Snake Pass

recenze  25
Martin Šmíd, 2. 4. 2017 16:54
Britské studio Sumo Digital bylo založeno před zhruba čtrnácti lety, přičemž má za sebou už řadu zajímavých her, ale také pomáhalo ostatním studiím na jejich hrách. Jmenovat můžeme třeba hry jako LittleBigPlanet 3, Forza Horizon 2, Crackdown 3, Dead Space Ignition nebo Sonic & All-Stars Racing Transformed. Před několika dny vývojáři přišli se svoji vlastní hrou, plošinovou Snake Pass, v níž je hlavním hrdinou had. Jak se povedla, vám nyní řeknu ve své recenzi.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro

Starší z vás si možná vzpomenou na výborné plošinovky jako Crash Bandicoot, Spyro, Croc nebo Gex, které jsme si mohli užívat na prvním PlayStationu. Kromě výborné hratelnosti nabídly i celkem velkou výzvu, protože překonat je nebylo nic jednoduchého. Novinka Snake Pass se vás snaží do této éry znovu vzít, abyste na ní z nostalgie trochu zavzpomínali, a kolikrát si při jejím hraní budete opravdu připadat jako na prvním PlayStationu, samozřejmě v tom nejlepším smyslu slova. Ostatně už hlavního hrdinu, kterým je roztomilý had, si zamilujete po několika minutách, protože má krásné animace i dokáže vyjadřovat různé pocity a emoce, jako radost nebo strach, když se houpete nad nějakou tou propastí nebo pastí. A to je jen začátek, protože následně zjistíte, že se hra Snake Pass i velmi příjemně hraje a je propracovanější, než by se mohlo na první pohled zdát.

Vývojáři připravili hned 15 levelů s nádherným a chytře navrženým designem, v nichž máte vždy jasně daný cíl. Musíte posbírat barevné artefakty a dostat je do středy levelu, kde s nimi aktivujete portál. Docela jednoduché, na první pohled, ale vývojáři vám vše ztěžují důmyslnými hádankami, překážkami i dalšími nástrahami, které musíte překonávat. Hra je rozdělena do čtyř světů, přičemž každý má své vlastní problémy a menší nové herní mechanismy a pasti. Ve vodním světě se dostanete i pod vodu, v ohnivém si musíte dávat pozor na lávu, v níž se můžete nehezky popálit, ve vzdušném budete moci využívat ve svůj prospěch vítr. Hratelnost je díky tomu rozmanitá po celou dobu hraní a neměl jsem pocit, že by se opakovala, vývojáři před vás staví neustále novinky, které vše udržují svěží.

Jak už jsem zmínil na začátku, ovládat budete hada, přičemž jak asi tušíte, jeho ovládání a hlavně pohyb se dost liší od klasických plošinovkových hrdinů, kteří umí skákat, běhat a dělat další skopičiny. To hrdina ve Snake Pass se umí jen plazit, přičemž ho uvedete do pohybu stisknutím R2, přičemž kdyže plazíte rovně, je pohyb pomalejší, ale když se začnete vlnit, pohyb se zrychlí, jako u skutečného hada. Musím říci, že ovládání je i přes počáteční skepsi docela vyladěné a intuitivní, ačkoliv je třeba si chvilku zvykat na šplhání po různých překážkách a předmětech, ale jakmile se s ovládáním sžijete, budete snadno překonávat i ty nejnáročnější překážky, pokud tedy budete mít dost trpělivosti a hlavně času. Řadu překážek totiž musíte překonávat pomalu a své kroky dobře načasovat, ve Snake Pass se nedá nic uspěchat. Naštěstí checkpointy jsou docela blízko sebe, takže nikdy neopakujete příliš velký kus znovu. Jediné, co mi dělalo během hraní problémy, je občas neposedná kamera, která by se mohla během překonávání překážek lépe natáčet a být uživatelsky přátelštější. Snad se na ni vývojáři ještě v následujících týdnech podívají.

Jak už jsem zmínil výše, připraveno je pro vás hned patnáct levelů. Po projetí prvních dvou nebo tří by se mohlo zdát, že to bude celkem rychlá cesta k finálnímu levelu, ale opak je pravdou. Snake Pass vám vydrží na zhruba 7-8 hodin, což je při ceně zhruba pěti nebo šesti stovek přijatelný herní čas. Navíc si jednotlivé levely můžete dát následně v Time Trials režimu a překonávat časy kamarádů i hráčů z celého světa. Vývojáři navíc připravili i trofeje/achievementy za speciální výzvy, takže po prvním dohrání rozhodně zábava nekončí, dalo by se možná i říci, že ta pravá výzva teprve začíná. Za své peníze tedy dostanete adekvátní obsah, u něhož se navíc budete po celou dobu velmi dobře bavit. A to je hlavní.

Vývojáři zvolili pro Snake Pass moderní Unreal 4 engine a bylo to jistě dobré rozhodnutí. Krásná vizuální prezentace s nezaměnitelným příjemným uměleckým stylem a se spoustou pestrých barev a nádherných efektů vás rozhodně nezklame, ba naopak budete někdy i překvapeni, co vývojáři se značně omezeným rozpočtem zvládli vytvořit. Zvláště na velké televizní obrazovce vypadá Snake Pass na konzoli PlayStation 4 Pro skvěle. Co ovšem trochu kazí celkový dojem, je framerate, který sem tam trochu zpomalí, ale na druhou stranu jsou poklesy ojedinělé a dají se přetrpět, zvláště když se tak neděje v nijak důležitých situacích. Kromě vizuální stránky je příjemný i hudební doprovod, který jen podtrhuje svým způsobem celkem relaxační hratelnost. Jen bych možná uvítal, pokud by skladeb bylo trochu více, ale to bych mohl napsat u každé takto dobré hry.

O hře Snake Pass se před vydáním moc nemluvilo, a možná i o to větším překvapením je. Jde totiž o originální plošinovku s roztomilým hadem, navíc se spoustou zábavných hádanek a překážek, u níž se budete po celou dobu dobře bavit, s líbivou vizuální prezentací a příjemným soundtrackem. Škoda jen několika problémům s kamerou a sem tam propadům frameratu, hodnocení mohlo být výše. I tak ale platí, že si Snake Pass užijí všichni fanoušci plošinovek, ať už velcí nebo malí.

Snake Pass

ps4xonensw
Sumo Digital, Sumo Digital
Datum vydání hry:
28. 3. 2017
Žánr:
Plošinovka, Puzzle, Simulátor, Adventura, Indie, Arkáda
KARTA HRY
8/10

Komentáře