thumbnail

Vývojáři ze studia Guerrilla Games se rozpovídali o vytváření světa hry Horizon Forbidden West

Martin Šmíd , 22.11.2021 21:54,  44

Horizon Forbidden West je jednou z nejočekávanějších her současnosti. S vydáním se počítá na únor příštího roku pro konzole PlayStation 4 a PlayStation 5, u nás bude navíc hra obsahovat české titulky. Nyní se vývojáři na oficiálním PlayStation blogu rozpovídali o budování světa, klanech, které bude Aloy potkávat, ale také o vedlejších aktivitách, výrobě zbraní a jejich upgradech. Pokud vás zajímají nové podrobnosti o hře, níže si můžete přečíst shrnutí toho nejzajímavějšího.

Zdroj: Tisková zpráva

„Když procházíte Forbidden West, všechno by mělo působit, jako by to tam patřilo. Tým Living World uvnitř studia Guerrilla pracuje na aspektech hry, díky kterým svět působí autenticky a živě. Ať už jde o kmeny, osady a lidi v nich. Za vším, co do světa umisťujeme, je záměr,“ říká Espen Sogn, hlavní designér hry. „Na začátku projektu hodně přemýšlíme o každém kmeni, se kterým se setkáme. Jaké jsou jejich konflikty, jak zapadají do příběhu a jak interagují s okolním světem. Vezměte si například Tenakthy. Mnoho jejich přesvědčení je ovlivněno starobylými ruinami Forbidden West a na rozdíl od jiných kmenů se skládají ze tří odlišných klanů. Jejich společná historie, přesvědčení, spory - to vše je důležité pro vývoj postav, které Aloy na své cestě potká,“ říká k budování světa scénáristka Annie Kitain.

Espen Sogn následně dodal, že jejich hlavním úkolem je přenést napsaný příběh, kmeny i postavy do vizuální podoby. „Například Tenakthové jsou známí tím, že jsou soutěživí a mají rádi souboje, ale to jsou i jiné kmeny. Jak je tedy odlišíme? Pak už jde jen o detaily, animace a chování. V jejich osadách uvidíte Tenakthy, jak cvičí a připravují se na boj. Často jsou mladší, protože potřebují být zdatnými bojovníky. Jejich základnou je starobylá zřícenina, z níž převzali některá starosvětská gesta, kterým možná ne zcela rozumí - například používání vojenského pozdravu. Naším cílem je zajistit, aby se NPC postavy cítily spojené s místem, kde žijí, a úzce spolupracujeme s dalšími interními týmy, abychom zajistili, že každá lokace bude působit autenticky,“ dodává.

V tak rozsáhlém světě, jakým Forbidden West je, bylo pro tým důležité zachovat úroveň autenticity, jako tomu bylo u prvního dílu Horizon Zero Dawn. „Každá nebojová NPC postava v Horizon Forbidden West je součástí davového systému," říká Espen. „V rámci tohoto systému můžete vytvářet pravidla, jako jsou reakce, cesty chůze a další animace. Pak máme také systém postojů, který určuje osobnost. To znamená, že můžeme vytvářet v rámci světa originální postavy, které mají jedinečné chování.“  Podle Espena bychom měli ve hře poznat i podle vizuálního ztvárnění/chování to, na jaký kmen se díváme. „Tam, kde jste dříve viděli člověka stát před kovárnou, se nyní bude aktivně zapojovat do toho, co je kolem něj: přesouvat materiály, opírat se o stěny, pít z pohárů, mluvit s přáteli a prostě žít svůj každodenní život.“

Svět hry ovšem není jen o detailech. Aloy se může na osady a NPC postavy kdykoliv spolehnout, protože ji dokážou poskytnout potřebnou výbavu. „Kromě příběhu hry Horizon je nezbytné, aby všechny naše systémy spolupracovaly v harmonii a poskytovaly hráčům fantastický zážitek od prvního okamžiku, kdy vezmou do ruky ovladač. Vyvážený postup je pro nás hlavní cíl. Musíme zajistit, že každý hráč bude snadno schopen získat sadu vybavení, která mu bude v boji vyhovovat, a zároveň zůstane dostatečně silná na to, aby zvládla všechny výzvy v průběhu hry. Vytvořili jsme ekosystém, který hráče odměňuje za průzkum světa hry Horizon Forbidden West a zároveň zůstává přátelský pro ty, kteří se chtějí soustředit na hlavní příběh,“ říká Steven Lumpkin, designér hry.

