Titanfall 2

recenze  16
Marcel Meralai, 13. 11. 2016 2:09
Když původní Titanfall vyšel na Xbox jako exkluzivní hra, hráčům na konkurenční platformě zbyly jen oči pro pláč a to zcela oprávněně, protože Xbox hráči obdrželi vysoce kvalitní MP hru, která ukázala dosud kralujícímu COD, že to jde i jinak. Ovšem kvalitní MP se neobešel bez ústupku a byl vykoupen absencí kampaně pro jednoho hráče, po které všichni volali, protože svět Titanfall byl jednoduše natolik zajímavý, že si o SP kampaň vyloženě říkal. Když tedy bylo oznámeno pokračování, tentokrát pro všechny platformy a s plnohodnotnou kampaní pro jednoho hráče, byl jsem vyloženě plný očekávání. Byla tedy tato očekávání naplněna? Bude letošnímu podzimu, nabitému AAAčkovými FPS, kralovat právě Titanfall 2? Pojďme letošní souboj FPS definitivně rozseknout v dnešní recenzi!

Testovaná verze: PlayStation 4

Já (a) Robot
V SP kampani se, coby hráč, ujmete hlavního hrdiny - Jacka Coopera, militantního zelenáče bojujícího proti IMC, což je jednoduše řečeno ta zlá korporace, která usiluje o získání nové super-zbraně, která je středobodem celé zápletky. Ano, SP kampaň v TF2 zrovna nesrší originální zápletkou, na druhou stranu je docela slušně zpracovaná a nabízí nějaké menší zvraty a skvělý level design, ale vše pěkně popořadě.

Jack na boj proti IMC nebude sám, protože hned v úvodu po ostrém střetu obou táborů, zachrání svého budoucího parťáka BT. BT není zkratka pro bitevní tank, ale robota, Titána jestli chcete, který je, kromě ničivého arzenálu zbraní, osazen pokročilou umělou inteligencí, která Vám bude dělat věrnou společnost po zbytek kampaně. Jack tak dostane od svého mechanického parťáka povýšení v terénu a stane se jeho pilotem, protože, jak sám BT zmíní v jednom dialogu, tvoří vysoce efektivní tým a o tom vlastně celá základní myšlenka TF je - tvořit efektivní tým se svým robotem a to jak v MP, tak SP.

Příběh dále nebudu spoilerovat, jak jsem uvedl výše, hlavní zápletka není nic originálního, ale svojí úlohu plní dostatečně dobře, i když trošku mi po dohrání SP utkvěla v paměti myšlenka ne-úplně využitého potenciálu, který bezesporu svět TF má. Například se mi velice zalíbily dialogy mezi Jackem a BT v průběhu hry, na které občas máte možnost odpovědět v časovém limitu ze dvou typů odpovědí - pěkné zpestření, ovšem pouze s “kosmetickým” efektem, nemá na nic vliv a je málo rozvedené, což je škoda. Jack je docela veselý týpek, který si nejde daleko pro vtipně ironickou poznámku, na kterou se mu ve směs dostane od BT strojní odpovědi, což je sice v pořádku, minimálně na začátku, ale čekal jsem, že vztah mezi BT a Jackem se s průběhem času rozvine ještě trošku o kousek více. Na druhou stranu musím pochválit UI BT, protože je docela dobře zvládnuté a pokud se naše generace dočká nástupu UI, tak si dokáži představit, že se bude chovat dost podobně jako u BT(minimálně v třech základních zákonech robotiky). Bohužel už na tom nejsou tak dobře další charaktery, které jsou dost nevýrazné a jen těžko si je po dohrání hlavní kampaně zapamatujete a to i přestože se budete skrze menší originální bossy a jejich Titány, prokousávat k těm hlavním.


