Hermen Hulst o nákupu studia Firesprite

novinka  5
Martin Šmíd, 9. 9. 2021 16:59
Včera Sony trochu nečekaně oznámila, že kupuje herní studio Firesprite se sídlem v Liverpoolu, které se tak stává novým členem rodiny PlayStation. Název studia asi moc hráčům nic neřekl, ale je třeba dodat, že ho založili vývojáři, kteří v minulosti pracovali v liverpoolkém studiu Sony a vytvořili třeba závodní sérii Wipeout. Nyní se tedy díky této akvizici prakticky vrací tam, kde začali. „Hodně se mi líbí, jak studio Firesprite za poslední roky vyrostlo. Nyní jde o významné studio v UK s více než 250 vývojáři. Ve svém přístupu k vývoji her jsou hodně experimentální. Myslím, že kombinace tohoto odkazu a podnikatelského ducha je skvělý základ pro naši spolupráci na několika velkých exkluzivních projektech, na kterých už pracujeme,“ řekl v rozhovoru pro Gamesindustry.biz Hermen Hulst, šéf PlayStation Studios.

Studio Firesprite dříve spolupracovalo s vývojáři z Team Asobi na hrách The Playroom na PS4, ale následně vytvořilo i svoji zcela novou herní značku - The Persistence. Tento horor nejprve pro PlayStation VR a následně i konzole uspěl a hráči si ho oblíbili. Do budoucna pak budou vývojáři ve vytváření vlastních her pokračovat. „Právě nastal ten správný čas, aby se k nám připojili. Cílem bylo upevnit vztah a dát jim místo u stolu, kde si budou moci vyměňovat zkušenosti s dalšími našimi týmy. S některými first-party studii už mají silné vazby, ale chci, aby bylo jasné, že chceme, aby vedli vývoj několika vlastních her, a ne aby pomáhali jiným týmům, i když s námi spolupracovali už dříve. Jak studio Firesprite rostlo a vyvíjelo se, myslím si, že je na tuto roli připraveno,“ dodává Hulst.

Něž došlo k akvizici, nabíralo studio hned na dva projekty. Multiplayerovou first-person střílečku a temnou příběhovou akční hru. Hulst nyní nemoho hovořit o hrách, na kterých studio pracuje, ale dodal, že půjde o žánry mimo hlavní nabídku PlayStation Studios. „Podporuj silnou rozmanitost nabídky her, které vychází pod PlayStation Studios. „Týmy uvnitř PlayStation Studios se od sebe kulturně hodně odlišují, ale vždy je tu snaha o kvalitu a spolupráci. Hry od Firesprite budou zcela odlišné od ostatních našich týmů. A to se mi líbí. Myslím si, že naše komunita si zaslouží bohaté a velmi odlišné zážitky. To nás nakonec dělá silnějšími,“ říká Hulst.

„Byl bych rád, kdybychom mohli o našich hrách brzy mluvit. Budou to krásné bohaté vesmíry, které si hráč bude užívat ještě dlouhé roky, ale nyní nemohu být konkrétnější, ani pokud jde o žánr,“ dodává Graeme Ankers, šéf studia Firesprite. Sony začátkem roku potvrdila, že připravuje nový headset PlayStation VR. Studio Firesprite v minulosti vytvořilo několik her pro virtuální realitu, takže určitě každý přemýšlí nad tím, jestli náhodou nebude vyvíjet hry pro nový headset. Hulst ovšem v rozhovoru dodal, že nemusejí dělat hry pro VR, ale pochvaluje si, že mají nyní studio, které má s vývojem takových her velké zkušenosti. „Filozofii, kterou zastáváme, je inovovat a tvořit na jakoukoliv platformu. Ať už je to VR nebo klasická konzole. VR je úžasné. Mění paradigma ohledně designu a dokáže hráče do světů her neskutečně vtáhnout. Pro nás je ale jedno, o jaký hardware se jedná,“ dodal Ankers.

Sony je v posledních měsících hodně aktivní, co se akvizic týče. Už oznámila nákup finského studia Housemarque i nizozemského studia Nixxes. Firesprite je tak třetí velkou letní akvizicí, ale nemusí být poslední. Sony si uvědomuje, co se na současném trhu děje ohledně akvizic, ale zároveň si chce pečlivě vybírat, s kým bude spolupracovat. „PlayStation Studios rostou, ale jsme zároveň velmi vybíraví v tom, s kým jednáme. Týmy, které nás zajímají, sdílejí naše hodnoty. Tyto týmy rády inovují, rády rostou v prvotřídní vývojáře her. Nemyslím si, že se zvětšujeme, abychom se stali velkými. Náš růst je velmi orientovaný na kvalitu a založený na sdílených hodnotách a dobrých vztazích,“ dodává Hulst, který nevyloučil ani další možné akvizice. 

Zdroj: gamesindustry.biz

Komentáře