Injustice: Gods Among Us

recenze  13
Martin Šmíd, 23. 4. 2013 12:00
Když Warner Bros koupil od krachujícího Midway značku Mortal Kombat a s ní i studio NetherRealm Studios, ukázalo se to posléze jako dobrý tah. Nový Mortal Kombat se maximálně povedl. Za úspěchem samozřejmě stály z části peníze, které Warner Bros neváhal do vývoje vrazit, ale také velký talent vývojářů, kteří prostě bojovky dělat umí. Po vydání si fanoušci mysleli, že se pustí do dalšího dílu, jak se ale později ukázalo, začali pracovat na bojovce s postavami z DC univerza Injustice: Gods Among Us. Ta se právě dostala na pulty obchodů, a ačkoliv není krvavá jako Mortal Kombat, kvalitami se mu vyrovná, v něčem i předčí. Více ale v recenzi.

Srdcem každé bojovky nejsou herní režimy, ale především bojovníci. Vývojáři zde měli úlohu dost usnadněnou, protože nemuseli vytvářet úplně nové postavy. Prostě sáhli do bohatého DC univerza a vytáhli ty podle nich nejzajímavější, i když celá řada pořád chybí, a možná se na ně dostane v DLC balíčcích případně v dalších dílech. Ostatně vývojáři se už nechali slyšet, že by rádi z Injustice udělali sérii, ale to samozřejmě bude záležet na přijmutí od hráčů. Každopádně asi nepřekvapí, že postavy jsou zde rozděleny na hrdiny a padouchy, jako tomu je v DC komiksech. Mezi hrdiny a takové ty ochránce světa, patří třeba Batman, Superman, Flash, Wonder Woman, Green Lantern nebo Aquaman, o kterém vzniká mezi fanoušky spousta vtípků. Poté tu jsou zmiňovaní padouši, kterým vévodí Joker s Lexem Luthorem, mezi ty méně oblíbenými je poté CatWoman, Shazam, Bane nebo Deathstroke. Pokud jsem se nepřepočítal, postav je ve hře 24, přičemž každý má svoje vlastní útoky, obraná i speciální komba. Na čem stavěl už Mortal Kombat, tak byla skvělá vyváženost, no a Injustice: Gods Among Us v tomto samozřejmě pokračuje, takže ani jedna postava nevyčnívá nad druhou, všechny jsou si rovny a je jen na hráči a jeho prstech, jestli bude v boji úspěšný.

Celková ovladatelnost a přístupnost je na velmi slušné úrovni, vývojáři prakticky vše vysvětlují hned na začátku v jednouchém tutoriálu, od jednouchých až po ty nejvíce složitá komba, takže jejich zvládnutí není nijak složité. Každá postava má i zmíněné jedno speciální kombo, které může využít po doplnění speciálního metru. Toto kombo mnohdy pořádně zamíchá kartami, ale také nemusí, pokud se mu protivník dokáže vyhnout. Batman má třeba možnost nepřítele omráčit a přejet ho svým vozem, Superman nepřítele vymrští ze Země, Flash dokáže v rychlosti oběhnout celou planetu a zasadit drtivý úder, případně Aquaman zase dokáže celou úroveň zatopit a přivolat si na pomoc zubatého mazlíčka. Ve hře pro jednoho hráče vyhýbání speciálním útokům moc často neuvidíte, ale v online zápasech už ano, takže vyžaduje i dobré načasování. Prakticky tu je využíván stejný systém, jako v Mortal Kombatu, samozřejmě obohacený o některé novinky, hlavně v možnosti interakce v arénách, kde probíhají samotné souboje.

V základu na vás čeká 24 bojovníků, další přibudou v DLC. Už nyní je k dispozici Season pass.

S arénami si vývojáři celkem vyhráli, mají nejen nápaditý design, ale i spoustu předmětů a nástrah, které můžete využívat ve svůj prospěch, samozřejmě si ale musíte dát pozor, aby je nevyužil i protivník. Interakce s prostředím je jedna z těch velkých novinek, která má velký vliv na samotný boj a přináší řadu nových neokoukaných strategických prvků. Po levelech můžete házet po protivníkovi nejen sudy, ale i ho třeba vykopnout do vrtulníku, či do další části arény. Ano, arény mnohdy nemají jen jednu uzavřenou místnost, jako tomu je u bojovek běžné, ale jako třeba v Dead or Alive můžete protivníka shodit do další části, přičemž mu tak i značně pošramotíte zdraví. Arén je tu docela dost, i když možná bych si i dokázal představit větší počet, protože v pozdějších fázích se už dost opakují. Nic, co by ale nemohl spravit v budoucnu nějaký ten DLC balíček.

