SIE Japan Studio čeká velká restrukturalizace - UPDATE

novinka  83
Martin Šmíd, 25. 2. 2021 20:40
Herní web VGC dnes přinesl informaci, že se Sony rozhodla ukončit vývoj her ve svém velkém a zároveň i nejstarším first-party studiu známém jako Japan Studio (Ape Escape, Gravity Rush nebo Knack). Informaci měl web dostat od několika svých velmi dobrých zdrojů. Ta ale popravdě není zase tak překvapivá. V posledních měsících jsme byli svědky, jak Japan Studio opouští řada vývojářů, mezi nimiž byl i Keiichiro Toyama (Silent Hill nebo Gravity Rush), který si následně založil své vlastní studio. I s několika bývalými vývojáři právě z Japan Studio. Nadále v Japonsku má pokračovat pouze lokalizační tým a studio ASOBI, které bude působit samostatně. To je zodpovědné za hry s Astro Botem. Zatím je otázka, jak to bude po restrukturalizaci s oddělením externího vývoje studia, které se v minulosti podílelo na vývoji řady her jako Demon’s Souls nebo Bloodborne. Sony odmítla webu VGC odpovědět. A proč taková velká změna? Podle několika lidí obeznámených se situací za vše může malá ziskovost studia v posledních letech. Vývojáři v minulosti měli mít podle všeho nápady na řadu her, s nimiž chtěli mířit hlavně na japonské publikum. Vedení Sony ovšem chce velké globální hity, které produkují ostatní first-party studia jako Sucker Punch, Naughty Dog nebo Insomniac Games. UPDATE: Společnost Sony oficiálně potvrdila re-organizaci PlayStation Japan Studio, které se bude do budoucna točit kolem vývojářů z Team ASOBI, jenž vytvořili Astro's Playroom. Dále pak bude zastávat externí produkci, jako tomu bylo doposud (pomáhat s hrami dalším studiím - v minulosti třeba Bloodborne) nebo lokalizovat hry.

Zdroj: videogameschronicle.com

Astro's Playroom

ps5
Sony Interactive Entertainment, Team Asobi/Sony Japan Studio
Datum vydání hry:
12. 11. 2020
Žánr:
Plošinovka
KARTA HRY
9/10

Komentáře