Life is Strange: Episode 4 - Dark Room

recenze  7
Martin Šmíd, 3. 8. 2015 19:39
Vývojáři ze studia Dontnod Entertainment začátkem roku vypustili první epizodu své hry Life is Strange, kterou si hned zamilovali hráči po celém světě, přičemž je logické, že chtějí vědět, jak vše nakonec dopadne. Další epizody držely kvalitu hodně vysoko, navíc závěr třetí přinesl obrovský šok, po němž natěšení na čtvrtou epizodu s podtitulem Dark Room ještě stouplo. Jak se vývojářům povedla, vám nyní řeknu v recenzi, ale je jasné, že vývojáři nezklamali ani nyní.

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Asi už není třeba zde v recenzi na čtvrtou epizodu říkat, že se vše točí kolem Max Caulfield, která se právě vrátila do městečka Arcadia Bay v Oregonu po pětiletém bydlení v Seattlu. Ta nyní i se svojí kamarádkou Chloe pátrá po zmizelé dívce Rachel Amber, která shodou náhod také navštěvovala soukromou školu Blackwell Academy. V předchozích epizodách se snažila Max jít po stopách zmizelé dívky a navíc se učila zvládnout své schopnosti, které ji umožňují přetáčet čas. Třetí část pak končila hodně velkým šokem, na který ta čtvrtá samozřejmě přímo navazuje, přičemž vývojáři v ní ukazují alternativní realitu, co se přesně může stát, když se pohrává s osudy zúčastněných, a že vše má na následné události dopad. Jde ale samozřejmě jen o začátek, který trvá zhruba hodinu a končí scénou, která vám možná udělá na tváři slzu, ale následně už vše zase pokračuje v zaběhnutých kolejí, a samozřejmě, konec přináší další velký šok, který možná nikdo už na konci čtvrté epizody nečekal, ale o to více vývojáři navnadí na epizodu pátou a závěrečnou.

Vývojáři v předchozích dílech položili před hráče celou řadu nejrůznějších otázek, na které samozřejmě je nudné dát i odpovědi, a na řadu z nich přichází řada už nyní. Vývojáři si ve vysvětlování pomáhají dlouhými, dobře napsanými, rozhovory mezi jednotlivými postavami, které ovšem nevadí, i když občas mohly být kratší, zvláště když konečně všechny postavy se začnou vybarvovat a poznáte, jaké jsou a co vlastně skrývají. Rozhovory si samozřejmě můžete opět hodně přetáčet a dělat v nich důležitá rozhodnutí, což ostatně platí i o zbytku, protože je jen na vás, jak tento příběh dopadne, a kdo nakonec i přežije. Navíc musím říci, že konečně ve čtvrté epizodě se začnou projevovat rozhodnutí, která jste udělali během předchozích epizod a na další průběh mají docela zásadní vliv, a možná i proto si pak vše dám ještě jednou, až za pár týdnů dokončím celý příběh.

Z hlediska délky je Dark Room rozhodně nejdelší epizodou, dohrání mi zabralo zhruba pět hodin (předchozí epizody měly zhruba hodiny 3), což vývojáři dosáhli hlavně dlouhými rozhovory, ale také dalšími obsahem. Nepomáhají si ovšem už tak moc klasickými prvky adventur jako v předchozích epizodých, i když pochopitelně na prohledávání míst dojde a na řešení i několika lehčích puzzlů, ale vývojáři se hlavně zaměřili na vyprávění příběhu, který má vysoké tempo od samotného začátku a nepolevuje po celou epizodu, ba naopak se mi zdálo, že krásně graduje a hráče neustále udržuje v napětí, co že se to vlastně v dalších minutách stane. Chápu, že tato změna stylu nemusí sednout každému, ale je vidět, že se vývojáři nebojí přijít i s trochu něčím jiným a musím říci, že u mě jim to prošlo. Atmosféra je pak také velmi dobrá, zvláště na hodně hororovém konci by se dala krájet.

Dark Room se odehrává po většinu už v dobře známých lokacích, takže v tomto nepřekvapí, ale samozřejmě sem tam se objeví i nějaká ta nová, do níž hlavní hrdinky zavede vyšetřování. Zde musím zmínit docela pěkně připravené vyšetřování. Ve zhruba 70% hry se Max ocitne u Chloe doma, přičemž na tabuli si následně musí spojit všechna vodítka ze čtvrté i předchozích epizod, aby se posunula prakticky až do cíle. Tato pasáž je hodně náročná na hráče a na to, jak byl během předchozích částí pozorný a pamatuje si je, ale rovněž si na tabuli připomenete, co se zhruba v předchozích částech stalo a že vlastně pořád pátráte po osudu Rachel Amber.

Více obrázků z recenzování Life is Strange: Episode 4 - Dark Room naleznete na kartě

I když v Dark Room už není tolik hádanek a je daleko více rozhovorů, má výbornou atmosféru a tempo, díky němuž budete hltat každou minutu a na konci zírat s otevřenou pusou po nečekaném finále, které nemohlo více navnadit na finále. Je dobře, že vývojáři nezklamali a vysoko posazenou laťku dokázali dorovnat. Čekání na finále nyní bude sakra těžké. 

Life is Strange: Episode 4 - Dark Room

ps4ps3x360xone
Square Enix, Dontnod Entertainment
Datum vydání hry:
28. 7. 2015
Žánr:
RPG, Adventura
KARTA HRY
8/10

Komentáře