Destiny 2: Forsaken - Joker’s Wild

recenze  11
Martin Šmíd, 22. 4. 2019 20:50
V prvním roce dostala akční hra Destiny 2 dvě menší rozšíření, jejichž kvalita byla značně diskutabilní. Po vydání velkého a nutno dodat vynikajícího velkého rozšíření Forsaken se vývojáři z Bungie rozhodli, že už nadále menší jednorázová rozšíření nebudou připravovat, ale Destiny 2 pojmou více jako živou službu. Výsledkem je prémiový obsah, který vývojáři nyní vydávají postupně během sezón. Musím se přiznat, že se mi tento nový přístup líbí, protože nutí fanoušky se do hry pravidelně vracet a objevovat, co je nového. Přesně po tomto ostatně fanoušci volali od prvního dílu, ačkoliv nyní tvrdí někteří opak. Pak si mají vývojáři vybrat. Všem hráčům se ale zavděčit nejde. Pochopitelně, obsah musí být kvalitní, což třeba u první sezóny Black Armory platilo tak napůl. Raid byl povedený, ale vývojáři se nevyhnuli ani několika přešlapům, ať už bylo uzamčení dalšího obsahu skrze komunitní event, případně úmorné grindění. Několik týdnů už probíhá další sezóna - Season of the Drifter, která opět nabídla řadu novinek, no a jestli se vývojáři poučili ze své první nově pojaté sezóny, se dozvíte níže.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro

Přechod na nový systém vydávání nového obsahu byl nevyhnutelný, protože fanoušky prostě nebaví čekat několik měsíců nebo rok na nový obsah, jako jsme to viděli u prvního Destiny a během prvního roku Destiny 2. Rozšíření Forsaken přineslo v září minulého roku velkou novinku v podobě speciálního a celkem i originálního PvE/PvP režimu Gambit. V něm se utkávají proti sobě dva týmy, které se snaží co nejrychleji vyvolat bosse a následně ho zlikvidovat, přičemž velkým twistem je skutečnost, že mohou vysílat hráče, aby napadli druhý tým. No a na Gambit, v němž můžete s kamarády konečně pořádat i soukromé zápasy, se rozhodli vývojáři více zaměřit v současnosti probíhající sezóně. Ne všem se pochopitelně Gambit líbí, ale já si ho třeba rád zahraji, navíc je na něj v rámci nové sezóny nabalen nový lore a další zajímavosti, které dost obohacují celé univerzum Destiny, no a o nichž se rozepíši níže. Zároveň ho vývojáři i upravili dle zpětné vazby, takže je nyní zábavnější a daleko vyladěnější. 

Než se rozepíši více o novém prémiovém obsahu, musím pochopitelně zmínit, že probíhající sezóna nabízí řadu novinek i pro hráče, kteří nechtějí za Annual Pass platit a s jeho pořízením vyčkávají. Vývojáři do nové sezóny přidali několik nových speciálních zbraní (v Cruciblu je to třeba parádní SMGčko), pořád je možné hrát Iron Banner, který přišel s několika novinkami i třeba speciální jarní event The Revelry. Ten odstartoval minulý týden a přinesl několik nových kosmetických věcí, jinak je ale prakticky totožný jako ten vánoční. Opět se v něm musíte vydávat do speciální lokace Verdant Forest na Merkuru, kde zabíjíte nepřátele a snažíte se dokončit ve stanoveném čase co nejvíce úrovní, abyste měli více času na následné střety s bossy. Popravdě mě tato aktivita zase tak moc neoslovila. Event ale přišel naštěstí i několika novými triumfy, které se váží na novou exotickou lineární pušku Arbalest. Tím to ale pro hráče, kteří nemají zaplacený Annual Pass nekončí, protože vývojáři z Bungie vydávají v pravidelnějších intervalech updaty s opravami i změnami dle zpětné vazby. Pravidelnější updaty jsou určitě velkým zlepšením, protože za pomalou opravu chyb byli vývojáři v minulosti hodně kritizování. I toto se tedy obrací k lepšímu.

Nyní už ale k onomu prémiovému obsahu, který je dostupný v rámci rozšíření Joker’s Wild. Největší novinkou je zcela nový režim Gambit Prime, jenž přišel s několika novými povedenými mapami (ty je možné hrát i v klasickém Gambitu). Ten nemá několik kol jako normální Gambit, ale jen jedno. V něm se hráči nejprve snaží nasbírat požadovaný počet Motů, aby vyvolali bosse. Vývojáři z Bungie si všimli, že hráči u klasického Gambitu nemají problém smáznout bosse během několika vteřin. Pro Gambit Prime byl proto cíl, aby souboj s bossem byl daleko napínavější a více připomínal třeba velké střety z raidu. Proto má boss v Gambit Prime o dost více života, ale zároveň mu můžete dávat poškození jen krátký čas poté, co zlikvidujete všechny postupně objevující se čarodějnice kolem něj. Najednou tak hráči musejí daleko více spolupracovat, vymýšlet taktiky a přemýšlet, jak bosse co nejrychleji zlikvidovat, a zároveň i pochopitelně zatopit druhému týmu. Musím říci, že jsem si Gambit Prime oblíbil, zvláště pokud hraji v týmu s kamarády a mohu s nimi komunikovat. Na komunikaci ostatně Gambit Prime hodně staví a s random hráči budete sem tam vyhrávat, ale nikdy neobjevíte ono pravé kouzlo tohoto nového režimu.