Podle něj má každá osada své centrum, kde je možné kupovat nové zbraně, oblečení a další užitečné věci. „Chtěli jsme, aby města a vesnice napříč Horizon Forbidden West působily zabydleně, živě a užitečně. V každé osadě po celém světě najdete příležitosti k dobrodružství. Jsou plné obchodníků a prodavačů. Aloy může výměnou za střepy a součástky strojů koupit nové silné (a krásné!) oblečení, lovci nabízejí spoustu nových zbraní, bylinkáři prodávají účinné lektvary a kuchaři připravují posilující jídla, která si Aloy může vzít na dobrodružství.“ Hodně se budou lišit i obchodníci v jednotlivých kmenech. Zatímco lovec z kmene Oseram, který prodává zbraně, může působit jako kovář prodávající zbraně pro lov, tak lovec z kmene Tenakth je spíše klasický zbrojíř, jenž má zbraně pro boj. A takto to má být i u jídel. Zatímco jeden kuchař může připravovat spíše chutná jídla, další jídla, která lépe připraví na boj.

„Zbraně a oblečení jsou ještě silnější a stylovější než dříve. Zbraně mají nyní další výhody a speciální vlastnosti. Aloy také nyní může nosit až šest zbraní najednou, spolu se svým věrným kopím. Oblečení nejenže poskytuje odolnost vůči mnoha typům poškození, kterým bude Aloy ve Forbidden West čelit, ale také přidávají k Aloyiným dovednostem ve stromu dovedností různé bonusy. Příběh hry Horizon a kmeny, které obývají svět, byly velkým zdrojem inspirace pro Aloyino oblečení. Oblečení odráží jedinečný styl a také materiály, ke kterým má kmen přístup a které umí používat. Lovci z Nory mají tendenci upřednostňovat boj na dálku a lov ze zálohy. Carja vynikají v používání pastí a nástrah. Bouřliví Oseramové milují boj zblízka s kladivem. Tenakthové a Utaruové mají také své vlastní preference - a oblečení, které může Aloy od každé kultury získat, obvykle odráží a podporuje tyto jedinečné přístupy k boji. Aloy může ze součástek, které nasbírala, vykovat své zbraně nebo oblečení a vylepšit je tak, aby byly ještě silnější. Při cestování světem si všímejte strojů, které mají viditelné rohy, drápy, kly nebo ocasy. Zatímco na počátku na vylepšování může stačit jen trocha pleteného drátu nebo robustní tvrdý plát, pokud chcete extra sloty na modifikace, nejsilnější perky nebo největší odolnost... budete se muset ujistit, že jste Tremortuskovy části odstřelili, než ho sejmete,“ říkají vývojáři. Tento systém tak trochu připomíná Monster Hunter sérii.

Ať už jde o zlikvidované stroje, zvířata, která Aloy na svých cestách ulovila, rostliny, které nasbírala, nebo dokonce vzácné krystalické výrůstky zvané Greenshine, které lze objevit po celém světě - každá surovina bude nějakým způsobem cenná. „Aloy je zdatná řemeslnice a dokáže ze zvířecích kůží a kostí ušít nová vylepšení pouzder a toulců, díky nimž může v terénu nosit více munice nebo surovin. Všechny tyto systémy odměňují Aloy za prozkoumávání světa,“ říkají vývojáři.

„Když budete prozkoumávat svět hry, doufáme, že se příběh bude odrážet v každém jeho detailu. Snažíme se, aby se tak stalo díky spolupráci s mnoha talentovanými týmy uvnitř studia Guerrilla. Cesta Aloy povede přes opravdu nádherné osady, díky čemuž se setká s mnoha zajímavými postavami, získá nové parádní vybavení a připraví se na výzvy, které ji čekají,“ říká na závěr Annie Kitain.

"Jsme velmi hrdí na to, čeho jsme společně dosáhli. Doufáme, že se hráč setká se světem, který působí živěji a opravdověji než kdykoli předtím. Vložili jsme tolik detailů do každodenního života postav. Od skupinek lidí na rohu ulice až po hlučné hosty v baru, kteří spontánně propuknou ve zpěv. Od dětí, které si venku hrají na honěnou, až po hravé souboje s městskou stráží. Doufáme, že si hráči najdou chvilku a budou sledovat, co se kolem nich děje, a odnesou si vlastní oblíbené momenty. Je tu ale i hodně dalších skvělých nových systémů, které vás vtáhnou do světa, a doufáme, že si hru zamilujete od začátku do konce“ říká Espen Sogn. 

 
 
 

KOMENTÁŘE

    Pro přidání komentáře je nutné být registrován a přihlášen.
     
    6

    Šmoulové: Mise Zlobýl

    7

    Chorus

    8

    Crysis Remastered Trilogy

    7

    Back 4 Blood

    9

    Metroid Dread

    5

    Battlefield 2042