Sniper Ghost Warrior

recenze  15
Martin Šmíd, 23. 7. 2010 11:41
Když se k nám dostala hra Sniper: Ghost Warrior od polského týmu City Interactive, která se navíc prodává za budgetových 30 liber, čekali jsme jen další průměrný odpad. I díky těmto očekáváním jsme hru jen zkusili zapnout s tím, že za půl hodinky ji vypneme a půjdeme raději dělat něco užitečnějšího, v našem případě hrát Metal Gear Solid: Peace Walker. Už po zapnutí a dohrání první mise bylo jasné, že půl hodiny nás hra u sebe neudrží, udržela nás u sebe prakticky až do samotného konce. Pojďme se podívat, čím si nás Sniper: Ghost Warrior tak získal, ale i zklamal.

Vývojáři ze studia City Interactive nemají moc zkušeností s klasickými tří áčkovými hrami, přesto by se dalo říci, že už samotný příběh se směle může rovnat s některými velkými akčními kolegy, ale na úplnou špičku to pochopitelně není. Sniper: Ghost Warrior se odehrává na krásném ostrově Isla Trueno, který se nachází kousek od Kolumbie. Při pohledu na něj by se dalo říci, že není krásnějšího místa pro život. Po chvilce už ale pochopíte, že se na tomto ostrově objevit je čilé bláznovství. Tvrdou rukou tu totiž vládne drogový dealer Wasquez, který má opravdu obrovské plány, mezi kterými jsou zahrnuty i jaderné zbraně. Je tak jasné, že tato situace je dále neudržitelná, takže Američané na ostrov vyšlou speciální jednotku Delta Force, která má za úkol zajistit vše o jaderných zbraních a svrhnout režim Wasqueze. Díky tomu se tak hráči chopí seržanta Tylera Wellse, který je vycvičen pro špionážní mise, kde se po většinu plíží s pistolí s tlumičem a na zádech má svoji věrnou přítelkyni, odstřelovací pušku. Samotný příběh hry přinese během hlavní kampaně hned několik velkých zvratů, díky čemuž nemůže hráč věřit naprosto ničemu a nikomu. To už bychom ale moc spoilerovali, takže se raději podíváme na samotnou hru.

Samotná hra je svým pojetím opravdu zcela jedinečná. Ano, máte tu klasické akční pasáže, kde si můžete sebrat samopal a střílet z něj jak smyslů zbavení na vše, co se jen byť o milimetr pohne. Pokud ale tak učiníte, pravděpodobně brzy zjistíte, že ne vždy tato taktika povede ke zdárnému úspěchu. V některých pasážích tato taktika je přímo vyžadována, ale ve většině by vedla jen k vaší okamžité smrti. Tomu pomáhá i fakt, že vaše postava toho moc nevydrží a i na EASY občas budete mít pořádně velký problém, přes všeho všímající nepřátele, projít. Stačí totiž, aby vám nepřítel vyslal pár dobře mířených nábojů na prohlídku vašeho těla, a už se válíte v kaluži krve. Obrazovka s loadingem se tak stane druhou nejčastější. Nejlepší je tak být pěkně po tichu a vše vystřílet z uctivé vzdálenosti pomocí sniperky s tlumičem. Pokud už se dostanete do nepřátelského tábora, tak je zase nejlepší nepřítele umlčet pomocí nože nebo použít pistoli s tlumičem.

