Super Lucky's Tale

recenze  38
Martin Šmíd, 10. 11. 2017 22:55
Je tomu zhruba rok a půl, co nezávislé studio Playful vypustilo pro VR headset plošinovku Lucky's Tale. Ta zaujala především docela dobrou ukázkou toho, že i 3D plošinovka může dobře fungovat ve virtuální realitě, co se ale hratelnosti týče, byla na tom už hůře. Vývojáři se následně dohodli s Microsoftem na vytvoření verze Super Lucky's Tale pro konzoli Xbox One a PC s Windows 10. Nejedná se přitom o port, ale spíše novou hru, která má nové úrovně a upravenou hratelnost. Jestli tu máme ale kvalitní plošinovku, to se dozvíte o kousek níže.

Recenzovaná verze: Xbox One X

Pokud jste viděli nějaké to video, případně jste se podívali na obrázky, tak vám jistě neunikl lišák jménem Lucky, tedy hlavní hrdina celé hry. Ten už je od mala dobrodružné povahy, stejně jako jeho sestra Lyra, která jednoho dne najde vzácnou knihu. Po té ale jde i kočičí gang, což následně skončí tím, že Luckyho čeká samostatné velké dobrodružství, během něhož musí kočičáky porazit, a zároveň zachránit obyvatele čtyř odlišných světů. Příběh začíná dobře, a to pěkným filmečkem, bohužel ale další už neuvidíte, protože hra si pomáhá k vyprávění prosté zápletky jen za pomocí občasných rozhovorů. To je celkem škoda, protože pak si jen těžko uděláte nějaký větší vztah k roztomile vypadajícímu Luckymu. To samé pak platí i pro další postavy, které během hraní potkáte. Každopádně, jak jste asi pochopili, zápletka je průměrná a slouží jen jako takový ten hnací motor, abyste se mohli vydat do akce.

Super Lucky's Tale je klasická plošinovka, střídající 3D i 2D pasáže, která dává svojí hratelností vzpomenout na plošinovky z devadesátých let jako GEX nebo Croc. S nimi má ostatně více věcí společných než s nějakými modernějšími plošinovkami od Nintenda. To samo o sobě by nebylo špatné, nějaké ty nostalgické hry si rád zahraji, kdyby se vývojáři nedrželi až moc při zemi a nabídli plošinovku, která se bude skvěle hrát a přetékat zajímavými nápady. Hlavní hrdina Lucky tak umí jen skákat, nořit se pod zem a skákat po hlavách protivníků, které tak likviduje. Další schopnosti nemá, což jasně indikuje, že hratelnost je dost jednoduchá, pořád stejná a nemá čím překvapit. Ano, nejmenší hráči možná ocení, že je hra díky tomu hodně jednoduchá na ovládání a nemusejí se učit moc akcí, starším hráčům ale nemá díky tomu co nabídnout.

To samé by se ostatně dalo říci i o úrovních, do nichž se podíváte. Sice hra nabízí čtyři světy s odlišným prostředím a vlastními postavami se svými problémy, ale úrovně jsou až moc jednoduché, takové bez nápadu, jako by je vytvořili naprostí začátečníci, kteří nemají s vývojem zatím moc zkušeností, a ani neměli dost financí. Ostatně i druhů nepřátel moc není, vypíchnout se dají snad jen souboje s docela povedenými bossy. I u nich ale musím dodat, že konkurence, ať už jde o Maria, ale i třeba zmíněného dvacet let starého Croca, má tyto souboje ještě propracovanější. Kromě klasických úrovní hra nabízí ještě bonusové, které se vám vždy odemknou v základním hubu každého světa. Většinou jde o nějaký ten docela slušný logický rébus, u něhož sem tam potrápíte svůj mozek, ale také se budete snažit vysbírat kuličkou v bludišti všechny penízky. Tyto minihry mi přišly celkem dobré, určitě nepůsobí jen jako taková ta nutná další výplň. 

