God of War

recenze  17
Martin Šmíd, 4. 3. 2009 0:38
SCE Studios Santa Monica v roce 2001 oznámila celkem nenápadně hru God of War, která měla být konkurencí pro tehdy populární Devil May Cry. Jenomže z outsidera se vyklubala hra, která nejen že svůj vzor překonala, ale stala se sama vzorem pro spoustu následovníků, v čele s PS3 akcí Heavenly Sword. Pojďme se vypravit do řeckých Athén, abychom pochopili Kratův začátek.

God of War vypráví příběh antického bojovníka Kratose, který je služebníkem bohů a plní pro ně samou černou práci. Obdařen speciálními schopnostmi tak je jakýmsi poslem smrti, který zásobuje Háda v podsvětí novými oběťmi. Jde o jakéhosi antického nájemného vraha, který se ovšem rozhodně ukončit svůj život skokem z vysoké skály. Hra začíná právě v tomto okamžiku, kdy Kratos padá z útesu do moře. Hra se tak odehrává ve velkém flashbacku, který ukáže, proč Kratos chce ukončit svůj život. Během své cesty tak zjistíte spoustu souvislostí, proč se Krata nepřátelé tolik bojí. Nebojí se ho ovšem jen samotní pozemští nepřátelé, ale tak trochu i bůh války Áres, proti kterému nakonec staneme v nerovném boji, abychom se sami stali bohem války.

God of War není jen hra s vypilovaným příběhem do nejmenšího detailu, ale především hrou, která staví na vynikající hratelnosti, kterou snad vymýšlel sám bůh. Ta staví na jednoduchém bojovém systému, který je ovšem velmi efektivní a moc hezky se na něj i dívá. Jako v ostatních podobných mlátičkách tak chodíte po nádherných lokacích a likvidujete jednoho protivníka za druhým. V God of War na vás čekala celá řada ať už lidských protivníků, tak těch z bájí a pověstí. Bojovali jste tak proti řeckým bojovníkům, ale i trojhlavým psům, kyklopům, létajícím harpiím, medůzám nebo horským trolům. Nepřátel je celá řada, stejně tak jako vašich útoků.

Prim pochopitelně hrají dvě ostré čepele pojmenované Blades of Chaos, které má Kratos připevněné na svých rukou. Ty dokážou zlikvidovat neskutečně velké množství nepřátel během krátkého okamžiku. Kromě nich měl Kratos i další zbraně včetně magických útoků typu medúziny hlavy nebo sesílání elektrických výbojů. Všechny druhy útoků během hry procházely jakýmsi RPG systémem, kdy jste sbírali červené orby a díky nim jsme mohli své bojové schopnosti dále vylepšovat. Čím větší level daného útoku jste měli, tím byl pochopitelně silnější, a procházení hrou tak bylo o něco snazší. Kromě klasických nepřátel jsme během hry svedli souboj i s několika bossy. Hned na začátku jsme měli co dočinění s obrovským mořským hadem, ale zabojovali jsme si i proti obrovskému býkovi a samotnému Bohu války. O střety tak v této hře opravdu nouze nebyla. Kromě sesílání nepřátel k Hádovi jsme občas museli vyřešit i nějakou tu logickou hádanku. Těch bylo celkem velké množství a většinou spočívaly v otevření dveří přes různé archaické mechanismy.

Grafická stránka hry je jedním slovem úžasná. God of War dokázal v roce 2005, že Playstation 2 stále stíhá a dokáže vykouzlit neskutečně nádherné hry. SCE Studios Santa Monica se tak ihned zařadila k absolutní špičce, a to ještě nikdo nevěděl, že tito vývojáři dokážou z PS2 vyždímat daleko více. Kromě skvělé grafické stránky byl hráč chycen nádhernou epickou hudbou, kterou i dnes pořád slyšíme, když si na hru vzpomeneme. Zapomínat nesmíme ani na špičkový dabing hlavního protagonisty Krata, který když promluvil, tak spoustě hráčům naskakovala husí kůže. Hratelnost by nebyla nikdy tak skvělá, kdyby selhala jedna důležitá věc, a tou je kamera. Ta byla na svou dobu naprosto geniálně navržena a sledovala vše podstatné, co se dělo na obrazovce.

God of War je epickou adventurou, kde není nouze o nádherné lokace, spoustu střetů s hordami nepřátel, soubojů s bossy a vynikající hudební doprovod. God of War je povinností pro každého fanouška konzolí se značkou Playstation. Víc k tomu dodávat nemusíme.

God of War

ps2
Sony Computer Entertainment, SCE Santa Monica
Datum vydání hry:
22. 3. 2005
Žánr:
Hack and slash/Beat 'em up, Adventura
KARTA HRY
9/10

Komentáře