Resident Evil: Revelations 2 - Epizoda 4

recenze  23
Martin Šmíd, 17. 3. 2015 18:00
Capcom se rozhodl před zhruba měsícem jít s akční hrou Resident Evil: Revelations 2 epizodickou cestou, která je dnes populární hlavně díky adventurám od Telltale. První epizody byly docela rozporuplné, ale u té třetí vše chytlo solidní tempo a atmosféru, a možná i proto jsem se hodně těšil na finále, které jsem před několika okamžiky dohrál, takže mohu říci, že vývojáři určitě nezklamali.

Testovaná verze: PlayStation 4

Nyní jsou to už čtyři týdny, co byla Claire Redfield s Moirou unesena na záhadný ostrov. Vývojáři začali později příběh rozplétat až se třetí epizodou, a musím říci, že ta čtvrtá odpoví na drtivou většinu otázek, a ačkoliv je příběh svým způsobem jednoduchý a hodně lineární, určitě dokáže uspokojit všechny fanoušky. Konečně se tedy dozvíte o osudu jednotlivých postav a jejich motivy, i když některé otázky zůstanou bez odpovědi, s čímž asi budou mít problém hlavně nováčci, fanoušci série samozřejmě budou vědět, kam následně vše vede. Na začátku bych asi nedokázal si tipnout, že vývojáři vše ve výsledku dobře ukončí a po příběhové stránce se jedná o slušnou záležitost, která sice nenadchne, ale ani neurazí. Pokud si nyní zahrajete všechny čtyři epizody, vše do sebe krásně zapadne a zážitek určitě bude velmi kvalitní. Je vidět, že epizodický formát se nehodí ke každé hře, a Resident Evil: Revelations 2 je toho důkazem. Když by vše vyšlo hned pohromadě, což se nyní stane díky diskové edici, bylo by to asi lepší. Alespoň z mého pohledu. Samostatně jednotlivé epizody totiž moc nefungují, ale dohromady tvoří povedený celek.

Nejprve tu máme pochopitelně část za Claire Redfield s Moiru. Tyto dvě hrdinky si prošly v minulé epizodě doslova peklem, a proto jsem se těšil, jak vývojáři na vše navážou. K mému překvapení se ale jednalo jen o docela rychlý úprky z ostrova, který zabral nějakých dvacet minut. I když se jednalo o slušnou část, hodně akční, z délky jsem byl docela zklamán a bál jsem se, aby stejně dlouhá nebyla i část za Barryho, protože by tu byla jen hodně krátká epizoda. Nakonec se ukázalo, že obavy byly zbytečné, protože druhá část je podstatně delší, trvá něco přes hodinu, přičemž musím říci, že jde o rozhodně nejsilnější kapitolu za Barryho. Projdete v ní zajímavé lokace, vývojáři připravili i nějaké ty novinky, takže jsem byl ve výsledku hodně spokojen. A to i s finálním bossem, který dá zabrat, navíc souboj probíhá ve dvou částech. Určitě uspokojivé finále, a to tedy nejen po stránce příběhu, ale i hratelnosti. Ano, část za Claire mohla být delší a asi i měla, ale i tak jsem celkově se čtvrtou epizodou spokojen a jsem rád, že vývojáři dokázali udržet dobrou kvalitu, kterou nastolili se třetí epizodou.

Vývojáři si byli vědomi toho, že čtvrtá epizoda je poněkud kratší, tak možná i proto jí doplnili o dvě další části, které jsou součástí Season Passu (koupit je můžete i samostatně) a mají obohacovat příběh v určitých fázích, na které se během hlavní kampaně nedostane. První The Struggle sleduje Moiru, která se musí vypořádat s nově nastalou situací (nechci moc spoilerovat), přičemž si i vyzkouší lov. Tato část zabere zhruba hodinu, dokáže zabavit, jen mohli vývojáři připravit originální lokace, protože procházíte ty, které jste už prošli v předchozích epizodách, což není asi úplně v pořádku. Rovněž úkoly spočívají jen v tom, abyste vždy vystříleli určitý počet protivníků. Každopádně tato část hru dobře obohacuje. Druhá část Little Miss sleduje Natalii a její temné já, přičemž vše je nastaveno na stealth procházení, během něhož vás nesmí protivníci spatřit. Tato část se značně liší od ostatních, je určitě zajímavá, ale občas i docela frustrující, protože protivníci jsou hodně bystří a dokážou Natalii odhalit během malé nepozornosti.

V předchozích částech jsem chválil Raid režim, který jsem si hodně oblíbil pro jeho zábavnost a systém levelování, díky němuž se neustále odemykaly nové zbraně, postavy a další možnosti. Se čtvrtou epizodou vývojáři servírují několik zcela nových úrovní, není jich tolik, kolik bych čekal, a některé jsou jen recyklace z už dostupných úrovní, ale i tak jsem ve výsledku spokojen, ono už asi zřejmě ani nebylo moc z čeho vybírat. Do Raidu se dostaly i zcela nové postavy, které se vám odemknou po dohrání příběhu, a určitě oceňuji i bonusové oblečky dostupné zdarma, do kterých je možné hrdiny obléknout. Raid režim opět dokáže zabavit na hodiny, přičemž se k němu určitě vyplatí vrátit koncem měsíce, až dostane online podporu. To ho pak můžete procházet i s kamarády, což ještě zábavu zvýší.

Po vizuální stránce je samozřejmě vše při starém, pokud jste hráli předchozí kapitoly, tak víte, jak na tom hra je. Co ovšem oceňuji u čtvrté epizody, tak je značně stabilnější framerate u PlayStation 4 verze, který dokázal u předchozích epizod sem tam haprovat. Pro ně samozřejmě budou muset vývojáři ještě vydat update, snad se tak v brzké době stane. Kvalitní je i ozvučení, a zlepšení se dočkala i lehce umělá inteligence počítačem ovládaného kolegy. Ten sice pořád nechává hlavní porci na hráči, ale už se tolik neplete do cesty a chová se rozumněji.

Jsem moc rád, že Resident Evil: Revelations 2 nakonec dopadl jako celek velmi dobře, protože po prvních dvou epizodách jsem ho už začal pomalu odepisovat a lámat nad ním hůl. Třetí ale vše dokázala nakopnout a čtvrtá důstojně zakončit dobrodružství oblíbených hrdinů na záhadném ostrově, navíc přinesla i povedené doplňující kapitoly, které vyplňují menší mezery v příběhu, a pak je tu klasický nový obsah do Raid režimu, který nemá sice tolik nových levelů, ale přináší nové postavy a bonusové oblečky, díky nimž není třeba nic dalšího už dokupovat. Resident Evil: Revelations 2 si tedy mé doporučení zaslouží, pokud můžete, vezměte rovnou komplet, nejlépe na disku. Osmičku tedy nedávám jen čtvrté epizodě, ale i celé sérii.

Resident Evil: Revelations 2 - Epizoda 4

ps4ps3x360xone
Capcom, Capcom
Datum vydání hry:
17. 3. 2015
KARTA HRY
8/10

Komentáře