Tom Clancy's The Division - DLC Underground

recenze  48
Martin Šmíd, 5. 8. 2016 15:33
Letos v březnu vyšla akční hra Tom Clancy's The Division, která měla přímo skvělý launch. Několik milionů prodaných kopií, jedna z nejprodávanějších her od Ubisoftu, a asi jen málokdo pochyboval v tu dobu, že se rodí obří hit, který tu s námi jako Destiny bude několik let. Ačkoliv hra měla chyby, neváhal jsem udělit vysoké hodnocení, zvláště když jsme tu měli po dlouhé době akci s obrovským potenciálem do budoucna. Vývojáři mnohé nedostatky hned opravili a ještě první update utvrzoval v tom, že Tom Clancy's The Division bude do budoucna skvělé místo pro všechny fanoušky kooperativních akcí. Jak se ale ukázalo, Temná oblast se záhy přejedla a hra začala dojíždět na akutním nedostatku obsahu, což vývojáři následně korunovali prakticky zabitím klasické PvP části, která pro mnohé byla tím hlavním důvodem, proč se hře dále věnovat. Ano, patřil jsem mezi ně, protože mě nebavilo neustále chodit stejné mise, z nichž většinou nic kloudného nepadlo. Vysvobozením, alespoň částečným, se mělo stát první rozšíření Underground, ale už nyní mohu říci, že nestalo.

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Ještě než vůbec hra Tom Clancy's The Division vyšla, vývojáři z Ubisoftu oznámili celkem ambiciózní plán podpory pro první rok, v němž byly jednak bezplatné updaty, tak tři placená DLCčka. Bezplatné updaty se postaraly v předchozích měsících o přidání dvou těžkých Invaze misí (Incursions mise), nových zbraní, setů výbavy nebo speciálních cílů. Nový obsah fanoušky, kteří nad hrou nezlomili hůl, jistě potěšil, ale nejvíce se čekalo až od prvního placeného rozšíření Underground, které vyšlo už před měsícem, ale kvůli časové exkluzivitě ho mohli hrát jen hráči na PC a Xbox One. Nyní konečně vyšlo i pro PlayStation 4, přičemž jsem byl celkem zvědav, jak moc hru změní a jestli posune souboje v podzemí na nový level, jak vývojáři z Ubisoftu slibovali. Hned na začátku jsem byl trochu zklamán faktem, že Ubisoft se v původní hře snažil co nejlépe zpracovat virtuální New York, aby vše působilo co nejvíce autenticky, což přineslo velmi slušnou atmosféru. Proto jsem čekal, že Underground zvětší mapu a podívám se do dalších koutů New Yorku, ale nestalo se tak, protože nabízí jen random generované smyšlené úrovně metra, které nemají šanci zaujmout. Bohužel to ale není jediný problém, který s rozšířením mám.

Když rozšíření zakoupíte a poprvé hru zapnete, budete vysláni na zcela novou misi, která následně vede k odemčení speciální podzemní základny, z níž jezdí metro do náhodně generovaných dungeonů. Podzemní základna má svůj vlastní levelovací systém, který si zvedáte postupně, jak plníte mise v dungeonech, případně sbíráte nové nahrávky či fotografie, takže i na nové sběratelské činnosti se dostane. Ty nejsou tolik otravné jako v původní hře, dá se říci, že co jeden dungeon, to jeden sběratelský předmět, který ani minout snad nejde. Každopádně zvedáním levelu si jednak odemykáte možnost nakupovat nejlepší výbavu u obchodníků (strop je zatím 40. level), ale také speciální modifikátory (ve hře nazvané jako Směrnice) pro dané dungeony, takže si můžete hraní ztížit, třeba menším počtem nábojů, nepřítomností radaru či postupným ubíráním života, za což jste pochopitelně následně ohodnoceni vyšším skóre do levelovacího systému, případně obtížnosti – přes Těžkou až po Hrdinskou. Následně se vám pak ještě odemkne možnost procházet více dungeonů po sobě bez checkpointu, což samozřejmě také přinese hromadu bonusových bodů.

Když už jsem zmínil absenci checkpointů, tak je nutné dodat, že pro hráče samotáře moc procházení dungeonů nebude, naštěstí v Tom Clancy's The Division funguje celkem dobře matchmaking, takže není problém si během několika vteřin vyhledat spoluhráče, kteří se s vámi do dungeonů pustí. Dohazování i následné hraní funguje dobře, nezaznamenal jsem během testování žádný problém. Je ale třeba počítat s tím, že náhodní spoluhráči stačí jen na Těžkou maximálně Vyzívavou obtížnost, na Hrdinskou už potřebujete kamarády, kteří mají čas (Hrdinská obtížnost jde spustit jen na více fázový dungeon), zkušenosti a hlavně mohou s vámi komunikovat.

