Lord of the Rings Conquest

recenze  30
Martin Šmíd, 18. 1. 2009 19:21
Fanoušci Pána prstenů se jistě těšili na leden tohoto roku, kdy se na pulty obchodů dostává hra Lord of the Rings Conquest. EA zatím přinášela jen povedené hry s touto licencí, a tak se čekalo, že v tom bude pokračovat i nadále. Jenomže během vývoje se něco pokazilo a finální výsledek je velmi rozporuplný.

Asi jen málokdo z vás nezná příběh Froda a jeho cestu k Hoře osudu, kde zničil Prsten moci. Fenomenální trilogie od spisovatele J.R.R. Tolkiena, kterou si ihned zamilovaly miliony čtenářů po celém světě. Velký boom poté přinesla filmová trilogie, kterou zrežíroval tehdy neznámý Peter Jackson. Osmnáct Oscarů a vydělané miliardy mluvily za vše. Z Pána prstenů se za ty roky stal velký fenomén. Kromě filmu vycházejí figurky, plakáty a pochopitelně i videohry. Ty má na starosti EA a už jsme se dočkali adaptací všech tří filmů ve hrách Two Towers a Return of the King. Dočkali jsme se i celkem povedeného RPG Third Age a strategie Battle for Middle-Earth. Všechny hry sice nebyly úplně nejlepší, ale špatné také nebyly. Rozhodně patřily k tomu nejlepšímu, co se mezi filmovými hrami urodilo. V minulém roce jsme se dočkali oznámení nové hry Lord of the Rings Conquest, za kterou stojí osvědčené studio Pandemic. To stojí třeba i za hrami jako Mercenaries nebo Star Wars Battlefront. Zdálo se tak, že je na cestě další dobrá hra.

Ačkoliv je Lord of the Rings Conquest stavěn především pro online hru více hráčů jako třeba Star Wars Battlefront, ke kterému se hodně přirovnává, najdeme v něm i hru pro jednoho hráče. Ta je rozdělena na dvě části. V první si střihneme roli za tu dobrou stranu, kde budeme bojovat za Gondor, Rohan a Elfy. Po dohrání se nám odemkne druhá strana, ve které si zahrajeme za Železný pas a Mordor. Ačkoliv by se mohlo zdát, že se Pandemic s ničím nemazlil a jedná se o podobné kampaně, rozhodně tomu tak není. Za stranu dobra budeme spíše jen bránit, zatímco se stranou zla spíše dobývat a útočit. Každopádně za každou stranu plníte v misích úkoly, které vám pomáhají vyhrát. Ve hře je celkem 15 odlišných misí (8 za stranu dobra a 7 za stranu zla), přičemž v každé jde jen o to, abyste zabírali určité části úrovně, případně se v určitých částech bránili a nedovolili, aby vás nepřátelé přemohli. Kromě těchto klasických úkolů budeme občas bojovat i proti bossům. K těm patří třeba Saruman, Gandalf, Sauron, Balrog, Aragorn a další.

Jak jste jistě nyní zaznamenali, ve hře tak nehrajete za známé hrdiny z filmové a knižní trilogie. Tedy alespoň na začátku. Zpočátku si můžete jen vybrat, jestli budete hrát za bojovníka, který vyniká v boji na blízkou vzdálenost, nebo máte dále na výběr lučištníka, který ovládá dokonale střelbu z luku, anebo si vyberete špeha, jenž se může stát neviditelným a lehce proklouznout do prostředí, které ovládá nepřítel. Čtvrtou kategorií jsou poté čarodějové, kteří kromě magie, kterou potřebují k boji, ovládají i tu, aby mohli léčit jak sebe, tak okolní jednotky. Abyste se stali hrdinou a mohli si za něj i zahrát, budete muset dosáhnout jeho statusu. Když ho dosáhnete, hra vám dá automaticky na výběr, jestli chcete pokračovat s normálním vojákem, nebo se změníte v hrdinu. Každý hrdina se poté liší ve svých možnostech a také pochopitelně vydrží déle než klasická řadová jednotka.

Hra pro jednoho hráče je celkem zábavná a odsýpá rychlým tempem, což je bohužel i na škodu. Hra tak vydrží nějakých pět hodin, což je hodně málo. Co bohužel hru sráží do průměru, jsou bugy, na které narazíte na každém kroku. Pokud třeba zabijete v Železném pase Červivce a on spadne ze skály, nemůžete tak sebrat klíč a musíte kolo restartovat. To samé musíte udělat, pokud se propadnete pod zem a budete sledovat jednotky nad vámi. To jsou samozřejmě celkem závažné chyby, které by hra mít nemusela. Největší síla Lord of the Rings Conquest má být v online hře, avšak docela pochybujeme, že se budou prohánět hráči v šestnácti na tak rozlehlých mapách. Online hra měla rozhodně velký potenciál, ale nepodařilo se ho dotáhnout.

Technický sloupek je velmi rozporuplný. Lord of the Rings Conquest přináší jen lehce nadprůměrnou grafiku, která se sice hýbe ve stabilním frameratu, ale nijak neoslní. To level design je naprosto úžasný a úrovně jako by vypadly z filmu. Fanoušek Pána prstenů ovšem nebude příliš zaměřen na grafickou stránku a spíše se bude kochat tím, že vše vypadá tak, jak má. Až budete bojovat na rozlehlém bojišti se stovkami jednotek a nad hlavami vám budou přelétat Nazghulové, poznáte, o čem píši. Všemu navíc pomáhá výtečný soundtrack od Howarta Shora, který snad ani nemohl dopadnout špatně a jedná se tak o nejlepší část hry. I zvuky jsou na nejlepší možné úrovni, ať už se jedná o střelbu z luku či řinčení mečů. Vývojáři navíc mohli využít herce z filmu a tak uslyšíme jako hlavního vypravěče Hugo Weavinga.

Lord of the Rings Conquest je dosti rozporuplnou hrou. Na jednu stranu přináší velmi svižnou hratelnost s pěkným level designem, ale na druhou stranu jen průměrnou grafiku, nudné úkoly a krátkou kampaň pro jednoho hráče se spoustou bugů. Pokud jste fanoušek Pána prstenů, udělte si o bod lepší hodnocení. Pro ostatní je to bohužel jenom C.

Lord of the Rings: Conquest

ps3x360ds
Electronic Arts, Artificial Mind and Movement / Pandemic Studios
Datum vydání hry:
13. 1. 2009
KARTA HRY
6/10

Komentáře