Deviation Games o spolupráci se Sony

novinka  6
Martin Šmíd, 14. 6. 2021 15:15
V posledních několika měsících oznámila Sony hned tři spolupráce s novými studii, která budou vytvářet velké nové hry pod PlayStation Studios. V březnu Sony oznámila investici do studia Haven Entertainment, které založila Jade Raymond v Montrealu, přičemž výsledkem má být zcela nová velká akční značka. Následně byla oznámena spolupráce s Firewalk Studios na velké multiplayerové hře. Zajímavostí tohoto studia je, že v něm pracuje řada bývalých vývojářů Bungie, kteří pracovali na hrách Halo a Destiny. No a minulý týden byla oznámena spolupráce se studiem Deviation Games, které založili bývalí vývojáři studia Treyarch, kteří se starali o zombie režim pro hry ze série Call of Duty: Black Ops. I proto se začalo spekulovat, že připravují novou velkou kooperativní hru. Nyní se o spolupráci se Sony rozpovídal pro magazín gamesindustry.biz přímo zakladatel Deviation Games, Jason Blundell.

„Když jsme se s Jasonem vydali na tuto cestu, mysleli jsme jen na jednu věc, a tou je kvalita," říká Anthony. "Jsme přátelé už víc let, než dokážeme spočítat. Byl to náš sen, už od mládí, založit si společně studio. Měli jsme velké štěstí, že jsme mohli pracovat na několika velkých značkách. Ale když pracujete na IP, které je tu už hodně dlouho a vychází pravidelně, musíte pracovat ve velmi omezených podmínkách. Z pochopitelných důvodů. Rozhodli jsme se od toho odklonit, a proto jsme se rozhodli založit studio Deviation Games,“ dodává.

„Když založíme studio se zaměřením na kvalitu, změní to váš pohled na to, koho si vyhlédnete za partnera. Musíte hledat partnera, který má za sebou naprosto nezpochybnitelné výsledky, pokud jde o kvalitu. O úspěších společnosti Sony vám nemusím vyprávět. Je to zřejmé. Počet ocenění, která získávají. Je to hit za hitem. Je to naprosto ohromující. Nikdy předtím jsme nebyli v takové situaci, kdy bychom měli vše, co si můžeme přát. Od prvního dne studia máme finanční zajištění na roky a roky dopředu. Nyní, díky tomuto partnerství se společností Sony, můžeme být sami sebou. A nejen to, když do studia přivedeme lidi, můžeme jim slíbit, že tohle je naše kultura. A můžeme nebojácně tvořit, inovovat a být průkopníky." V současnosti má studio Deviation Games už přes 100 zaměstnanců a nabírá další.

Hermen Hulst, šéf PlayStation Studios, v rozhovoru dodal, že je důležité vytvořit zdravé vývojové prostředí, aby bylo možné pravidelně vytvářet kvalitní hry, kterými se Sony proslavila. „Je to o důvěře a o tom, abychom je netlačili do nesplnitelných termínů nebo je nenutili dělat trailery, když ještě nejsou připraveni,“ říká Hulst, jehož těší, když se zkušení vývojáři rozhodnou osamostatnit a chtějí zkusit něco nového. I proto se studii, s nimiž uzavřeli partnerství, mají hluboké vztahy a podporují je jako first-party studia, takže mají stejnou podporu jako Naughty Dog, Insomniac Games a další. Jedna z otázek na Sony v posledních měsících je, jestli otevře peněženku a nějaká studia koupí. Podle Hulsta takto Sony neuvažuje. „S oznámenými studii pracujeme nezávisle, je to struktura, kterou jsme si nastavili. Stále ale hledáme další ty nejlepší talentované vývojáře,“ dodává Hulst. 

Zdroj: gamesindustry.biz

PlayStation 5

ps5
Sony Interactive Entertainment, Sony Interactive Entertainment
KARTA HRY

Komentáře