Než se dostanete na čtyřicátý level v Underground základně, můžete ve hře utopit klidně několik desítek hodin. Možná se nyní proto ptáte, kde je ten háček, zvláště pokud jste náhodou viděli finální hodnocení. Ten je v tom, že prvních pár hodin procházení dungeonů je celkem zábava, i vzhledem k tomu, že za jednotlivé levely vždy dostanete nějakou tu zbraň na 229 nebo setovku na 268, ale zábava se následně mění v nudu. Ačkoliv jsou dungeony náhodně generovány, jsou sestavovány vždy náhodně z asi jen 10 místností a chodeb, které po stránce designu nejsou nijak oslnivé, prakticky jsou složeny s assetů, které jste viděli třeba v Temné oblasti. Zákonitě se tedy postupně okoukají, a budete si připadat, jako když chodíte jeden stejný dungeon za druhým, navíc s neustále se opakujícími se nenápaditými úkoly – ubraň generátor, vyčisti místnost nebo zachraň velitele. Když jsem dosáhl zhruba dvacáté úrovně (zhruba 5 hodin hraní?), byl už jsem dungeony tak přehraný a znuděný, že jsem neměl chuť ani moc pokračovat dál. Musel jsem se tedy nutit do hraní, abych si odemkl další směrnice a mohl je vyzkoušet, ale ty zase tak moc velký dramatický vliv na hratelnost nemají. Dungeony jsou možná na papíře dobrý nápad, ale provedení značně pokulhává, a dá se říci, že za nějaké čtyři stovky dostanete především po pár hodinách nudný obsah, který není radost chodit ani v partě kamarádů. Pak vám zbude jen opět Temná oblast a původní end game obsah.

Samotné dungeony jsou tedy hodně diskutabilní a je jasné, že představují jen další nekonečný grind, který vývojáři předvedli o čtvrt roku dříve v Temné oblasti, abyste si mohli koupit to nejlepší vybavení, případně ho získali za plnění Hrdinských obtížností. Kromě dungeonů přináší rozšíření Underground novou Invazi, která se jmenuje Dračí hnízdo. Ta navazuje na tu předchozí Jasné nebe, přičemž hlavními protivníky nyní jsou Čističi, takže se můžete těšit na spoustu ohně. Doporučuji si proto vzít něco na exotické poškození, jinak budete pořád ležet. Každopádně nová invaze Dračí hnízdo se mi ze všech doposud vydaných líbí asi nejvíce, nabízí jak klasické přestřelky, tak souboje s bossy a nutnost vzájemné spolupráce, čímž kombinuje to nejlepší z předchozích invazí. S novou invazí jsem proto spokojen a určitě stojí minimálně jednou nebo dvakrát za zahrání.

Kromě dungeonů a nové Invaze přináší rozšíření Underground i čtyři nové sety oblečení, díky nimž si můžete opět vyzkoušet trochu jinačí styl hraní, kdo ví, třeba se vám bude některý líbit. Asi nejvíce se mi líbí set Rekultivace. Jde o klasický podpůrný set pro celý fireteam, přičemž díky němu můžete jednoduše léčit nejen sebe, ale i kamarády, zpřístupníte jim všechny spotřební předměty i jim dokonce můžete nahodit zápalnou nebo výbušnou munici, což se hodí nejen v dungeonech, ale také v Temné oblasti. Druhý set DeadEye ocení především hráči, používající odstřelovací pušku, protože díky němu jde zvednout účinnost kritického zásahu, případně šanci na něj, pokud střílíte od boku. Třetí set B.L.I.N.D. vás udělá odolnými proti oslepení, navíc když zabijete protivníka, v jeho dosahu budou oslepeni ostatní jednotky. Poslední čtvrtý set se jmenuje Ohnivý znak, který mi popravdě přijde asi nejzbytečnější. Přidává jen tři další zápalné kulky, navíc když zabijete zapáleného protivníka, což se moc často nestane, dostanete na pár vteřin zápalné kulky. Každopádně nové sety jsou určitě zajímavé a stojí za vyzkoušení.

V posledních týdnech uteklo od hry Tom Clancy's The Division velké množství hráčů a první rozšíření Underground je určitě nenažene zpět, spíše bude bohužel pro další hráče záminkou, proč hru přestat hrát. Podzemní mise zaujmou maximálně v prvních hodinách, ale ještě než si v nich vše odemknete, dostaví se kvůli neustálému opakování obrovská nuda, díky níž budete okusovat ovladač. Pak vám zbude jedna nová Incursion mise, která není špatná, ale ani nějak extra skvělá, a čtyři nové sety, které si můžete nafarmit, ale následně zase není tolik příležitostí, kde byste je nějak důkladně vyzkoušeli. Snad se druhé rozšíření povede o poznání lépe, ale už nyní mám bohužel pochybnosti o tom, jestli je Tom Clancy's The Division hra, k níž bych se chtěl ještě vracet.

Tom Clancy's The Division - DLC Underground

ps4xone
Ubisoft, Ubisoft
Datum vydání hry:
28. 6. 2016
KARTA HRY
6/10

Komentáře