SOCOM: Confrontation

recenze  15
Martin Šmíd, 18. 3. 2009 21:42
Série SOCOM je na konzolích Playstation velmi oblíbenou, a tak se čekalo, v jaké formě se představí na Playstation 3. Koncem minulého roku se mohli těšit US hráči, kteří hru spíše strhali. Nyní hra dorazila i do našich mechanik a podle dřívějších prohlášení vývojářů by měla být většina chyb odstraněna. Zaslouží si tak hra SOCOM: Confrontation šanci nebo je lepší ji spláchnout a zanadávat si? To se dočtete v naší recenzi.

Na Playstation platformách má multiplayerová série SOCOM velkou tradici. Bohužel bylo v našich končinách hodně vzácné, pokud se našel někdo, kdo ji hrál online na PS2. Velké naděje se tak dávaly oznámenému PS3 dílu SOCOM: Confrontation, který poprvé nepřipravovali vývojáři ze Zipper Interactive, ale Sony najala nové ze Slant Six. Na počátku vše vypadalo velmi dobře. První obrázky vypadaly slušně a po slibech vývojářů každý věřil, že se dočkáme dalšího povedeného dílu. Ono toho zpravidla moc zkazit na zaběhnuté sérii nejde. Ihned po zapnutí SOCOM: Confrontation zjistíte, že je vše při starém. Pokud se vám líbily předchozí díly, jistě se vám bude líbit i ten nový. Nyní si ale pojďme rozepsat, co od hry očekávat, pokud jste nováčkem.

Ihned po zapnutí zjistíte, že jde opět jen o online záležitost, a tudíž zde žádnou hru pro jednoho nehledejte. Po vytvoření charakteru a připojení na server, což mnohdy není zrovna jednoduchá záležitost, se před vámi objeví hlavní nabídka. Pokud si chcete hlavně zahrát, můžete skočit hned na rychlou hru, případně si vytvořit svého speciálního vojáka či klan. Možností je v menu docela dost a hra je přímo stavěná na to, abyste si s kamarády vytvořili klan a poté si prohlíželi nebo upravovali statistiky přes stránku SOCOM.com. Samotná úprava vlastního vojáka je velmi jednoduchá. Můžete mu změnit jak samotnou postavu, tak různé další proporce. Z této části se stane jakýsi Sims editor, takže by si měl každý udělat takovou postavu, jakou zrovna chce. Kromě hlavní postavy si můžete měnit i svoji zbraň. Chcete samopal s hledím? Žádný problém. Popsat celý systém úprav zbraní by bylo na dlouho a každý, kdo to se hrou myslí vážně, zde bude určitě hodně dlouho zkoumat, jaká zbraň a její úprava mu vyhovuje.

Máme hotovo a jdeme na bojiště. Hra nabízí celkem sedm různých map (vždy mají velkou a malou verzi, podle toho, v kolika lidech chcete hrát), které jsou situovány někam do severní Afriky. Ty jsou navrženy pro celkem 32 hráčů, ale pokud můžeme soudit z odehraných her, aby byla hra co nejvíce zábavná a mělo smysl vůbec vymýšlet nejrůznější taktiky, vyplatí se hrát 4 vs. 4 na malých mapách. Ve více lidech se totiž ze hry stává jen obyčejný deathmatch, kde si chce každý nahrabat co nejvíce killů. Po zapnutí hry vás čeká starý známý SOCOM. Vojáka vidíte z pohledu třetí osoby jako třeba v Metal Gearu. Kdo tak v posledních měsících hrál třeba Metal Gear Online, bude tu jako doma. Samotná hratelnost je bohužel ve hře hodně těžká, protože zaměřování či samotný pohyb po mapě jsou zastaralé a zasloužily by si vylepšit. Neustále tak budete zápasit s ovládáním, které se mnohdy chová, jak samo chce. Nic nevylepší ani nabídka herních módů, která je klasická typu: polož a ochraň bombu, nebo zlikviduj znepřátelený tým. Co bohužel podtrhuje bídnou hratelnost, jsou všudypřítomné bugy, které vám občas hraní pořádně znechutí.

Co ovšem musíme na hře hodně pochválit, je zmiňovaná podpora přes SOCOM.com, ale i nejrůznější žebříčky, kde vidíte svoje dosažené úspěchy a můžete je ihned porovnat s ostatními hráči nebo s kamarády v klanu. Tato část je velice propracovaná a vývojáři si za ni zaslouží absolutorium. Škoda jen, že zbytek hry už tak vymazlený není.

Hodnotit hru SOCOM: Confrontation po technické stránce je velmi těžké. Nemálo hráčů namítne, že je na online hře nejdůležitější hratelnost a grafika je jen jakýmsi bonusem. Proč však musí hra vypadat jen jako o něco vylepšený PS2 bratříček, je nám záhadou. Nevadilo by to, kdyby alespoň ten framerate držel. Ten se sice po většinu hry pohybuje ve slušném kmitočtu, ale jsou situace, kdy začne klesat, a to teprve přijdou ta pravá muka. Zvuková stránka je na válečnou hru standardní a nepřináší nic, co bychom neslyšeli jinde a lépe. Ani hudební stránka hry není na bůh ví jaké úrovni. Technické zpracování se tak řadí k průměru a nic víc od něho nečekejte.

SOCOM: Confrontation je velmi rozporuplná hra. Na jednu stranu přináší celkem propracovaný systém válčení, ale na stranu druhou ji komplikované ovládání, slabší grafika a spousta chyb strhávají do průměru. Nás může alespoň těšit, že původní vývojáři PS2 dílů ze Zipper Interactive připravují novou vojenskou akci MAG, která snad dopadne o poznání lépe. Pro fanoušky série, kteří nehledají změny od PS2 dílů, je tato hra skvělá volba. Ostatní by měli dát ruce raději pryč.

SOCOM: Confrontation

ps3
Sony Computer Entertainment, Siant Six
Datum vydání hry:
13. 3. 2009
KARTA HRY
6/10

Komentáře