I Am Alive

preview  11
Lukáš Haltof, 23. 12. 2011 0:15
Akční survival pecka s nadupanou atmosférou a silným příběhem, to je I Am Alive. Hra, jež je v produkci již několik let a při svém oznámení vyvolala velký boom mezi hráči, o sobě dává konečně po letech vědět. Konečně se o I Am Alive mluví tak, jak se sluší a patří na áčkový titul, pardón – veletitul. S trochou nadsázky se dá říct, že příběh vývojářů když vytvářeli I Am Alive by oslnil leckterého diváka stříbrného plátna, ale o tom až jindy. Věnujme se samotné hře, která patří mezi ty nejočekávanější konzolové tituly.

I Am Alive sází na osvědčený tahák v podobě post-apokalyptického světa, neboť právě tato předloha není ve hrách natolik prosazovaná, jako třeba válečná bojiště (zdravíme Call of Duty). Příběh by v I Am Alive měl tvoří hlavní stavební kámen, ačkoliv se ve hře ocitnete v pozici nepojmenovaného hrdiny. I Am Alive je akční adventura, hráč tedy bude hrát ve třetí osobě.

Jak jsem již zmínil, ve hře se ocitnete v kůži nejmenovaného hrdiny. Ten právě dokončil svou roční pouť zemí, aby se dostal do svého rodného města Havertonu v naději, že najde svou milovanou ženu a dceru. V hloubi své duše stále optimisticky doufá v zázrak a věří, že jeho rodina přežila katastrofu, která se do dějin zapsala jako Událost, v angličtině The Event. Událost udála přesně před rokem, tedy na začátku poutě našeho hrdiny. Svět se rázem zhroutil do suti a prachu a valná většina lidské populace zahynula.

K post-apokalyptickému žánru patří rozhodně poněkud zvláštní design her. Od hry, jejíž cílem je vyvolat v nás zamyšlení, údiv či dokonce smutek nemůžeme čekat, že bude vyvedena v duhových a pestrobarevných barvách pričemž na každém kroku budeme potkávat skákající vysmáte medvídky. Vyvojáři zvolili klasiku žánru, tedy monochromatické a tmavé či našedlé barvy celého herního světa. Společně s všudy přítomnými rozpadlinami a zříceninami to tvoří velmi zajímavou podívanou. Představte si pochod zpustošeným městem, kdy na vás přes ocelové nosníky, kdysi gigantického, mrakodrapu svítí strohé světelné paprsky z všudypřítomného Slunce a vy se prodíráte zaprášeným městem. Fallout je tady velmi cítit.

Ve hře najdeme tři hlavní příběhové charaktery, které se budou objevovat po celou herní dobu. Ty samozřejmě potkáte postupně, avšak velmi vám pomohou odhalit skutečnosti, které stála za vznikem současné situace Světa. Jedná se o Petera, bývalého hasiče, který v současné době velí a stojí za vznikem záchranného tábora pro přeživší. Dále z důležitých postav je mladá doktorka Riley, která pomáhá lidem v záchranném táboře a bude se snažit pomoci také vám. Poslední postavou, které ve hře potkáme, je Virgil. Virgil je prototypem vojáka s dobrým srdcem, pomáhá každému, koho potká včetně samotného hráče.

Vývojáři také během tvorby hry prohlásili, že chtějí, aby si hráč vychutnal každý detail hry a bral hru jako nevšední zážitek. Aby tento fakt umocnili, sdělili, že hra nebude moc dlouhá a rozsáhlá, neboť to hráči brání v intenzivním prožitku. Je to dobře? Je to špatně? Uvidíme.

Důležitým prvkem, který byl do hry integrován, je nutnost doplňovat tekutiny. Hráč tak bude muset sledovat stav své výdrže (nejspíš na „stamina baru“). Výdrž bude ve hře opravdu velice důležitým prvkem, který vám paradoxně může zachránit často život. Stejně jako vy, totiž i ostatní přeživší Chicaga potřebují tekutiny. A tak můžete lstivě proklouznout z jejich napadení tak, že jim prostě předhodíte vodu v lahvi.

Co se týče zbraní, hráč by neměl moc počítat s puškami, pistolemi a střelnými zbraněmi všeobecně. Ty sice hráč ve hře občasně najde, avšak s náboji to bude nejspíš bída. Můžeme však zbraň použít, jako zastrašovací prostředek, který může leckdy protivníka odehnat i bez nutnosti střelby. Hra bude stavět zejména na přežití, bez nutnosti přílišné akce. Ale nezoufejte, všude po herním světě se povaluje spousta použitelných nástrojů, kterými budete moci své nepřátele bezhlavě rubat. Ať už se jedná o klišovité basebalové pálky, hasičské sekyry či kdejaké „homemade“ zbraně. Jak však sdělili i samotní vývojáři, vaši největší a zároveň i nejpoužívanější zbraní budou vaše nohy.

I Am Alive je zcela jistě jedna z nejočekávanějších her, po které hráčská komunita doslova prahne. Hra by měla vyjít během zimy, přičemž podle všeho se dočkají pouze konzolisté, a to na Xbox Live Arcade a Playstation Network. I díky platformě, kde vychází, by neměla být cena moc vysoká.

I Am Alive

ps3x360
Ubisoft, Ubisoft Shanghai
Datum vydání hry:
7. 3. 2012
Žánr:
Plošinovka, Adventura
KARTA HRY
4/10

Komentáře