Jsou ještě dvě další věci, které musím u hratelnosti zmínit. Tou první je ovládání, které mi přišlo i přes svoji jednoduchost občas neohrabané, což je spojeno i s topornými animacemi hlavního hrdiny. Druhou je poté kamera ve 3D pasážích. Je docela záhadou, proč s ní nejde libovolně naklánět, protože někdy je v takovém úhlu, který dost škodí a prakticky následně jen odhadujete, kam skáčete. Jsou základní věci, které se musejí u podobných 3D horaček dodržovat a volná kamera je jednou z nich.

Super Lucky's Tale nemá moc úrovní a popravdě nejsou zase tak dlouhé, takže dohrání hry by bylo maximálně na pár hodin. Bylo. Vývojáři se totiž rozhodli uměle natahovat herní dobu, a to tím, že musíte od začátku různé úrovně prozkoumávat a vysbírávat, abyste získali speciální čtyřlístky. Určitým počtem si pak odemykáte vždy v každém světě finálního bosse, a pokud daný počet nemáte, musíte se do prošlých úrovní vrátit a pokusit se je vysbírat. Každá úroveň má vždy čtyři čtyřlístky. Jeden za dohrání, druhý za nalezení tajné podzemní úrovně, třetí za splnění specifického úkolu, za nasbírání určitého počtu peněz, případně dokončení úrovně bez smrti. Čtvrtý je následně za posbírání písmenek, které dají dohromady jméno hlavního hrdiny. Myslím si, že podobné aktivity by měly být volitelné a určené hlavně hráčům, kteří si hru oblíbí, a ne že budou vývojáři do nich nutit, abyste mohli hru vůbec dohrát. Tím, že takto musíte úrovně vysbírávat prakticky už během hlavní části, odpadá jakákoliv znovuhratelnost. Jak vše odhalíte a objevíte, nemáte důvod se do hry vracet. V tomto by se měli vývojáři poučit třeba od nedávného Super Mario Odyssey.

Co na Super Lucky's Tale oceňuji, je určitě pestrá a pohledná vizuální prezentace s pěknými efekty a občas i kvalitními animacemi. Navíc ve 4K na konzoli Xbox One X je vše krásně vyhlazené a na hru se opravdu pěkně dívá, a to po celou dobu hraní. K vizuální stránce nemám moc výtek, i přes svoji občasnou jednoduchost se mi líbila a hře dodává tvář a tak trochu i jedinečné kouzlo. Co ovšem už nejde pochválit, je občas nestabilní framerate. Hra má v určitých částech tendenci se trochu zpomalit, což by se dát určitě nemělo. Za to ale mohou hlavně vývojáři než hardware konzole, ostatně dvakrát se mi během testování stalo, že se hra vypnula po nepěkném grafickém bugu. Co se týče ozvučení, je takové nevýrazné, to stejné se dá říci i o hudebním doprovodu a ostatně i dabingu. Je vidět, že vývojáři neměli asi moc velký rozpočet a jsou věci, na kterých očividně šetřili. Než ale recenzi ukončím, musím vypíchnout alespoň českou lokalizaci formou titulků a hlavně textu ve hře. Ano, moc textu ve hře není, ale lokalizace potěší, hlavně mladší hráče.

Microsoft zatím tuto konzolovou generaci nemá kvalitní exkluzivní plošinovku, která by mu rovněž dala nějakého toho maskota, jenž by se stal tváří Xbox One. Super Lucky's Tale na tomto bohužel nic nezmění, protože ačkoliv roztomile vypadá, svoji repetitivní a jednoduchou hratelností s občasným dalším problémem si asi moc fanoušků nezíská. Je to škoda, protože potenciál určitě byl. Jen ho vývojáři nedokázali využít. Super Lucky's Tale je tedy jen průměrná plošinovka, na níž se za pár týdnů zapomene. 

Super Lucky's Tale

ps4xonensw
Microsoft, Playful Corp
Datum vydání hry:
7. 11. 2017
Žánr:
Plošinovka, Adventura
KARTA HRY
5/10

Komentáře