MotorStorm: Apocalypse

preview  15
Petr Strecker, 1. 7. 2010 0:17
Když už chce někdo dělat apokalypsu, tak by jí měl koukat dělat pořádně! To co ti zloduchové dneska předvádí, je vrchol trapnosti! Je přeci jasné, že si musíte dát pozor na klaďase, kteří jsou schopni za den zachránit celý svět. Jsou si v Evolution Studios vědomi co dělají s jejich dalším titulem, který navazuje na úspěšně zaběhnutou sérii MotorStorm? Rozhodně jsou a mají mnoho důkazů, které vás přesvědčí o tom, že tato hra bude v PS3 vodách naprostým rachotem. Tentokrát ale tito bahňáci přichází s ještě velkolepějším doprovodem a příchutí suti, prachu a rebelií. Tentokrát už to nebude jen o závodění, ale je zatím vším daleko více motivace, než si dokáže hráč obyčejných závodních her přiznat. Ano, je to ten starý dobrý MotorStorm, tentokrát však lehce narostlejší a možná uvědomělejší? Těžko, prostě čirá apokalypsa!

Z prašných plání a amerických kaňonů, přes vlhké močály, džungle a zamrzlé vrcholky hor až do města, které bylo svědkem nejedné katastrofy a je na pokraji vyhlazení? Ano, dnes můžete závodit opravdu všude. MotorStorm: Apocalypse se bude tematicky soustředit na závody ve zničených troskách světa, které budou dále podléhat silným přírodním vlivům. K této příležitosti se vývojáři rozhodli do kampaně přidat i lehký příběhový režim, kdy město okupují privátní militarizované složky, aby zastavily drancování ze strany nenažraných rebelů, kteří k přepravě používají právě mnoho druhů vozítek, díky kterým je série MotorStorm tolik známá. Soupeření motocyklu a náklaďáku je v této hře na denním pořádku, tudíž se nelekejte, když na vás vystartuje bastard na čtyřkolce, zatímco vy si spokojeně sedíte za volantem vrnící dodávky na zmrzlinu. Nejspíš vás vede někam do záhuby! Hlavní novinkou je právě kampaň, kde si můžete vybrat jednoho ze tří jezdců, jejich příběh se liší jednak vzhledem a obtížností, ale také prologem a epilogem samotné hry. Troška příběhu a formální zápletky tak nikdy nemůže být na škodu, zvláště když náplň hry zůstává nepozměněná. Přesuneme se tak na západní pobřeží USA protkaného troskami a vězte, že váš pobyt zde nebude tak úplně rekreační. První postavou je The Rookie, který představuje nejnižší variantu obtížnosti, následuje The Survivor a v neposlední řadě ostřílený motorkář The Big Dog zastupující nejtěžší obtížnost. Jak jsme řekli, příběh každé z postav se bude lišit a v některých momentech i prolínat.

Hlavním tahákem nového MotorStormu je deformace prostředí a jeho real-time koroze. Vzhledem k tomu, že závody budou doprovázeny honičkami mezi dvěma hlavními frakcemi, budete pod palbou zbraní, které budou mít také účinek na vaše okolí. Ze hry se samozřejmě nestane přehnaný akční trhák, jelikož nebude možné trefit hráče, ale okolí to mnohdy dosti schytá a vám se tak naskytnou jak nové cestičky, tak samozřejmě pastičky. K vidění byla helikoptéra, která raketami terorizovala okolí trati tak, že několik domů lehlo a vytvořilo vcelku prostorný průjezdný mini-tunel. Dodatečné otřesy tak značně zamíchají kartami a dle předběžných ohlasů budeme svědky padajících mrakodrapů během samotných závodů. Je jasné, že si vývojáři připraví opravdu velké množství překvapení, mezi kterými budou začleněny i hrátky s vodou. Přeci jen se neustále točíme kolem pobřeží. Otázkou ale zůstává posloupnost těchto efektů, přeci jen je jasné, že tratě budou mít jasně definované body, kde se budou určitě prvky bortit. Ihned vás tedy musí napadnout možnost, že si určité události zafixujete ve svých mozkových úložištích a závodění tak bude po čase postrádat onen "Wow" efekt (nezkoušejte sem plést World of Warcraft). Už teď je ale jasné, že efekty doprovázející ničení a dekonstrukci tratí budou velkolepé, ostatně jako samotné závody, jež nebudou trpět nedostatkem napětí a akce. Zpočátku budete brázdit ulicemi města, po nějaké době začnou kolabovat i ty nejsilnější z nejsilnějších dálničních cest a ke konci hry budete rádi, když pod sebou najdete pevnou zemi.

