Kojima: Nikdy jsem nečekal, že bude mít MGS takový úspěch mimo Japonsko

novinka  16
Martin Šmíd, 12. 7. 2012 16:30
Hideo Kojima je nyní jeden z nejrespektovanějších herních vývojářů. Své popularitě vděčí především za sérii Metal Gear Solid, která v těchto dnech slaví své 25. narozeniny. Nyní se Hideo Kojima pro magazín Famitsu rozpovídal o začátcích a dokonce řekl, že nikdy nečekal, že bude mít Metal Gear Solid takový úspěch v Evropě a Severní Americe. „Metal Gear Solid jsem dělal jako svůj koníček,“ zasmál se Hideo Kojima. „Vždy jsem dělal hry pro minoritní platformy a nestál jsem v popředí,“ dodal Kojima, který se o úspěchu Metal Gear Solid na PS1 v Evropě a Severní Americe dozvěděl až dlouhé měsíce po vydání. Stalo se to až během světového turné na podporu Metal Gear Solid, během kterého ho fanoušci začali poznávat. „Metal Gear Solid byla moje první hra, u níž jsem byl v roli producenta, ale v té době jsem nepřemýšlel o jednotlivých trzích, myslím, že to bylo dobře,“ dodal Kojima.

Metal Gear Solid mnozí považují za zakladatele stealth žánru, ale Kojima takto nikdy hru nebral, protože se zaměřoval na úplně jiné věci. „Pro mě bylo vždy důležité mít mix akce a příběhu, než stealth,“ řekl Kojima. I z tohoto důvodu se padlo rozhodnutí, že Metal Gear Solid bude mít ingame animace místo v té době hodně populárních renderů.

Série Metal Gear Solid je známá pro svůj komplexní příběh, proto se hodně fanoušků během turné k 25. výročí ptá, jestli vše bylo plánováno od počátku. „Samozřejmě, že ne,“ řekl se smíchem Hideo Kojima. „Pořád jsme bojovali s tím, aby vše do sebe zapadlo. V Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots jsme vyjasnili spoustu věcí, ale fanoušci nás pořád upozorňují na drobné nejasnosti,“ dodal Kojima.
Zdroj: kotaku

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

ps3
Konami, Kojima Productions
Datum vydání hry:
12. 6. 2008
Žánr:
Střílečka, Taktická, Adventura
KARTA HRY
9/10

Komentáře