King Kong: Official Game of the Movie

Martin Šmíd, 2. 3. 2009 0:09
V roce 2005 si oscarový režisér Peter Jackson splnil celoživotní sen a natočil si remake svého oblíbeného filmu King Kong. S filmem se objevilo i herní zpracování s trošinku delším názvem Peter Jackson’s King Kong: Official Game of the Movie. Ačkoliv jde o filmovou hru, svou kvalitou ohromí naprosto každého a dnes se navíc prodává skoro za hubičku, takže se vám pokusíme nyní popsat, proč stojí do ní investovat.

Peter Jackson’s King Kong: Official Game of the Movie sleduje děj filmu, ale vlastní formou vyprávění. Ačkoliv hra jede po filmovém příběhu, snaží se ho podat po svém a v daleko akčnějším ražení. Výsledkem je tak spíše akční dobrodružství, než jen adventura plná puzzlů, ale nebojte se, těch je ve hře také dost. Ve hře potkáte spoustu postav, které budete znát z pláten kin. Jedná se především o hlavního hrdinu, scénáristu Jacka Driscolla, kterým projdete většinu hry. Poté je tu krásná herečka Ann Darrow, trošinku šílený režisér Carl Denham a pochopitelně nemůže chybět ani přerostlý opičák z dob dinosaurů, King Kong. Vše začíná příjezdem na tajuplný Ostrov lebek, kde by chtěl Carl natočit svůj budoucí trhák. Jenomže za obrovskými zdmi se ukrývá velký pán ostrova, který nemá nikoho rád. Proto mu nebozí vesničané, kteří na ostrově žijí, sesílají oběti, aby si ho drželi od těla. Neváhají tak obětovat ani krásnou Ann Darrow. Jenomže právě tento akt bude mít dalekosáhlejší důsledky pro celý ostrov.

Po unešení Ann King Kongem se ujímáte role Jacka Driscolla a rozeběhnete se svoji lásku najít. Během cesty džunglí na vás čeká nejedno nebezpečí, které musíte překonat. Z počátku vám budou dělat společnost jen velké housenky, ale později svedete souboj i s Velociraptory, Tyranosaurem a přerostlými létajícími Pterodaktyly. Abyste měli proti nim šanci, pařátama vám projdou nejrůznější dobové zbraně, jako je brokovnice, která se hodí především na menší vzdálenost, tak všestranný Thomson a trošinku méně účinná pistole. Jenomže zde poznáte první kámen úrazu. Nepřátel je velké množství, ale nábojů je hodně málo. Většinou tak musíte najít jiné způsoby, jak dotěrné predátory odstranit si z cesty. K tomu slouží především kosti z mrtvých zvířat, které můžete použít jako oštěp, ale i všude poválené samotné oštěpy. Ty můžete po zvěři poté házet a propíchnout nepřátele skrz na skrz. Někdy budete ovšem potřebovat i daleko více oštěpů, protože někteří predátoři snesou i několik ran. Jiný způsob je oštěp zapálit, nalákat nepřátele do vysoké trávy a tu poté jedním hodem zapálit. Oheň je velice mocnou zbraní, která zlikviduje vše živé. Tedy i vás, pokud se mu postavíte.

Kromě střílení, občas budete muset vyřešit i nějaký ten puzzle. Většinou tyto hádanky spočívají v nalezení nejrůznějších pák, které vám poté uvolní cestu dál. Jde tak o hledání klíčů, které jsou rozházeny po levelech, jako za dob prvních Tomb raiderů. Část hry za Jacka Driscolla je určitě zajímavá, ale co vás určitě upoutá, je možnost hraní za samotného King Konga. Ten v boji používá jen svoje mohutné končetiny, kterými dokáže zlikvidovat na pár ran i samotného Tyranosaura. Přesto i Kong je zranitelný a pocítíte to hlavně při bossovských soubojích. Těch je ve hře několik, třeba proti obrovským Tyranosaurům nebo dvou obrovským hadů, a na každý budete muset použít jinou taktiku. Jinak hraní za Konga je příjemné zpestření a většinou si v těchto levelech odpočinete od těžké části za Jacka Driscolla.

Grafická stránka hry dneska už neohromí. Modely postav jsou bez detailu, ale co vás rozhodně potěší, je zpracování všelijaké pravěké fauny, která se vážně povedla. Co musíme také pochválit, je práce kamery u hraní za Konga. S tou si vývojáři dali opravdu záležet a nikdy se nám nestalo, že by kamera nějak zlobila, nebo jsme nevěděli kam skočit apod. Vyzdvihnout musíme i povedenou filmovou hudbu s precizním dabingem herců z filmu.

Peter Jackson’s King Kong: Official Game of the Movie je nádherným akčním dobrodružstvím, které i dnes zaujme velký okruh hráčů. Ačkoliv je grafická stránka dnes už trošinku zastaralá, hra to vynahrazuje skvělou filmovou hudbou a hlavně vypilovanou hratelností, u které budou všichni chrochtat blahem. Berte všemi deseti.

Peter Jackson's King Kong: The Official Game of the Movie

x360pspdsps2gcxbox
Ubisoft, Ubisoft Montpellier / Phoenix Games Studio / Ubisoft Casablanca