Assassin's Creed Origins: The Hidden Ones

recenze  23
Martin Šmíd, 24. 1. 2018 16:04
Ubisoft koncem minulého roku vydal nový díl Assassin’s Creed, který prakticky celou slavnou značku restartoval a nabídnul nejen zajímavé prostředí starověkého Egypta, ale také charismatického hlavního hrdinu Bayeka, dobře napsaný příběh plný zvratů a hlavně hratelnost se spoustou novinek. Byla proto radost trávit ve hře volný čas, a někdo možná nahrál i desítky hodin při honbě za všemi trofejemi/achievementy. Pro fanoušky si nyní Ubisoft připravil první velké rozšíření The Hidden Ones, které vypráví další příběh hlavního hrdiny. Jak se rozšíření povedlo, vám řeknu ve své recenzi.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro

Než se vrhnu na samotné rozšíření, musím nejprve zmínit, jak se do něj vůbec dostanete. Když si rozšíření zakoupíte a následně stáhnete (je součástí i výhodnějšího Season Passu s dalšími bonusy), můžete se do něj vrhnout prakticky hned, jako ostatně do všech aktivit ve hře. Nemusíte mít tedy dokončený hlavní příběh, ačkoliv to vývojáři doporučují ze dvou důvodů. Rozšíření se jednak odehrává až po jeho konci, a zadruhé jsou v něm protivníci s levelem 40 a více, takže by vás bez požadovaných zkušeností čekalo docela velké utrpení. Rozšíření je tedy určeno hlavně pro fanoušky, kteří už mají původní hru dohranou na sto procent a nyní hledají další důvod, proč se do svého oblíbeného světa vrátit.

Jak už jste mohli z předchozích řádků pochopit, v rozšíření se opět vrací Bayek, který se čtyři roky po svém tažení v Egyptě vydává do zcela nové oblasti, a to Sinaje. Zde už nějaký ten čas jsou Egypťané utlačováni Římany, přičemž musejí dlouhé dny pracovat v různých lomech a dívat se, jak jsou jejich domovy pustošeny. S tímto problémem se musí Bayek vypořádat, stejně jako se zakládáním Bratrstva, takže i na jeho první dny v rozšíření dojde. Dá se říci, že vývojáři, co se příběhu týče, nepřináší nic originálního, ale sledování osudu Bayeka a jeho nové problémy jsou natolik zajímavé, že jim toto určitě odpustíte. Zvláště když ani nyní hra nepřišla o několik zajímavých velkých příběhových zvratů, případně zavedení nových postav. S příběhem jsem byl tedy celkem spokojen, a jsem zvědav, jestli na něj někdy vývojáři ještě naváží. Určitě je na co. Těžko to ale bude s druhým rozšířením, které se bude točit spíše kolem egyptských bájí.

Do Sinaje se dostanete lodí z jednoho přístavu, přičemž po příjezdu si určitě všimnete, že nová lokace není zrovna malá, obsahuje prakticky vše, co původní hra. Najdete v ní přístavy, menší vesničky, ostrůvky kolem, podvodní místa, pevnosti i pouště a další zajímavá místa, která můžete prozkoumávat a odhalovat jejich tajemství. Navíc se Sinaj povedla vývojářům i co se týče designu, který je rozhodně nadprůměrný. Sinaj je jinak kompletně oddělená od původní mapy, přičemž mezi oběma oblastmi můžete jednoduše přepínat skrze rychlé cestování.

Nejprve vás ale určitě budou zajímat hlavní příběhové úkoly, které jsou celkem rozmanité a čeká vás v nich nejen klasická akce, likvidace několika vysoce postavených římských vojáků, ale také hádanky, průzkum, hledání a tak dále, takže v tomto rozšíření určitě nepřekvapí. Sice někdo může namítnout, že vývojáři mohli být odvážnější, co se novinek týče, protože ty tu prakticky nejsou, ale na druhou stranu staví na povedených základech, které dobře fungují i po několika měsících.

Pokud půjdete jen čistě po příběhové lince, tak vám rozšíření vydrží na jeden poklidný večer. To není mnoho, ale pokud jste hráli dobře původní hru, tak jistě víte, že se vše netočí jen kolem hlavních úkolů. Sinaj je totiž jedna velká lokace, v níž se můžete následně pustit do dalších několika vedlejších úkolů (dohromady vývojáři připravili 15 nových úkolů), které jsou rovněž celkem propracované, poznáte během nich několik nových postav a hlavně se při jejich plnění budete dobře bavit. Dále pak mapa nabízí klasické sběratelské aktivity, které od Assassin’s Creed Origins určitě očekáváte. Nechybí nová místa s vojenskými tábory, případně se můžete vydat vyřešit několik pěkně navržených hádanek nebo vyhledat ruiny či místa k odpočinku. Je vidět, že vývojáři přistoupili k rozšíření poctivě a nabízí v něm vše, co od něj fanoušek očekává. A to už je poté porce zábavy ne na jeden večer, ale na několik. Navíc vývojáři přidali i několik nových trofejí/achievementů.

Kromě nových úkolů a aktivit vývojáři připravili i nové denní mise, ale také celou řadu nového vybavení. V rozšíření najdete nové legendární zbraně, sedla na koně/velblouda, štíty, oblečení a tak dále. Něco jde získat klasicky za splnění hlavních či vedlejších úkolů, jiné vám mohou padnout z beden za denní úkoly, které si ale můžete i nakupovat za herní měnu.

Všechny obrázky z recenzování naleznete na kartě - odkaz .

Ačkoliv rozšíření The Hidden Ones nepřináší do Assassin’s Creed Origins něco vyloženě nového, po celou dobu jsem se dobře bavil a byl jsem rád, že jsem se mohl znovu do hry ponořit. Hlavní příběhová linka je zajímavá, stejně tak potěší dobře navržené hlavní i vedlejší úkoly, které jsou rozmanité a nuda u nich určitě nehrozí, stejně jako u dalších aktivit v herním světě. Pokud se vám původní hra líbila, rozšíření The Hidden Ones rozhodně stojí za vaše peníze.

Assassin’s Creed Origins: The Hidden Ones

Ubisoft, Ubisoft
23. 1. 2018