Asi není moc těžké uhodnout, kam skočíte jako první, tedy na Příběhový režim. Možná si řeknete, že příběh u bojovky je až něco vedlejšího, hlavně jde o to si pořádně zabojovat, ale už v Mortal Kombatu vývojáři z NetherRealm Studios ukázali, že jde skloubit bojovku s vydařeným příběhem. V tomto pokračují i zde, příběh samozřejmě není tak propracovaný, jako v jiných hrách, kde hraje větší roli, ale přesto je zajímavý a po celou dobu napínavý. Aniž bych něco prozrazoval, tak vše se točí kolem záchrany zdejšího světa, v němž se musejí střetávat hrdinové s nejrůznějšími padouchy, ať už v našem, tak alternativním světě. Příběhový režim je rozhodně zajímavý a vyzkoušíte si v něm hraní za velké množství postav, samozřejmě sám o sobě slouží jako tutoriál pro pozdější herní režimy, ale to se mu zdárně daří kamuflovat. Při jeho hraní se budete dobře bavit po několik hodin, a to je hlavní. Možná bych jen uvítal vyšší obtížnost, protože ta není v příběhovém režimu nijak vysoká, prakticky jsem selhal jen třikrát.

Protože příběhový režim je jen takový větší tutoriál, jistě oceníte další dva herní režimy. Tím prvním je S.T.A.R. Labs nahrazující zde Challenge Tower z Mortal Kombatu, který ukrývá 240 nejrůznějších výzev, pro každou postavu 10, no a že to výzvy skutečně jsou, protože zdolat je všechny, navíc na maximální počet hvězd, to je kolikrát o nervy a o několik ovladačů. Výzvy jsou rozmanité a skládají se nejen ze zabíjení protivníků, ale i s dalších miniher, jako je ochrana civilistů či jen klasické quick time eventy, u nichž prověříte rychlost svých prstů. Každá výzva má poté i několik vedlejších úkolů, které dávají další hvězdy do celkového skóre. Ty není zase tak jednoduché získat, což jenom dokazuje, že S.T.A.R. Labs je určen jen těm největším fanouškům a hardcore hráčům, kteří tu dokážou nahrát i desítky hodin (spíše stovky), po které se navíc budou slušně bavit, i když kolikrát budou padat i ostřejší slova.

Druhý vedlejší režim se jmenuje Battle a nabízí několik různých herních módů. Prakticky se jedná o to, že si vyberete hrdinu či padoucha, no a s ním musíte zlikvidovat zástupy protivníků, jen vždy trochu jinak. V survivol módu pokud vás sundají, je prostě konec a můžete se klidně stavět na hlavu. Poté tu je také režim, v němž jste od začátku otrávení, takže musíte protivníka co nejrychleji porazit, než vám dojde zdraví. Tento režim je docela těžký pro začátečníky a vyžaduje už naprosto zvládnutý bojový systém. Ten už prostě musíte mít v ruce, jinak nemáte šanci uspět. Poté tu jsou i další módy, v nichž můžete bojovat třeba jen proti dalším hrdinům nebo jenom padouchům. Rozmanitost módů je fajn, jen možná zamrzí fakt, že všechny jsou dělány jen pro jednoho bojovníka na každé straně, takže Team Tag matche zde nečekejte. To je docela škoda, protože možnost kombinace dvou bojovníků by hře jistě prospěla a udělala ji atraktivnější. Snad se dočkáme příště. Battle rozhodně není tak dlouho trvajícím režimem, jako STAR Labs ani Story, ale jistě se v něm dají nahrát další hodiny, zvláště když nemáte čas nebo chuť se pouštět do něčeho většího.

