Zvedne se cena u her pro konzole nové generace?

novinka  96
Martin Šmíd, 3. 7. 2020 13:52
Fanoušci videoher v posledních měsících hodně řeší hlavně to, jak budou vypadat hry na nových konzolích a následně kolik budou nové konzole stát. Nikdo zatím moc neřešil, jestli se zvedne s příchodem nové generace i cena her. Až tedy do včerejšího dne, kdy herní vydavatel 2K Games oznámil, že next-gen verze jeho basketbalové hry NBA 2K21 bude o 10 euro dražší. Čeká nás zdražení všech velkých AAA her z 60 euro na 70 euro? Na toto není jednoduchá odpověď. Server GamesIndustry.biz proto oslovil společnost IDG Consulting, která se zaměřuje na výzkum trhu. Její prezident Yoshio Osaki pro tento server řekl, že řada herních vydavatelů dle jeho informací v současnosti zdražení svých her pro konzole nové generace minimálně zvažuje. „Naposledy jsme viděli navýšení ceny v letech 2005 a 2006, kdy přišly na trh konzole Xbox 360 a PlayStation 3, a to z 49.99 dolarů na 59.99 dolarů. Od té doby se ale náklady na hry zvýšily o 200 až 300% v závislosti na značce, studiu a žánru, ale ceny zůstaly stejné,“ říká Osaki. A poukazuje na to, že postupně zdražují i vstupenky do kin, které jsou nyní o 39% dražší než v minulosti, a třeba takový Netflix zdražil předplatné o 105%. Zvýšení cen her by podle Osakiho nemělo plně pokrýt náklady na vývoj hry a její následný marketing, ale posune vše správným směrem. Není to zase tak dlouho, co bývalý šéf amerického PlayStationu, Shawn Layden řekl, že by se mohly zvednout ceny her pro nové konzole kvůli zvýšeným nákladům na vývoj. Podle jeho slov je současný stav AAA her neudržitelný, protože zatímco se postupně zvyšují náklady, ceny her zůstávají prakticky stejné. Jedním z řešení podle Shawna Laydena by mohlo být dělat kratší hry, které nebudou mít desítky hodin. „Pro příběhovou hru je velmi těžké mít 50-60 hodin herního času, protože vývoj bude nesmírně drahý. Pokud budeme tento model držet, mohli bychom zabránit talentovaným vývojářům přivést jejich příběhy na trh. Je třeba toto přehodnotit,“ říká Layden. „Celý herní průmysl musí zastavit a zamyslet se nad tím, co vlastně tvoří. Jaká jsou očekávání publika a jaký je nejlepší způsob, jak odvyprávět nějaký ten příběh,“ dodává.
Zdroj: gamesindustry.biz

Komentáře