Studio Bloober Team dostalo od EU peníze na tři doposud neoznámené hry

novinka  11
Martin Šmíd, 5. 7. 2021 11:33
V minulém týdnu studio Bloober Team oznámilo velkou spolupráci s herním vydavatelem Konami, výsledkem níž má být zatím blíže neupřesněná hra. Všichni tak nějak ale tuší, že půjde o nový Silent Hill. Reakce na tuto zprávu jsou dosti rozpačité, protože hlavně hardcore fanoušci série by si určitě přáli, aby se ji chopilo nějaké osvědčenější studio, které má za sebou více kvalitních her. Každopádně nyní se zjistilo, že studio Bloober Team dostalo od Evropské Unie peníze na vývoj hned tří doposud neoznámených her. Na každou mělo dostat 150 tisíc euro. No a na stránkách Evropské Unie je i ke všem hrám popisek.

První hra nese pracovní název H2O a její vývoj byl zahájen začátkem roku 2018 a měl skončit v březnu letošního roku. Vzhledem ke koronaviru ale mohlo dojít k odkladu, na druhou stranu to ale značí, že vývoj je v pokročilé fázi vývoje a hra by mohla být oznámena a vydána už v dohledné době. Každopádně v popisku stojí, že jde o nový díl v populární sérii Layers of Fear, což je v tuto chvíli asi ta nejdůležitější informace. „Úspěch Layers of Fear, stejně jako pokračování, přesvědčil studio Bloober Team, aby zahájilo práci na další hře v sérii. Půjde o hororovou hru, která bude poskytovat kvalitní a propracovanou hratelnost. Navíc bude v sobě kombinovat dva velmi důležité aspekty – velkou míru emocí během hraní a jedinečný poutavý příběh. Hlavním cílem týmu je pak vytvořit herní svět, který bude stavět na vybraných aspektech a myšlenkách původní hry Layers of Fear,“ stojí v popisku.

Druhá hra má pracovní název BLACK a vývojáři na ní dostali peníze začátkem roku 2019 a měla by být dokončena začátkem příštího roku. „Hra se odehrává z pohledu první osoby a je směsicí průzkumu, survival prvnků a boje. Hráči prozkoumávají svět, komunikují s postavami a účastní se příběhových scén. Jak příběh postupuje, utvářejí příběh tím, že činí řadu morálních rozhodnutí, která vedou k jednomu z nejméně dvou konců. Občas se hráč zapojí do boje zblízka. Ačkoli je boj ojedinělý a někdy nepovinný, vždy představuje výzvu a buduje napětí, což je pro hru typu survival horor typické. Hrdina čelí neustále přesile a může snadno zahynout, pokud si nedá pozor. Když boj nepřipadá v úvahu, bude úkolem hráčů jednoduše zůstat naživu tváří v tvář zdánlivě nepřekonatelné přesile. Toho mohou dosáhnout pomocí nenápadného vyhýbání se, improvizace nebo přelstění protivníka,“ stojí v popisku hry. V něm dále stojí, že hra má spojovat středověké prostředí a obsahovat za nepřátele mimozemské potvory. „Historické zasazení dělá příběh realističtější a umožňuje následně přinášet další díly zasazené do jiných historických období. Podobně, jako je tomu u Assassin’s Creed série,“ stojí v závěru.

Posledí hra se má jmenovat Dum Spiro a studio na ní mělo získat peníze už v roce 2015. To je už řada let a můžeme tak předpokládat, jestli je stále ve vývoji nebo co se s ní vlastně stalo. „Dum Spiro je hororová hra, jejíž název pochází z latinské věty dum spiro, spero. Ta znamená - "dokud dýchám, doufám" a vyjadřuje hlavní téma hry: že i tváří v tvář jisté smrti jsou lidé stále schopni rozhodovat o svém životě, definovat jeho smysl svými činy a dokonce symbolicky zvítězit nad zlem. Příběh se odehrává v letech 1941-44 v Litzmannstadtském ghettu - ghettu zřízeném za druhé světové války pro polské Židy, druhém největším ghettu v celé Němci okupované Evropě. Hráč se ujímá role uvězněného chlapce, který bojuje, aby se ukryl a zachránil svou malou sestru,“ stojí v popisku. 

Zdroj: wccftech.com

Komentáře