Ať už budete procházet Story režim, S.T.A.R. Labs nebo Battle, za všechny úspěchy i neúspěchy získáváte body do levelu, ale i si odemykáte spoustu bonusů, od odznáčků, bannerů či artworky, skladby v soundtracku a tak dále. Bonusového obsahu tu je velké množství a je tak trochu i motivací pro vás, abyste se neustále zlepšovali a posouvali se dál. Není nic lepšího, než pocit, když vše vysbíráte, ale to je samozřejmě ani ne na dny, ale spíše týdny nebo měsíce. Tady ostatně Injustice: Gods Among Us jasně ukazuje, že se nejedná o zábavu na několik hodin, ale spíše na daleko delší časový úsek. Možná vám vydrží až do doby, dokud vývojáři z NetherRealm Studios nepřijdou s další bojovkou.

Na Playstation Network a Xbox LIVE je k vyzkoušení hratelná demoverze.

Injustice: Gods Among Us je pro jednoho hráče obrovskou hrou, kterou než projdete, uběhne hodně času. Bojovky jsou ovšem hlavně zábavné v multiplayeru, a na ten vývojáři rozhodně nezapomněli ani zde. Můžete si dát pochopitelně klasickou bitvu s kamarádem, jak pěkně doma, tak online. Vyhledávání, připojování a průběh zápasů, to vše je hladké, během testování jsem nezaznamenal žádná problém, který bych tu mohl zmínit. I když asi hodně bude vždy záležet i na tom, jaký připojení má soupeř, protože zvláště u bojovek je maximální plynulost zásadním faktorem podepisujícím se na zábavě. Vývojáři připravili v online i King of the Hill režim, který můžete znát už z Mortal Kombatu. V něm se sejde vždy několik hráčů, kteří poté nejen postupně mezi sebou bojují, ale i sledují další zápasy a mohou na ně vsázet. Režim je hodně zábavný a pokud se sejde dobrá parta, která bude prožívat vzájemně zápasy, prosedíte v King of the Hill hodně hodin. Dobrým nápadem u online multiplayeru je pořádání nejrůznějších úkolů.

Grafická stránka v dnešní době už asi neohromí, prostředí je spíše jen lehce nadprůměrné, občas se objeví nějaký ten pěkný efekt, na druhou stranu sem tam praští do očí i ošklivá textura, zvláště prostředí by asi mohlo pobrat více detailů. To modely postav se vývojářům povedly na jedničku, stejně tak jejich animace. Možná i proto bude vadit onen kontrast k okolnímu prostředí. Vývojáři se ale především soustředili na plynulost, což je evidentní od prvního zahrání. Vše šlape jako hodinky, alespoň v mnou testované Xbox 360 verzi, s žádným zádrhelem jsem se během hraní nesetkal, alespoň ne technického rázu. Za co si vývojáři zaslouží velkou pochvalu, je rozhodně hudební doprovod, který dodává šťávu nejenom samotným soubojům, u kterých budete obdivovat i vydařené ozvučení, ale především při filmečcích posouvající příběh v hlavním režimu. Takovou třešničkou na dortu pak je dabing, který je rovněž kvalitní, ale to se tak nějak dalo čekat, když do vývoje pumpoval peníze Warner Bros. Ve hře zazní několik slavných herců jako Kevin Conroy jako Batman, Tara Strong jako Harley Quinn či Raven, Neal McDonough jako Flash, George Newbern jako Superman, Adam Baldwin jako Green Lantern nebo Alan Tudyk jako Green Arrow.

Injustice: Gods Among Us je naprosto monstrózní bojovka, která obsahuje nejen spoustu herních režimů pro jednoho hráče, ale i dobře fungující online část. Do toho si připočítejte rozmanité arény s pěkným designem, velké množství postav s vlastními komby a také návykovou hratelnost, která vás jen tak nepustí. Jedinou kaňkou na kráse může být jen průměrné vizuální zpracování, viděli jsme už i hezčí bojovky, no a také fakt, že nejde o nic moc nového pod sluncem. Na originalitě Injustice: Gods Among Us nestaví, na hratelnosti díky bohu ano. Pánové z Capcomu a Namca Bandai by se mohli jet podívat do NetherRealm Studios, jak se dělají legendy mezi bojovkami.

Injustice: Gods Among Us

ps3x360wiiu
Warner Bros. Interactive Entertainment, Netherrealm Studios
Datum vydání hry:
17. 4. 2013
Žánr:
Bojovka, Adventura
KARTA HRY
9/10

Komentáře