Lego Movie 2: Videogame

recenze  19
Martin Šmíd, 16. 3. 2019 12:20
Kdo chodí na Konzolistu pravidelně, tak určitě ví, že mám Lego hry rád. Užil jsem si řádění ve Star Wars univerzu, prozkoumával jsem Jurský Park, hledal poklady v Indiana Jonesovi a snažil se zničit prsten v Pánovi prstenů. Ačkoliv měly Lego hry občas slabší chvilky a v posledních letech nepřinášely moc velkých novinek, pořád šlo o solidní zábavu na dlouhé večery. U právě vycházejícího Lego Movie 2: Videogame mám ale nyní poprvé pocit, že vývojářům z TT Games dochází dech a přestává je vytváření LEGO her bavit. Jde totiž jen kalkul bez duše, který je navíc neuvěřitelně pustý. Více níže v recenzi.

Recenzovaná verze: Xbox One X

Asi nepřekvapí, že hra Lego Movie 2: Videogame je založena na stejnojmenném filmu, který se nedávno dostal do kin, takže se fanoušci znovu setkají se stavitelem Emmetem Brickowskim. Na toho si tvůrci připravili zcela nové dobrodružství, během něhož bude muset zachránit své kamarády a zatočit s mimozemskými neřády, kteří dělají neplechu. Příběh jako takový moc neohromí, což by zase tak nevadilo, kdyby vše bylo dostatečně vtipně vyprávěné, jako tomu bylo v minulosti u Lego her. Zde tomu tak bohužel není a onen charakteristický humor prakticky zmizel a nic z něj nezbylo, což je opravdu škoda. Nejprve jsem si myslel, že vývojáři se asi chtěli tentokrát zaměřit hlavně na hratelnost, ale jak jsem následně zjistil, ani s ní to tak horké není.

Pokud jste hráli některou z posledních Lego her, tak určitě víte, že nabízely vždy větší otevřený svět, v němž jste následně plnili zhruba dvě desítky propracovanějších příběhových misí, no a následně i ve světě několik postranních aktivit. K Lego Movie 2: Videogame se vývojáři rozhodli přistoupit úplně jinak a kompletně změnit zajetý koncept, který ale doposud docela dobře fungoval a možná se k němu i v budoucnu vrátí. Výsledkem tak je, že máte ve hře zhruba tucet světů, které slouží jako takové větší plácky, kde následně plníte úkoly pro jejich obyvatele, abyste se posunuli dál. Jednotlivé světy mají vždy odlišnou barevnou paletu, objekty i obyvatele, aby na první pohled byly mezi sebou snadno rozeznatelné, ale jejich velkým problémem je, že jsou maximálně nezajímavé, jednoduché, působí pustě a možná bych i řekl odfláknutě, takže ani nelákají, abyste je nějak více prozkoumávali. Přitom potenciál vytvořit zajímavé a propracované světy tu byl, ale z mnoha světů mám pocit, že zůstalo jen u náčrtku.

Světy jako takové tedy moc nezaujmou a jsou velkou slabinou hry, ale rozhodně ne tou největší. Tou je samotná jejich náplň. Ať už si budete myslet o předchozích Lego hrách cokoliv, každá nabídla alespoň zajímavé a dobře zpracované hlavní levely, v nichž nechyběla akce, důmyslné hádanky, překonávání pastí a tak dále. Vzhledem k tomu, že vývojáři hlavní mise s vlastními úrovněmi odstranili, běháte jen po ne zrovna zajímavých planetách od jednoho jejího obyvatele k druhému a plníte naprosto primitivní úkoly, které byly v předchozích Lego hrách přítomny jako vedlejší aktivity. Musíte vždy jen tedy něco najít a donést, něco zapnout, doprovod někoho na určené místo nebo zlikvidovat pár nepřátel. A takto se to pořád opakuje, takže je logické, že postupně hra dojde do obrovského stereotypu. Chápu, že Lego Movie 2: Videogame je hra určená hlavně pro děti, ale to byly i předchozí Lego hry a nabídly daleko kvalitnější a zábavnější obsah. Však si stačí vzpomenout na skvělý LEGO City: Undercover, ale také Lord of The Rings nebo nějakou Marveláckou hru. Jak už jsem naznačil na začátku, ze hry jsem měl opravdu pocit, že vývojářům dochází šťáva a už je ani vytváření Lego her nebaví.

Základ hratelnosti je prakticky stejný jako v předchozích dílech. Pořád tedy běháte, skáčete, skrze jednoduchý soubojový systém bojujete s protivníky, dojde i pěkně zpracované souboje s bossy. Zatím jsem hlavně kritizoval, ale na Lego Movie 2: Videogame se mi líbí skutečnost, že obsahuje daleko více stavění, než tomu bylo v minulosti, hlavně na řešení hádanek. Hlavní hrdina umí postavit prakticky cokoliv, k čemu dostane plánek, takže si umí pomoci k dostání se na vyšší místa vytvořením trampolíny, stroje bez elektřiny zase umí oživit generátorem a tak dále. Postupně se učí vytvářet další zajímavé předměty, stavět domy nebo auta, což je něco, co v minulosti nebylo pravidlem. Vzhledem k tomu, že jde o Lego hru, tak se mi tato možnost, která byla nyní rozšířena, docela zamlouvá a líbí. Stejně tak oceňuji, že se hlavní hrdina naučí ovládat během hry řadu různých nástrojů, takže alespoň hratelnost drží Lego Movie 2: Videogame trochu nad vodou, ačkoliv se jí pokouší zabít prakticky vše ostatní.

Lego Movie 2: Videogame je jednoduchá zábava, asi tak bych hru nazval. I proto nebude většině hráčům dělat problém dohrát ji do nějakých patnácti hodin, někteří to určitě stihnou i za kratší čas. Má pak hra něco, kvůli čemuž byste se do ní vraceli? Je tu docela dost postaviček, které se můžete rozhodnout odemknout, stejně tak předmětů, plánků a tak dále, ale ona nějaká velká motivace oproti předchozím Lego hrám značně odpadá, protože prakticky pořád točíte pár aktivit dokola, případně jste nuceni prozkoumávat nezajímavé světy.

Vizuální stránka Lego Movie 2: Videogame není špatná, postavičky mají docela dost detailů a pěkné animace, ale dost ji pochopitelně potápí zmíněný odfláknutý design jednotlivých světů. Už jsme tu určitě měli i hezčí a na první pohled zajímavější Lego hry, tato neurazí, ale ani nenadchne. Co se týče frameratu, ten je stabilní a na konzoli Xbox One X jsem nezaznamenal v tomto žádný problém, jen mi hra asi třikrát spadla, takže jsem ji musel znovu zapínat. Stabilita tedy trochu zlobí, stejně tak bych si dokázal představit kratší nahrávací časy. Hudební doprovod je pak jen průměrný, což se dá říci i o ozvučení.

Lego Movie 2: Videogame je bohužel jen průměrná Lego hra, která sem tam má nějaký ten zajímavý nápad, ale dost ji potápí samotný koncept. Chápu, že se vývojáři pokoušeli udělat nějakou změnu, ale výsledkem jsou pouze pusté světy bez dobrého designu a nudná neustále se opakující náplň. Lego Movie 2: Videogame mohu doporučit jen největším fanouškům filmové předlohy. Pro ostatní tu jsou možná i desítky daleko kvalitnějších Lego her.

LEGO Movie 2 Videogame

Warner Bros. Interactive Entertainment, TT Games
1. 3. 2019