V předchozím odstavečku jsme už trošinku nakousli obtížnost hry, která je nastavená opravdu vysoko, čemuž dopomáhá i nevyzpytatelné chování vašich protivníků. Vezměte si třeba situaci, kdy se plazíte ve křoví, zhruba 300 metrů od vojáka. Ten navíc stojí k vám bokem, takže by si vás neměl všimnout. Jenomže, on si vás všimne a bez zamíření vyšle do křoví salvu kulek, které vás trefí přímo do srostlého obočí. Ve většině případů je konec, v tom lepším případě následuje spuštěný alarm a loadingová obrazovka naskočí až o několik vteřin později, když přiběhnou posily. Podobných scén je ve hře opravdu hodně a někdy jsme se až divili, odkud nás vlastně nepřítel zmerčil. AI nepřátel ale na druhou stranu není v různých situací tak bystrá, jak by se mohlo z předchozích řádků zdát. Občas totiž zabijete přímo před jedním vojákem jeho kamaráda a nepochopitelně jen kouká, co to létá kolem něj. To že mu u nohou leží kolega s kulkou v hlavě, to asi není podstatné.

Zbraní ve hře máte opravdu hodně a všechny jsou připraveny podle své reálné předlohy. Co se týče pušek, tak ve hře naleznete třeba AS-50, MSG-90, SR-25 nebo SVD Dragunov, který ale už dělá větší zvukový nepořádek, který ihned zalarmuje všechny vojáky v okolí. Pro klasické akční pasáže tu jsou poté připraveny klasické automaty jako M4, USAS, MD-97 nebo AK-7. Když už jsme u zbraní, tak musíme zmínit, že na jejich přesnost má vliv hned několik faktorů. Tím prvním je udýchanost vaší postavy, díky níž poté střílíte dost nepřesně. Zvláště s puškou je zaměřování velké peklo a několikrát se nám stalo, že než jsme stiskli spoušť, tak si nás nepřítel stisknul a zalarmoval své kolegy, kteří poslušně přispěchali na pomoc. Nemusíme říkat, že ve většině případů následoval restart. Druhým faktorem, který má vliv na samotnou střelbu, je samotná trajektorie letu kulek. Chce si to tak nejprve cvičně zkusit, abyste věděli, jakou odchylku jaká zbraň má. To že zamíříte křížkem na hlavu a stisknete spoušť, ještě neznamená, že ji opravdu trefíte. Pokud se vám ale už nějaká ta střela povede, kamera se přepne za kulku a vy sledujete, jak nebohému cíly provrtá hlavu.

O grafickou stránku hry se stará grafický engine Chrome Engine 4, díky čemuž nás zajímalo, jak hra ve výsledku bude vypadat. Nyní musím e konstatovat, že Sniper: Ghost Warrior vypadá naprosto fantasticky. Prostředí slunečného ostrova je zpracováno do nejmenších detailů a občas vývojáři přihodili i nějaký ten další efekt, který vám pořádně otevře ústa. Škoda jen, že se hra občas zpomalí, ale nejde o nic, kvůli čemu bychom na vývojáře nadávali. Co dále možná zamrzí, je neprůstřelnost některých objektů, jako v jiných hrách. Na vše se dá ale zvyknout. Co ovšem musíme pochválit je velmi povedený hudební doprovod, stejně tak jako všelijaké zvuky, od křiku nepřátel, ozvučení samotného ostrova, tak střelba zbraní. Se vším si vývojáři opravdu pohráli. Vše dále podtrhuje i celkem povedený dabing.

Sniper: Ghost Warrior rozhodně není úplně špatnou akční hru. Jedná se o docela povedený kousek, který hráčům ukáže trošinku jiný pohled na válečné konflikty. Tedy pohled z hledí odstřelovací pušky, chcete-li sniperky. I přes všechna ta pozitiva má bohužel hra i několik nedodělků, ať už se jedná o bugy, kratší kampaň pro jednoho hráče nebo v některých pasážích opravdu šíleně vysoko nastavenou obtížnost, kde jedna kulka stačí k opakování mise. Pokud ale všechny neduhy přehlédnete, budete se u Sniper: Ghost Warrior docela dobře bavit.

Sniper: Ghost Warrior

ps3x360
City Interactive, City Interactive
Datum vydání hry:
29. 6. 2010
Žánr:
Střílečka, Simulátor, Taktická
KARTA HRY
6/10

Komentáře