S ním se pak pojí ještě jedna velká novinka v podobě setů. Pro Gambit Prime vývojáři připravili čtyři speciální sety brnění, které poskytnou řadu bonusů nejen vám, ale také kamarádům ve fireteamu. Sety přinášejí do hraní další vrstvu taktiky a obohacují samotnou hratelnost, což se mi hodně líbí. Jde o dobrý směr, kterého by se mohli vývojáři do budoucna držet, a třeba i nabídnout další sety pro PvE nebo Crucible. Jednotlivé sety můžete jednoduše získat v nové PvE aktivitě The Reckoning, které je spojena se záhadnými Nine. Jde o aktivitu podobnou třeba Blind Well nebo Escalation Protocol, odehrávající se ve speciální lokaci, která je rozdělena do tří stupňů. V prvním Tieru na vás čeká jen vystřílení nepřátel na čas. V druhém už musíte nejen vystřílet protivníky ve stanoveném čase, ale také musíte postavit skrze několik kontrolních bodů most a následně se utkat s dvěma bossy. Třetí Tier se pak liší obtížností ale také finálním bossem, jenž potěší fanoušky prvního Destiny, u něhož musí celý tým maximálně spolupracovat. Jde určitě o celkem zajímavý a zábavný režim, navíc má The Reckoning i možnost hrát s náhodnými hráči díky přítomnému matchmakingu. Je jasné, že pokud hrajete s kamarády, je průchod díky komunikaci jednodušší a méně frustrující, ale pokud je zrovna nemáte, jde o solidní alternativu. Ostatně The Reckoning není zase tak moc náročný a z mé vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že s trochu schopnými randomákami se dá dokončit i Tier 3. Jen se to třeba nepodaří na první nebo ani druhý pokus.

Velkou novinkou v rámci probíhající sezóny je quest Allegiance. V něm se musíte hned na začátku rozhodnout, jestli budete věrní Drifterovi nebo Vanguardovi, což následně ovlivní skladbu úkolů, budoucí události v rámci příběhu i to, jak na vás bude Drifter reagovat. Jde o vůbec první podobné rozhodnutí v rámci série Destiny, které má vliv na následné události a cestu vaší postavy, která navíc není uzavřená. Na vaše rozhodnutí se budou postupně nabalovat další následky v obsahu, který se do hry teprve dostane. Určitě bude zajímavé sledovat, jaký dopad bude ještě toto rozhodnutí mít, ale je jasné, že tady si vývojáři tento systém rozhodování teprve zkouší, protože na něm by mělo stát celé Destiny 3. Alespoň dle dosavadních úniků.  

Celá probíhající sezóna se točí nejen kolem Driftera, v současnosti jedné z nejdůležitějších postav v Destiny 2, ale také kolem záhadné rasy Nine. K ní patří i obchodník Xur, který se pravidelně objevuje ve sluneční soustavě od prvního dílu a nabízí hráčům k nákupu exotické vybavení. S novou sezónou jsme se konečně o této rase dozvěděli hromadu nových informací i její propojení s Drifterem. Zároveň ale Xur nabízí každý týden speciální quest Invitations of the Nine. Ten spočívá jen v dokončení určité Strike mise a následného sbírání vzorků od zabitých nepřátel, ale za toto celkem nezajímavé a naštěstí krátké grindění jste pak odměněni nejen lootem, ale dalšími zajímavými informacemi o Nine. Je jasné, že úkoly Invitations of the Nine jsou určeny pro ty největší fanoušky Destiny, kteří se o univerzu chtějí dozvědět co nejvíce informací. Svoji úlohu plní dobře, jen by tedy mohly být samotné úkoly nápaditější a zajímavější.

Zatímco quest na exotickou lineární pušku Arbalest je určen pro všechny hráče, vývojáři přidali v rámci prémiového obsahu i quest na exotický hand cannon Thorn. Tuto zbraň z prvního dílu nemusím fanouškům určitě moc představovat. Ta terorizovala hráče v Cruciblu hlavně během prvního roku Destiny, ale rozhodně patří mezi ty nejvíce ikonické zbraně, jaké se kdy v sérii objevily. Nyní je zpět, přičemž je možné ji získat přes docela dlouhý quest, zahrnující hraní cruciblu, strike misí nebo dalších aktivity, přičemž je vše završeno speciálně upravenou strike misí Savathun's Song, která má i na můj vkus docela přestřelenou obtížnost. Na ní i stavbě samotného questu je ale vidět, že vývojáři nechtějí zatím ustoupit občasným nebo casual hráčům, ale mají v plánu nabízet i nadále obsah s určitou výzvou, za jejíž zdolání budou následně hráči náležitě odměněni. To je ostatně směr, kterým Bungie musí jít za každou cenu, ačkoliv za tento přístup bude mnohými kritizována. Je to ale pro dobro samotné hry. Každopádně Thorn pochopitelně už není v Cruciblu tak silnou zbraní, jakou byl na začátku prvního Destiny, ale rozhodně je o použitelnou zbraň, která se neztratí ani v PvE. Jak totiž zabíjíte v PvE protivníky, postupně z nich vypadávají orby, z nichž si můžete vracet do zásobníku náboje. Thorn už tedy není jen čistě zbraní do Cruciblu. 

Rozšíření Joker’s Wild přišlo s velkým zlepšením oproti Black Armory, a ačkoliv nenabízí další raid, nový obsah je rozhodně zábavnější a zajímavější. Zvláště pro hráče, kteří si oblíbili herní režim Gambit. Navíc se vývojáři vyvarovali i z velké části onoho nudného grindění. Pořád je tu ovšem prostor pro další zlepšování, ale Joker’s Wild je rozhodně vydání se dobrým směrem, který musejí fanoušci ocenit. I proto jsem celkem zvědav, s čím vývojáři přijdou v další sezóně. 

Destiny 2: Joker’s Wild

ps4xone
Activision, Bungie
Datum vydání hry:
4. 3. 2019
KARTA HRY
7/10

Komentáře