Microsoft se u Xboxu Scarlett zaměřuje hlavně na frame-rate

novinka  281
BarackObama, 30. 6. 2018 3:10
Jak ten čas letí... Takřka před měsícem se všichni konzolisté nemohli dočkat herního svátku jménem E3. A nyní po dvou týdnech, kdy už herní výstava je ta tam, tři nejdůležitější hráči vysázeli všechny důležité karty na stůl, šťastní novináři (i hráči) odjeli z L.A. spokojeně domů, plní dojmů a ještě čerstvích emocí z prezentovaných her či jiných oznámení, se pomyslná aura všeobecného nadšení z budoucího vývoje herního průmyslu, jakoby nechtěla vzdát svých patnácti minut slávy. Minimálně pokud jde o Microsoft.

Po velké konferenci, nepřekvapivě, zůstaly viset ve vzduchu spousty otazníků kolem nově akvizovaných studií, her s nekonečným vývojem (ano, hovořím o tobě Crackdown 3), a nebo jestli se ještě vůbec dočkáme další hry ze světa Halo na téhle generaci konzolí. Během konference ale zaznělo ještě jedno důležité oznámení, jenž snad nemohl nikdo přeslechnout, ani přehlédnout. Oznámení nového Xboxu, respektive jeho kódového označení Scarlett.

Samozvaný velký šéf Xbox divize, Phil Spencer, se potom trochu rozpovídal pro japonský magazín z druhého konce světa, kde zazněla celkem zajímavá prohlášení.

Nejdříve si ale pojďme zrekapitulovat, co vlastně bylo řečeno na samotné konferenci Microsoftu:

"Ten samý tým, který dodal bezprecedentní výkon s konzolí Xbox One X, se nyní plně věnuje nové generaci konzolí, kde se opět pokusíme splnit náš závazek, vytvořit standardní měřítko pro chod konzolových her."

V rozhovoru pro Famitsu potom sám Spencer zmiňuje další podrobnosti o vizi společnosti Microsoft, pro nadcházející Xbox, který přijde již za pár let. Když byl dotázan redaktorem na nové informace ohledně Xboxu Scarlett, Spencer vzápětí poznamenal, že práce na projektu byly zahájeny s předpokladem pro přehrávač optických disků jako hlavním prvkem, takže minimálně ještě u příští generace Xboxu máme již nyní potvrzené černým na bílým, že konzole "nezchudne" o nějakou tu, pro mnohé hráče, důležitou vlastnost. Dále dodává, že v současnosti až dvě miliardy lidí na celém světě hrají hry na různých zařízeních, ale v Microsoftu chtějí uživatelům nabídnout nové a skvělé herní zážitky tím, že nabídnou ten nejsilnější a nejlepší hardware pro konzolové hráče. Spencer se totiž domnívá, že to, co dokázal s Xboxem One X, může posunout ještě o kus dále. 

V Microsoftu prý nyní důkladně diskutují s předními výrobci hardwaru a společně se snaží přijít na to, jaký druh inovace se očekává do budoucna v architektuře konzolové technologie. Spencer pohledem do budoucnosti bere na vědomí, že důležité je rozlišení u her, ale zároveň to není jediné kritérium náročného hráče, podle něj. Největší slabinou u stávající generace her je mnohdy bídné snímkování ve hrách, a to je to, na co se chtějí primárně zaměřit. Cesta k vybudování nového hardwaru je ale teprve na začátku a v Microsoftu neustále přemýšlí o dalších možnostech, jak posouvat konzolové hraní kupředu.

Prozatím je tohle všechno, o co se byl Phil Spencer ochotný podělit v otázkách Xboxu Scarlett, ale budoucnost, alespoň na papíře, vypadá i z toho mála docela slibně, a je jen dobře, že v Microsoftu tentokrát nechtějí ponechat nic náhodě a do příští generace si budují zajímavý arzenál, který by nemusel být takovým fiaskem, jako bylo uvedení Xboxu One v roce 2013.

Zdroj: Famitsu

Komentáře