Shank 2

recenze  7
Martin Šmíd, 13. 2. 2012 22:45
Asi nebudete namítat, když řekneme, že od prvního dílu hry Shank se moc nečekalo. Samozřejmě, už od začátku zaujala svým neotřelým zpracováním a také brutalitou, ale výrazněji se zapsala do srdcí hráčů až po vydání. Takto chytlavou plošinovku plnou krve jsme tu ještě neměli. Vývojáře z Klei Entertainment čekal zasloužený úspěch, který ihned vedl k druhému dílu, jenž se nyní dostal na Xbox Live Arcade a Playstation Network. Pojďme se podívat, jestli vývojáři za poslední měsíce stihli navařit stejně chutný guláš, jako v roce 2010.

Když Shank poprvé zapnete, asi se ihned vrhnete na příběhový režim. Ten je rozdělen do osmi samostatných kapitol. Jejich délka není zase tak velká, jak bychom čekali, ale i tak vystačí na pár hodin pohodové zábavy. Je docela škoda, že obtížnost je nyní posunuta směrem dolů, takže na normal vám hra příliš vrásek neudělá. Pro ty náročnější je tu připraven hard režim, i když ani ten zrovna nepředstavuje moc velkou výzvu.

Příběh nebyl důležitý ani v prvním dílu a druhý v tomto jasně pokračuje. Stačí jen vědět, že i nyní hrajete za bývalého mafiánského zabijáka Shanka, který musí ochránit své blízké, což je vždycky trošinku osobnější, ale jinak o příběhu moc vědět nemusíte. Příběh je vyprávěn jen skrze jednoduchá komiksová okénka mezi levely. On je vlastně i během hraní dost upozaděn, protože hlavní je se bavit a to se naštěstí Shanku 2 daří, nutno dodat, že velmi dobře. Pokud čekáte hru, ve které vás čeká propracovaný příběh plný zvratů, jste na špatné adrese. Nyní se ale pojďme podívat na to hlavní, tedy hratelnost.

V základu je Shank 2 naprosto klasickou 2D plošinovkou, samozřejmě brutálnější, protože krev tu cáká pravidelně na všechny strany, v níž procházíte pěkné levely, které vás zavedou nejenom do přístavu a džungle, ale i dalších lokací. Hlavní složkou je ale boj a neustálé přestřelky s nepřítelem, který je neustále v přesile a posílá na vás jednoho mafiána nebo vojáka za druhým. Časem samozřejmě přijdou na řadu i další, včetně bossů. Bojový systém je jednoduchý na zvládnutí, ale přesto se na něj velmi pěkně dívá, a to i po několika hodinách. Během boje totiž neustále střídáte několik komb, během nichž používáte nejenom základní nože, ale i pistole, brokovnici či případně to, co během procházení najdete. Díky hektické hratelnosti, vám hra nedá ani na chvilku oddechnout, takže ji na jedno posezení klidně slupnete celou. Co se nám nejvíce líbilo, tak jsou souboje s bossy. Každý je originální, a ačkoliv do šéfíka musíte vystřílet nábojů, co se do něj vejdou, nebo ho jednoduše umlátit, vždy musíte trošinku jiným stylem. Naběhnout bosse a jen mlátit nebo střílet k úspěchu nevede.

Pro fanoušky prvního dílu možná bude zklamáním absence kooperace v hlavní příběhové kampani. Na tu nyní vývojáři rezignovali, ale pokud jste si v prvním dílu rádi zabojovali bok po boku s kamarádem, budete mít příležitost i nyní. Vývojáři pro kooperativní hrátky připravili režim Survival. V něm máte tři menší úrovně, ve kterých musíte přežít vlny nepřátel. Jde prakticky o variaci na Hordu, jen samozřejmě ve 2D podání. Režim můžete zkusit i sami, ale právě kooperace je daleko zábavnější a dost i hraní ulehčuje, protože nepřátel je stále více. Během hraní s kamarádem se nebudete jen starat o svoje zdraví, ale i o bedny s náboji, které se nepřátelé budou snažit vyhodit do vzduchu. Když umístí na bedny bombu, máte vždy několik vteřin na odjištění. Survival určitě zabaví na nějakou chvíli, ale nedokážeme si představit, že se bude jednat o dlouhotrvající zábavu, a to i díky přítomnosti pouze tří map.

Pokud v něčem doopravdy exceloval první díl, tak to byla jednoznačně vizuální stránka. Komiksový nádech si Shank udržel i do druhého dílu, navíc vývojáři přidali několik nových detailů a vše dost uhladili. Ve výsledku se na druhý Shank dívá o něco lépe. Jinak samozřejmě proč měnit něco, co fungovalo před pár měsíci. Kromě čistě vizuální stránky vývojáři vylepšili i celkově animace, které jsou nyní daleko plynulejší, stejně tak hra se během hraní ani na moment nezpomalí. Vše je krásně optimalizováno – testováno na Playstationu 3. Zatímco vizuální zpracování je na výtečné úrovni, je škoda, že vývojáři nepřipravili i daleko více hudebních skladeb. Těch je opravdu málo a dost se i opakují.

Vývojáři ze studia Klei Entertainment se nepouštěli do velkých experimentů a naservírovali nám prakticky totožnou hru jako minule, jen vše uhladili a upravili, aby byl nyní naprosto každý spokojen. Ve výsledku se Shank 2 určitě povedl, a ačkoliv třeba hlavní kampaň nepředstavuje takovou výzvu, jako první díl, rozhodně stojí za zahrání. Když ji dohrajete, je tu ještě kooperativní Survival režim, který na nějakou dobu vystačí. Určitě dobře investované peníze – 800MS bodů/270,- Kč.

Shank 2

ps3x360
Electronic Arts, Klei Entertainment
Datum vydání hry:
8. 2. 2012
Žánr:
Hack and slash/Beat 'em up, Adventura, Indie
KARTA HRY
8/10

Komentáře