Při tvorbě hry se vývojáři v Evolution Studios údajně dosti zabývali tím, proč se her jako Uncharted nebo Call of Duty prodá tolik milionů. Odpověď je samozřejmě jasná a možná proto se rozhodli do hry začlenit tyto efekty destrukce, které dělají závodění ještě velkolepější. K budování příběhové části si ale Evolutioni přizvali některé členy studia Naughty Dog (ti jsou v poslední době opravdu všude) a také Guerilla Games. Zápletka rozhodně nebude nikterak promakaná jako v případě titulů od dvou výše zmíněných autorů, ale nějaký ten posun určitě můžeme čekat. Jistě si pamatujete, jak nervující byly závody z předešlých dílů, kdy kombinace okolních vlivů (rozuměj nabroušených řidičů), měnícího se prostředí a nervózního ovládání měla více než gigantické účinky na vaší psychice, která si samovolně řídila vyřizování tělesných potřeb při každé prohře a vítězství. Podle prvních ohlasů je nyní ovládání ještě o něco nervóznější, auta jsou citlivá, ale vzhledem k okolnímu chaosu si nikdy nemůžete být jisti, že vás nezradí technika nebo sama příroda. Prostředí, v němž se budeme pohybovat má být velice členité, jak je zvykem u MotorStorm her, jelikož si zařádíme jak v rušných městech, tak klidnějších předměstích a možná i známých lokalitách.

Jednu z největších proměn by měl zaznamenat i multiplayer, který pravděpodobně bude stejně klíčovou součástí hry jako kampaň pro jednoho. Určitě jste někdy hráli, nebo minimálně slyšeli o aktuálních Call of Duty hrách, ve kterých je multiplayer doslova přecpán serepetičkami, které můžete odemykat. Něco podobného by se mělo objevit i v MotorStorm: Apocalypse. Tedy ne zbraně, ale takto silně rozvinutý motivační systém, který vás donutí hrát jako o život. Očekávat tak můžete spousty možností jak levelovat svého herního avatara a zároveň možnost využívání určitých perků, které nějakým způsobem zlepší určité vlastnosti vašich vozů. Určitě si tak všichni dokážou představit například delší trvání nitra, odolnější či pohyblivější vozy a spousty dalších, pro nás rozhodně zajímavých prvků. Svoje umění tak lze jednoduše otestovat ve splitscreenu pro 4 hráče, nebo po síti až ve dvanácti lidech. Systém vytváření a nastavování her je zatím stále rozpracován, ale údajně se můžeme těšit na vskutku mnoho možností, jak si dotvořit vlastní turnaje případě upravit sérii závodů do podoby jaké se nám zlíbí. Pokud někoho nudil již tak vcelku obsáhlý sortiment vozidel z předešlých dílů, nyní by měl zpozornět. Ve hře se totiž objeví i široký editor vlastní vozů, které si bude možné údajně vytvořit od základu. Úpravy mechanický dílů, designu a vlastně celkového vzezření stroje bude možné prezentovat a sdílet s ostatními hráči celého světa. Systém LittleBigPlanet tak zanechal na tvůrčích systémech mnoha letošních i nadcházejících her obrovský šrám a jak vidno, mnoho vývojářů se chce vydat podobným směrem jako lidé z Media Molecule, což my rozhodně schvalujeme.

Ačkoliv toho bylo stále moc málo k vidění, MotorStorm: Apocalypse pravděpodobně nemůže zklamat, ať už je změna drastická sebevíce. Vlivy mnoha jiných her a doby jsou poznat na první pohled, ale jen stěží můžeme říct, že očekáváme posun k horšímu.

MotorStorm: Apocalypse

ps3
Sony Computer Entertainment, Evolution Studios
Datum vydání hry:
3. 5. 2011
Žánr:
Závodní, Sport
KARTA HRY
9/10

Komentáře