Sleeping Dogs

preview  9
Martin Šmíd, 19. 4. 2012 0:15
Série True Crime byla vždycky tak trochu v pozadí a ve stínu slavného Grand Theft Auta, ačkoliv s ním nikdy nesoupeřila a šla si spíše svojí vlastní cestičkou. První díl True Crime: Streets of LA vyšel v roce 2003 a zanechal po sobě velmi příjemný zážitek. O dva roky později vyšlo pokračování s názvem True Crime: New York City, ale tomu se už tak moc nevedlo a většinou si odnášelo jen lehce nadprůměrné známky. Přesto se Activision rozhodl, že se na tuto značku nevykašle, a před několika lety oznámil třetí díl True Crime: Hong Kong. V tu chvíli ovšem nikdo ani trochu netušil, že nakonec to s hrou bude trochu jinak.

Fanoušci byli z oznámeného dílu True Crime: Hong Kong nadšeni, navíc i díky zkušeným vývojářům ze studia United Front Games. Po prvním traileru a informacích nastalo ovšem ticho, jež vyústilo na začátku roku 2011 ve zrušení celé hry. Sami vývojáři byli z tohoto rozhodnutí zaskočeni, ale nevzdali se a hledali vydavatele, s nímž by celý projekt dokončili. Na podzim minulého roku bylo oznámeno, že se hry chopil Square Enix, navíc do ní napumpoval hromadu peněz a nahnal do vývoje i svoje vývojáře z Londýna. Na začátku letošního roku byla hra znovu představena, tentokrát už ne pod názvem True Crime: Hong Kong, ale pod novým - Sleeping Dogs. Na první pohled je patrné, že změnou prošel jen název, protože jinak si hra zachová původně plánovanou příběhovou linku a dokonce i hratelnost.

Vývojáři tentokrát staví hodně na příběhu odehrávajícím se v přelidněném Hong Kongu. Zde se nachází i hlavní hrdina Wei Shen, pracující pro místní policii, jehož úkolem je rozložit zevnitř jednu z nejobávanějších zločineckých organizací na světě - hongkongské triády, zejména tu s názvem Sun Yee On. Jen pro zajímavost, jedná se o skutečnou triádu, čítající několik desítek členů. Příběh takto zní možná jednoduše, ale vývojáři slibují spoustu vzrušujících zvratů, a jak bude Wei vtažen do celé situace hlouběji, než si kdy představoval, začne pochybovat o svých vlastních motivech. Více jsme se o příběhu zatím nedozvěděli, a dost možná ani nedozvíme do doby, dokud znovuzrozený Sleeping Dogs nedoputuje do obchodů. Naštěstí nám vývojáři předvedli hratelnou část, z níž si můžeme udělat obrázek o tom, jak se bude hrát.

Hvězdou hry bude bezesporu samotné město Hong Kong, na jehož ulicích potkáte v každé denní době spoustu lidí, na silnicích se pochopitelně prohání automobily a do toho všeho budete muset řešit zapeklité případy. Vývojáři od začátku chtěli, aby Hong Kong nepůsobil jako kulisa, ale jako moderní živoucí svět, v němž se odehrává jeden malý/velký příběh o policistovi, který přísahal odplatu za smrt svého kamaráda z dětství. Díky tomu, že je hráčům nabídnut ostrov sršící akcí, se může každý roh ulice, prodejní stánek, přístavní dok nebo městský mrakodrap stát příležitostí k divoké přestřelce či adrenalinem poháněném pouličním závodu. Protože je Wei Shen policista, ale nyní pracuje pro triádu Sun Yee On, bude muset během hry provádět někdy docela zásadní rozhodnutí, a to nejenom tak, aby ochránil obyvatele Hong Kongu, ale hlavně aby se neprozradil. Morální rozhodnutí budou hrát ve Sleeping Dogs důležitou roli, a každé takové rozhodnutí bude mít na pozdější hraní velký vliv.

Jinak mise budou dost podobné předchozím dílům, takže tu budou přestřelky s krycím systémem samozřejmě, který dneska nemůže chybět v žádné pořádné akční hře. Také budou ve hře přítomny i adrenalinové automobilové honičky a pěstní souboje, na kterých si vývojáři nyní dali hodně záležet a prohlašují, že vytvořili nejlepší soubojový systém, jaký kdy byl ve videohře k vidění. Během soubojů budete moci používat bolestivé kopy a komba, protiútoky a nekonečnou sadu finálních úderů, které využívají nesčetné předměty z okolního prostředí, od cirkulárek po telefonní budky, od spalovacích pecí až po dveře od ledničky. Není nic lepšího, než když při souboji v kuchyni trochu upravíte nepříteli fasádu tím, že mu přitisknete hlavu na rozpálený sporák. Je jasné, že díky těmto scénkám nehrozí, že by hra dostala menší ratingové hodnocení než 18+. Souboje mají dost připomínat klasické asijské filmy, vývojáři se netají, že hodně na ně měl vliv třeba film Hard Boiled od Johna Woo.

Hra Sleeping Dogs to neměla od začátku vývoje jednoduché a musela se potýkat s několika velkými problémy, zrušením a následným oživením. Je ale určitě dobře, že se jí dočkáme, protože zmíněné informace zní opravdu dobře a pokud se vývojářům podaří vše dotáhnout do zdárného konce, mohli bychom se dočkat pořádně našlápnuté akční hry s propracovaným systémem soubojů, která by mohla pořádně zavařit i doposud neohrožené konkurenci, s níž je tolik let porovnávána. Doufejme, že k dalšímu odkladu nedojde a Sleeping Dogs vyjde v srpnu letošního roku pro Playstation 3 a Xbox 360.

Sleeping Dogs

ps3x360
Square Enix, United Front Games
Datum vydání hry:
17. 8. 2012
Žánr:
Střílečka, Adventura
KARTA HRY

Komentáře