Vývojáři mají být ohromeni z rozdílu výkonu konzolí PS5 a Xbox Series X

novinka  283
Martin Šmíd, 23. 3. 2020 13:19
Už zhruba týden máme na papíře přesné hardwarové specifikace konzolí PlayStation 5 a Xbox Series X, k nimž se vyjadřují i různí vývojáři. Nyní se k nim vyjádřil i bývalý vývojář Sony, Chris Grannell. Ten mohl mluvit o výkonu připravovaných konzolí se svými kolegy, kteří v současnosti vytvářejí pro nové konzole hry, a podle jeho slov jsou mnozí ohromeni tím, jak velký je mezi nimi výkonnostní rozdíl. Zároveň považují Xbox Series X za vynikající konzoli s velkým výkonem, pro níž bude snadné vytvářet hry. Na druhou stranu ale dodává, že to neznamená, že by na konzoli PlayStation 5 nemohly vzniknout skvělé hry, ale zdá se, že rozdíl ve výkonu je znatelný a bude na vývojářích, jak se s tímto popasují. Zatímco Xbox Series X se chlubí vyššími takty na CPU a GPU s výkonem až 12.1 TFLOPS, to Sony je na tom hůře s taktem CPU i výkonem GPU. U něj udává maximální výkon 10.3 TFLOPS, ale spíše po většinu času poběží s výkonem 9.2 TFLOPS, o čemž se spekulovalo ostatně řadu měsíců.

Ke konzoli PlayStation 5 se vyjádřil v posledních dnech i grafický vývojář Intelu, Dietmar Suoch. Podle jeho slov Sony učinila inteligentní rozhodnutí ohledně architektury. Chválí rychlý SSD disk, ale také solidní výkon CPU a GPU. Nejvíce je ale nadšený ze zvukového čipu. Dodal, že PlayStation 5 je efektivní PC, které umožňuje zlepšit věci spojené se zábavou (latence, framerate či zvuk).

Zdroj: wccftech.com

Komentáře