Co ale dělá SP kampaň opravdu zábavnou je naprosto skvělý level design a nápaditá herní náplň, protože to není jen o kosení nepřátel, naopak se hra snaží využívat možností obleku hlavního hrdiny na maximum. Jack jakožto pilot Titána, je vybaven speciálním exoskeletonovým oblekem, který mu umožňuje disponovat nadlidskou silou, vysoko vyskočit, krátkodobě běhat po zdech, ustát seskoky z vysokých výšek a další akrobatické kousky, na kterých level design dost staví herní náplň. Například se ve hře dostanete do nepřátelské továrny, kde se budete pohybovat po docela nebezpečné “výrobní lince”, kde budete nuceni, kromě likvidace nepřátel, dobře zvážit své kroky (skoky) a ještě lépe si je načasovat, abyste postupně byli svědky toho, co se vlastně v této lince vyrábí a k čemu to slouží, jedním slovem - skvělé! A v tomto duchu se nese level design celé hlavní kampaně i MP map, které z ní vychází. Hra vám pak vyváženě dávkuje koridorové oblasti a oblasti otevřenější, kde jde více objevovat a nalézat třeba helmy pilotů, které jsou po úrovních různě ukryty. Do toho všeho se pak do hry připletou hrátky s časem, které doplní akrobatické zdolávání úrovní a o zábavu je bezpochyb postaráno. Celá kampaň se pak dá zdolat za nějakých 6 hodin, což je na tento typ hry docela standardní čas, i když bych rozhodně uvítal vyšší číslo.

Když dojde na AI nepřátel, měl bych stejně jako u nedávno recenzovaného BF, výhrady. AI je občas pěkně tupá a kolikrát se mi stálo, že jen stála a čekala na smrt, naštěstí co ztrácí na inteligenci, dohání svým počtem a většími nepřáteli, kteří nemají problém nahánět vás po celé úrovni, ať už si vyskočíte kamkoliv a nutí vás tak dynamicky měnit svojí pozici a využívat k tomu všech svých předností. Kapitolou samo o sobě jsou pak boss fighty, které jsou pak hlavně o soubojích Titánů, což je možná trošku škoda a nějaký ten bossfight mohl být i bez Titána v hlavní roli.

Když se zastavíme u audiovizuálního zpracování, musím vývojaře z Respawn jednoznačně pochválit. Hra vypadá velice pěkně a detailně. U některých oblastí se rádi zastavíte, jenom abyste si vychutnali tu podívanou, ale co hlavně - hra si drží naprosto železně uzamknutý frame-rate 60 snímků a nepoleví ani v těch nejvypjatějších situacích. Rozlišení je pak dynamické na obou konzolích, stejně jako u BF. Jednoduše tam kde není kladen důraz na chaotickou akci, využívá hra vyššího rozlišení, a tam kde přichází na řadu velká akce, rozlišení snižuje za cílem udržet stabilních 60fps a nutno podotknout, že se to hře daří skvěle v SP i MP a vaše oko si v žádném momentě akce nebude připadat ochuzeně. Zvuk jako takový je skvělý. Hlavně pokud máte domácí kino, tak oceníte prostorový efekt a to především v MP, kde vám kolikrát zachrání kůži, protože jde nepřátele velice dobře slyšet a identifikovat jejich přesnou polohu, i když je nevidíte. Horší je to se skladbami ve hře, které jsou hodně nevýrazné a tvoří tak největší slabinu audiovizuálního zpracování.


Návykový multiplayer
Jestli něco odlišuje multiplayer TF oproti jeho konkurenci, pak je to bezesporu míra svobody, jakou na mapě v MP dostanete, myšleno ve smyslu jak k jednotlivým střetům přistupovat. Akce je hodně rychlá, nikoliv však chaotická a vyloženě si říká o využití map ze všech možných i nemožných úhlů, ze kterých nepřátele překvapíte. V momentě kdy dostanete povolení do akce přivolat Titána, se hratelnost při ovládání Titána zásadně mění - je potřeba hrát taktičtěji, chytře využívat krycích míst na mapě a hlavně tvořit s vaším plechovým kámošem efektivní tým. Jelikož Titán má i svou vlastní AI, úplně se v boji bez vašeho řízení neztratí, není sice sám tak přesný, jak když se ho ujme zkušený hráč, ale na druhou stranu, když jej chytře využijete k odlákání pozornosti, můžete opravdu tvořit smrtící tým. Příkladem budiž možnost, coby pilot skočit na nepřátelského titána a ukrást mu jeho baterii - kolikrát jsem v boji prostě z titána vyskočil a nepřátele sedícího v Titánovi, překvapil tím, že jsem mu ukradl baterku, zatímco byl zaneprázdněn krycí střelbou od mého robota. Ukradenou baterkou pak opravíte svého Titána, jelikož jeho úroveň poškození je trvalá a nelze jí po nějakém čase obnovit, což je změna oproti původnímu dílu, která vás nutí přistupovat k boji taktičtěji, pokud chcete s Titánem na mapě déle fungovat a nahnat nějaké ty body.

