Resident Evil: Revelations 2 - Epizoda 2

recenze  21
Martin Šmíd, 6. 3. 2015 14:00
V minulém týdnu jsem vám přinesl recenzi na první část hry Resident Evil: Revelations 2, která začala vycházet postupně v dnes populárním epizodickém formátu. Ta ačkoliv nebyla dokonalá, byl v ní příslib do dalších epizod, i proto jsem se na tu druhou docela dost těšil, ale nakonec jsem spíše zklamán z několika různých důvodů. Více už ale v recenzi.

Testováno na konzoli PlayStation 4

V první epizodě jsme byli svědky toho, jak byla Claire Redfield unesena na záhadný ostrov s opuštěnou věznicí a jedním docela šíleným dozorcem, který vše monitoroval a trochu si s ní i hrál. S Claire byla unesena na ostrov i Moira, kterou se následně o šest měsíců vydal hledat její otec Barry, který narazil na tajemnou mladou dívku Natalii. Příběh se tak odehrával ve dvou časových linkách, přičemž na nás naházel docela dost otázek a vše zakončil cliffhangerem, abychom se těšili na druhou epizodu. Pokud čekáte, že druhá epizoda začne na otázky odpovídat, asi budete zklamáni, protože co se týče příběhu, nedozvíme se nic nového, hlavní hrdinky potkají jen několik nových postav z organizace TerraSave, které nejsou ale moc zajímavé a po dohrání na ně hned zapomenete, čemuž dopomáhají i špatně napsané dialogy. Navíc postavy se chovají dost nelogicky, za což může i samotný špatně napsaný scénář. Proč třeba neodletí hned na začátku vrtulníkem, ale jdou raději vypnout sirénu? A podobných nelogičností je plná řada. Druhá epizoda se tak zdá celkem zbytečná, protože příběh nijak neposouvá a samostatně nefunguje ani náhodou, jak by si vývojáři přáli, i díky prázdnému scénáři. Nepochybuji ale, že opětovný cliffhanger na konci druhé části vás udrží ve střehu do příštího týdne s nadějí, že bude konečně lépe. Ten jako jediný docela funguje, hlavně na fanoušky série fungovat bude.

První epizoda se odehrávala po většinu času v opuštěné věznici s cákanci krve na zdech, což tvořilo docela dobrou atmosféru. Pokud jste čekali, že vývojáři ve druhé epizodě dokážou navázat na předchozí práci, bude to pro vás docela drsné vystřízlivění. Hlavní hrdinové se podívají tentokrát třeba do ne příliš designově zvládnuté opuštěné vesničky u pobřeží a následně i do města, kde budou prolézat opuštěné domy. Prostředí jako takové je čistě lineární a bohužel po stránce designu jen průměrné - zastaralé, spíše převzaté z her před deseti nebo patnácti lety, po moderní akci ani památky, navíc po většinu času maximálně nezajímavé, nemá moc dobrou atmosféru a to je samozřejmě problém. Zvláště pokud jde o Resident Evil sérii. Prostředí by mělo samo o sobě pomáhat vyprávět příběh, ale ten tu není, takže už z logiky věci muselo dojít k tomu, k čemu nakonec došlo. Navíc prostředí se opět opakuje, jako tomu bylo v první epizodě, takže nejprve vše projdete s dívčím duem, následně se do lokací vrátíte s Barrym, což jen značí, že vývojáři se s hrou moc nemazlili. Sem tam se sice nějaká ta nová lokace objeví, ale to je zhruba vše, druhé jejich procházení spíše vede k nudě a možná je i dobře, že druhá epizoda opět končí do dvou hodin.

Zatím jsem neměl moc důvod druhou epizodu chválit, ale samozřejmě ne vše je tak černé. První epizoda působila spíše jako tutoriál, takže jsem rád, že tentokrát hlavně část za Claire je daleko zajímavější, obsahuje rozmanitější protivníky a dokonce i dva bosse. Ti jsou docela originální a souboje s nimi patří k tomu nejlepšímu, co druhá epizoda nabízí. Každý vyžaduje navíc jinačí taktiku k poražení. Jinak samozřejmě Revelations 2 staví na docela slušném akčním základu, ovládání postav je v pohodě, stejně tak střelba či používání jednotlivých zbraní nebo předmětů, zde vývojáři zapracovali na jednodušším využívání, hlavně u lékárniček, což je samozřejmě velké plus. Druhá epizoda každopádně taky tady ukazuje, že nejde ani náhodou o survival hru, jakou by si mnozí fanoušci přáli, protože nábojů není nedostatek, zbraní je hodně, přibudou ve druhé epizodě některé nové, třeba rychlopalná brokovnice, takže střety s protivníky nepředstavují větší problém. Ten nepředstavují ani hádanky, které ačkoliv jsou zajímavější, pořád jsou příliš jednoduché a zvládne je vyřešit každý během několika vteřin.

