na lepší časy. O rok později je následoval Dragon's Dogma, o kterém jsem kdysi v recenzi prohlásil, že je zábavou pro masy a osloví přesně ten typ hráčů, které odradila hardcore hratelnost Dark Souls a zastrašil mamutí svět Skyrim, jenž pohltí vše, co mu přijde do cesty. Jsem rád, že čas nakonec ukázal, že si dračí dogma našlo cestu k široké veřejnosti a hra se během několika málo měsíců stala takřka kultovní, o čemž svědčí i nedávno vydaný datadisk. Tyto tři RPG tvoří pomyslnou Svatou Trojici žánru, oscilující od náročné hratelnosti, přes hlubokou propracovanost až po zábavu pro masy. Co je uvnitř tohoto trojúhelníku je to, co můžeme nazvat standardem žánru pro PS3, a proto by se každé RPG, která se hlásí o naší pozornost, mělo vejít do těchto mantinelů. O pozornost se tentokrát hlásí Arcania: The Complete Tale, neboli Gothic 4, který vyjde na obě velké konzole zároveň, avšak s tím, že již před několika lety vyšel na Xbox 360 a PC. Jen si změnil jméno a přibral do party i datadisk Fall of Setarrif.
KOMPLETNÍ RECENZE HRY

Trofeje