Dragon Age Origins - Awakening

preview  0
Petr Strecker, 18. 2. 2010 19:27
Trend vydávání dodatečného materiálu do her, je stále rozšířenějším jevem, a když se podíváte na dnešní nabídku, tak zjistíte, že téměř každá druhá hra nabízí nějaký dodatek, samozřejmě odpovídající (někdy samozřejmě ne) svojí ceně. Bohužel jen málo studií pochopilo fakt, že DLC neznamená – málo muziky za hodně peněz. Podívejme se například na Rockstar, který do svého GTA4 přinesl dvě části, kterým tedy on sám říká DLC, ale svým obsahem se mohou rovnat mnoha plným hrám, prodávajících se za plnou cenu. Studio BioWare celkem nedávno vydalo úspěšné RPG západního střihu, Dragon Age: Origins, přičemž hru vybavili, jak se patří i mnoha add-ony a mimo jiné také DLC balíčky. Jedno z těch nejzásadnějších rozšíření teprve přijde a nese název Awakening. Budete jen nečině sedět a lemtat tuplák zrzavé vody, či se vydáte napříč samotnému peklu a rozhodnete o vývoji lidstva? To druhé. A u toho možná i první možnost. Pojďme si hru lehce představit.

Příběh hry se bude odehrávat v dosud neprozkoumané provincii Amaranthine, na severu Fereldenu. Děj navazuje na původní příběh s odstupem necelých sedmi měsíců po poražení zla v hlavní hře a vy se jako voják jednotky Grey Warden (Šedá stráž) vydáváte do těchto končin, abyste znovu sjednali řád a pořádek a uvedli tak dění této části svět zpět do původní podoby. Jenže co čert nechtěl, tedy spíš chtěl, zlo z podivných důvodů nevymřelo a pekelníci se objevují i v Amaranthinu, ačkoliv by se tomu tak dít nemělo poté, co byl Arcidémonovi utnut tipec. Nikdo si nedokáže vysvětlit proč se tak děje a proto přicházíte vy, jako hrdina, který znovu sjednocuje hlídky Grey Wardenů a objevuje nové nepřátele. Jednou z klíčových postav na té druhé straně barikády je takzvaný Architect, o kterém dokonce můžete najít několik záznamů v knihách v původní hře. Právě o něm si lidé myslí, že stojí za potížemi v Amaranthinu, což pravděpodobně napadne každého, který měl tu čest jej potkat. Každý den si nepodáte ruku s člověkem, jehož tělesná teplota klesá pravidelně pod nulu stupňů celsia, s kůží suchou jako po týdenní pařbě. Právě Architect bude vaším stínem a vy jej musíte chtě nechtě konfrontovat, abyste zjistili, kde vězí potíže.

Něco udržuje Darkspawny mimo podsvětí a vězte, že mezi nimi najdete i několik nových, doposud neviděných zajímavostí. Ačkoliv byl první díl velice bohatý na všemožné kreatury toužící po vaší krvi, DLC nám ještě o něco více rozšíří obzory. K vidění bude nový Inferno Golem, obrovská šedivá potvora, jejíž kůže je silná asi jako tuková vrstva nosorožce. Hrubá síla? Rozhodně, ale pouze v kombinaci s magií, jelikož už na první pohled vám dojde, že právě Inferno Golem je jeden z těch, který si s vaším mečem vytře zadnici... Druhý a již o něco přitažlivější je Spectral Dragon. Malý (v uvozovkách) dráček (v trojnásobných uvozovkách!) rád útočí v přesilách a svými zuby, které se lesknou jak po návštěvě dentisty, nemá problémy trhat maso a otevírat brnění, jak konzervy otvírákem. Novinkou jsou také nové, pěší jednotky a zkrátka mnoho dalších, v některých případech z původní hry upravených, nepřátel. Další úžasňáci se začali vynořovat až poté, co lidé měli tu možnost prozkoumávat hluboké kobky a zapomenuté jeskyně – tzv. Children jsou malí nepřátelé, pokrytí slizem, jejichž nepříjemné kvičení vás bude provázet i ve snech. Jedním z bossů je i obrovská elementální dračice zvaná Queen of Blackmarsh, ke které se pojí i jeden velice zajímavý quest. Rozhodně jí nepropásněte, jako správná matka má pro vás mnoho překvapení.

Při snaze sjednotit celou smečku a udělat si základnu z Vigilovy tvrze, narazíte i na pětici nových společníků, které si můžete vzít na cesty, přičemž bychom se údajně měli dočkat i jedné velice oblíbené postavy z původního Dragon Age: Origins. Jednou z postav je například mocný mág Anders, který byl do kruhu čarodějů přijat ve velice pozdním věku, což je právě pro mágy nezvyklé. Další je například Velanna, původem elfka, která byla vyhnána ze své domoviny, načež začala brázdit otevřený svět. Vy sami budete moci do hry importovat buďto svojí postavu z původní hry, nebo začít jako nováček ze sousední provincie.

K celému datadisku se samozřejmě pojí i mnoho zajímavých míst, přičemž většina z nich, je naprosto odlišná od těch z původní hry. Blackmarsh je tajemné místo, zničené, vyhlížející smrtí. Místo, které bylo obýváno lidmi, bylo ze dne na den vyhlazeno z povrchu zemského a od té doby se sem vydává jen několik velice odvážných cestovatelů a obchodníků, kteří ovšem netuší, co je čeká mezi stromy. Prsaté a dobrotivé bludičky to rozhodně nejsou. Již jednou zmíněná Vigilova tvrz je centrem všech operací a poslední lidské naděje. Wending Woods je jedna z hlavních obchodních stezek hry, kde se ovšem z nepochopitelných důvodů shlukují početné smečky darkspawnů. Vy samozřejmě můžete zjistit proč a zároveň tento problém vyřešit. To je to krásné na Dragon Age, že téměř každý kout světa má svou vlastní historii. Jinak tomu nebude ani v případě Awakeningu.

Samozřejmostí jsou nové specializace, skilly a speciální dovednosti, které bude dokonce možné opět znovu rozvést podle vašich představ. Postavu si tak budete moci během hraní upravit znovu k obrazu svému, nehledě na minulost vaší rozehrané hry. Výhodou je, že Dragon Age: Origins – Awakening bude distribuován jak digitální cestou, tak i na samostatném médiu. Ještě lepší je, že se jedná konečně o pořádné rozšíření, které bude své ceně odpovídat jak obsahem, tak hratelností. Hra vychází již 16.3.. Nabruste si meče a naučte se nová kouzla, bude rozhodně o co stát.

Dragon Age: Origins - Awakening

ps3x360
Electronic Arts, Bioware
Datum vydání hry:
16. 3. 2010
Žánr:
RPG, Strategie
KARTA HRY
8/10

Komentáře