První část za Claire a Moiru je v pohodě a dá se u ní zabavit, i když k ní mám samozřejmě výhrady, ale druhá za Barryho je vyloženě zklamáním. Jedná se prakticky jen o lineární střílečku, v níž likvidujete protivníky jako na běžícím pásu, nějaké skrývání nebo stealth systém, který byl naznačen v první epizodě, zde vůbec nemá smysl využívat, takže tady potenciál zůstal naprosto nevyužit. Rovněž spolupráce s Natalií je omezen na minimum. Na dívku se vyplatí přepnout jen v momentě, když potřebujete odemknout truhlu s novým upgradem, nebo prostě když je třeba z druhé strany odemknout dveře, což se stane zhruba třikrát za celou epizodu, takže ani spolupráce není řešena zajímavěji, jak bych čekal. Prakticky druhá postavě v podobě Natalie tu nemá moc smysl, hratelnost neobohacuje, jako tomu je u části s Claire a Moirou, které se dobře doplňují. To je dáno i akčnější povahou, kdy na stealth pasáže ve druhé epizodě nedojde, takže nemá smysl využívat její schopnost vidět přes zeď. Alespoň se během části za Barryho objeví noví nepřátelé v podobě neviditelného hmyzu. Setkání s nimi je ale spíše frustrující, protože dokážou sejmout hlavního hrdinu na jeden útok.

Příběhová část druhé epizody působí po většinu času opravdu rozporuplně, prazvláštně a možná i odflákle, a proto jsem rád, že tu je Raid režim, který je pro mě to hlavní, proč vůbec Revelations 2 pořizovat. S druhou epizodou vývojáři přidali zhruba tucet nových map, převzatých hlavně z Resident Evil 6, které si můžete dát opět na tři obtížnosti, jsou tu i nové zbraně a samozřejmě postavy, které potkáte během hlavního příběhu. Zatímco hlavní příběhová část vám ve druhé epizodě vydrží na dvě hodiny, u raidu jsem nahrál už zhruba šest a určitě se k němu budu i nadále vracet, protože odemykání nových levelů a s nimi i nových možností jen tak neomrzí. Jen je samozřejmě škoda, že jako v první epizodě stále chybí online kooperace, která by Raid udělala ještě zajímavější.

O tom, jak na tom hra je po vizuální stránce, se už nebudu vracet, vše podstatné jsem napsal v recenzi na první epizodu. Očekával bych ale, že vývojáři s druhou epizodou přijdou s daleko lepší optimalizací na konzoli PlayStation 4. Zatímco první část druhé epizody jede stabilně a poklesů jsem si moc nevšiml, jak přijde druhá, hned od začátku v lese jsou poklesy frameratu hodně znatelné a narušují svým způsobem hraní. Je opravdu ostuda, že na prakticky nejvýkonnější konzoli hra běží nejhůře, rozhodně dobrá vizitka pro vývojáře to není.

První kapitola byla jen takovým větším tutoriálem, proto jsem se těšil, že se ve druhé konečně vše rozjede a dostane lepší tempo, i díky zajímavému konci. Možná i proto mám z ní celkem rozporuplný pocit, protože nové prostředí je maximálně nezajímavé, postrádá tu správnou atmosféru, navíc scénář má spoustu děr a nedokáže udržet pozornost, takže si musí opět pomoci šokujícím cliffhangerem. Hratelnost hlavně v části za Claire je určitě v pořádku a dokáže zabavit, ale část za Barryho je maximálně nevyužitá šance přinést něco zajímavějšího a potenciál vývojáři nedokázali využít. Uvidíme, jaké budou další epizody, ale zatím Revelations 2 nedokáže naplňovat vysoká očekávání, které jsem od něho měl, zvláště po povedeném prvním dílu. Ten měl vše, co nyní Revelations 2 zatím nemá. Vše zachraňuje jen Raid režim, který je to nejlepší, co dokázali vývojáři z Capcomu za posledních několik let do Resident Evil série vymyslet. Z toho ale musí fanouškům naskakovat husina.

Resident Evil: Revelations 2 - Epizoda 2

ps4ps3x360xone
Capcom, Capcom
Datum vydání hry:
4. 3. 2015
KARTA HRY
6/10

Komentáře