Mutiplayer jako takový obsahuje snad vše co byste od něj čekali. Máme zde několik typů vojáku, za které lze hrát - každý pak vynikne vlastní unikátní schopností. Jeden disponuje záchytným hákem, který vás katapultuje rychlostí blesku do těžce přístupných míst. Dále tu máme například možnost zneviditelnit se nebo do boje vyslat holografický klon, který dokonale převeze ostatní hráče na mapě a odhalí vám jejich polohu. Všechny schopnosti jsou dobře vyvážené a lze je dále rozvíjet a vylepšovat. Hodí se dodat, že si můžete pilota namixovat, jak chcete a využit různých kombinací schopností a zbraní. U Titánů pak máte striktně na výběr z několika konfigurací, které se liší stylem boje, použitými zbraněmi a schopnostmi. Někteří tak budou umět létat, další budou stavěni na styl boje z blízka díky velkému meči - výběr Titána je jasně rozdělený do tříd, tak aby hratelnost v MP byla vyvážena. Obsahu k odemknutí je v MP obrovské množství - od skinů až po různorodé typy zbraní a schopnosti. Některé věci lze odemknout jen po dosažení určité úrovně, jiné lze zakoupit pouze za herní měnu a další si lze vylosovat náhodně pomocí tzv. Advocate Gifts. Jednoduše řečeno - obsahu k odemknutí je tolik, že pokud vás MP bude bavit, rozhodně pořád budete mít co odemykat.


Multiplayer mimo jiné umožňuje zakládat si vlastní klany (skupiny) a hrát i za více z nich současně. K té příležitosti jsem ve hře i založil klan KZCZ (konzolista.cz), takže jestli se chcete přidat do boje, rád Vás v této skupině uvítám.

Když přejdeme k herním režimům, opět obrovská pochvala. Najdeme zde vše co byste od správné MP složky měli čekat. Máme zde klasické herní režimy typu DM, TDM nebo CTF, ale pak zde nalezneme také originálnější režimy typu Bounty Hunt, kde budete zabíjet nepřátele pro peněžní odměnu, kterou si musíte chránit a uložit do banky, protože ostatní hráči vás o ni mohou okrást. Dalším zajímavým režimem je Last Titan Standing, kde bude hlavně zápasit v Titánech od samého začátku a nebudete tedy muset čekat na povolení ho přivolat. Docela zajímavý je režim Pilot VS Pilot, kde se ocitnete na malé kruhové aréně s pomalou zbraní, která zabíjí na jednu ránu a budete se snažit zastřelit protivníka.

A vítězem se stává…
Titanfall 2 je kvalitní FPS, která nabízí skvělou kampaň pro jednoho hráče a vychytaný multiplayer s velkým množstvím obsahu k odemknutí a přizpůsobeni. To vše ve stabilních 60fps a pěkném audiovizuálu. Škoda jen, že singleplayerová kampaň nevyužil více potenciál světa Titanfallu a jeho postav, a také nenabídl vyšší herní dobu, pak by možná známka mohla být klidně i absolutní. Takto je to stále solidní 9 a jestli je lepší jak BF nebo COD? To bude hodně záležet na osobních preferencích, za mě to letos z této velké trojky o chlup vyhrál Titanfall 2.

Titanfall 2

ps4xone
EA, Respawn Entertainment
Datum vydání hry:
28. 10. 2016
Žánr:
Střílečka, Adventura
KARTA HRY
9/10

Komentáře