Assassin's Creed Chronicles: India

recenze  3
Martin Šmíd, 13. 1. 2016 18:12
Assassin's Creed už není jen videoherní série, která každý rok před Vánoci vydělává Ubisoftu miliony dolarů, ale také knížky, komiksy a rovněž se připravuje celovečerní film, který bude mít premiéru koncem roku. V minulém roce se Ubisoft rozhodl, že připraví pro konzole i menší odbočku nazvanou Assassin's Creed Chronicles, která bude zasazena do stejného univerza, ale nabídne fanouškům odlišný herní zážitek a pohled na celou značku. První čínské dobrodružství se docela povedlo, takže o to více Ubisoft fanoušky navnadil na další dvě části, na které se muselo čekat poměrně dlouho. Druhý díl je každopádně venku, takže vám mohu říci, jak dopadl.

Recenzovaná verze: Xbox One

V první části se v Číně charismatická assassínka Šao Jun hnala za tajemnou skřínkou, kterou nakonec nezískala, takže na scénu musí ve druhém dílu nastoupit její indický kolega Arbaaz Mir, aby se jí zmocnil. Ten už na první pohled postrádá potřebné charisma své předchůdkyně, těžko se s ním během hraní více ztotožníte, za což může i poněkud hůře napsaný, předvídatelný a prakticky nezajímavý příběh, který se nejprve rozjíždí dost pomalu, aby následně když chytne tempo, hned skončil. Každopádně i nyní se vše točí kolem tajemné skřínky a dalších vzácných artefaktů, vývojáři se snažili příběh alespoň obohatit vztahem hlavního hrdiny k indické princezně, což ve výsledku nemá takový dopad, jak by mělo mít, zvláště když se o vztahu mluví jen v první a poslední kapitole. Navíc konec tentokrát nenabízí potřebné uspokojení a hlavně nenavnadí na poslední část, jako se to stalo u čínského předchůdce, což je škoda.

Stejně jako předchozí díl, i Assassin's Creed Chronicles: India je akční 2.5D plošinovka, která staví hlavně na stealth hraní. Ano, hlavní hrdina Arbaaz Mir je celkem slušný bojovník a jako správný assassín dokáže zlikvidovat ve skoku nebo skluzu jedním švihem prakticky všechny protivníky, ale na druhou stranu, když se dostane do přečíslení a spustí alarm, je zle, protože nemá dostatek zdraví a pokud rychle nevykryjete výpady protivníků, během vteřiny se válíte v kaluži krve. Pokud na stealth prvky přistoupíte, dočkáte se celkem slušné zábavy a hlavně dobré stealth hry, u níž musíte kolikrát pořádně popřemýšlet, jak danou lokaci přeskákat tak, aby si vás protivníci nevšimli, případně jste nebyli eliminováni. Podobné střety s protivníky slouží i jako menší či větší logické rébusy, kterými je hra napěchovaná, klasických hádanek pak oproti předchozí části ubylo, ostatně postup v Assassin's Creed Chronicles: India je o dost lineárnější. Většinou klasické hádanky či puzzle spočívají v nalezení klíče, který má u sebe určitý protivník, případně nalezení všech částí oblečení, abyste se dostali dále, ale těch je opravdu jen pár, spočítáte je na prstech jedné ruky.

Hratelnost je slušná od začátku až do závěru, navíc vývojáři ji sem tam i obohatí třeba úprky nebo nutností střílet z dálky na protivníky puškou, samozřejmě tak, abyste nespustili alarm. Vše má ale jeden podstatný háček. Hratelnost je dobrá a zabaví, ale jen ve chvíli, když vše funguje. Už u předchozí části jsem si stěžoval na trochu nemotorný pohyb hlavního hrdiny, slabší umělou inteligenci protivníků, kteří občas lezou schválně do nastražených pastí, a hlavně občas ne zrovna dobře reagující ovládání, které je trochu pomalé a zasloužilo by si vypilovat. Bohužel, vývojáři tyto nedostatky nesáhli a prakticky se v Assassin's Creed Chronicles: India vracejí, což je vážně škoda, zvláště když na vývoj měli vývojáři téměř rok, takže času dost, aby vše napravili a vzali si k srdci zpětnou vazbu od fanoušků. Špatný skok, případně špatně načasovaný výpad či schování bude kolikrát díky haprujícímu ovládání případně pomalému a nepřesnému pohybu hrdiny vadit, zvláště když hra je kolikrát o jedné chybě, pak následuje spawn u posledního checkpointu. Záchytné body jsou po většinu času dobře umístěny, ale sem tam jsou hodně daleko od sebe, takže se mi občas stalo, že jsem některé pasáže dělal opravdu dlouho a spíše se u nich vztekal, než bavil. Za to občas mohou i některá designérská rozhodnutí, která mají hráče spíše naštvat a potrápit, než že by měla nějaké logické opodstatnění a do hry se hodila.

Herní doba u Assassin's Creed Chronicles: India bude hodně záležet na vašich schopnostech, protože mnohdy jsou levely docela těžké a vyžadují od vás procházení stylem pokus omyl. Každopádně já hru prošel za zhruba pět hodin, což je vzhledem k ceně přijatelný čas, navíc po dohrání se vám odemkne Plusová možnost, takže můžete celou hru projít znovu s už získanými schopnostmi, a díky násobiči získat další, na které jste dříve nedosáhli. Také je možné hru zahrát na vyšší obtížnost a vyzobat další trofeje. Součástí hry jsou i speciální výzvy, rozdělené do tří kategorií. Buď musíte v úrovních získávat na čas části Animu, nebo likvidovat protivníky, případně předem určený cíl. Tyto výzvy jsou fajn oživením a na pár desítek minut dokážou udržet pozornost, ale slouží jen jako takový ten bonus, jakým byly třeba VR mise u Metal Gear Solid. Ostatně se od nich moc neliší. Každopádně za své peníze dostanete adekvátní porci obsahu.

Už čínské dobrodružství Assassin's Creed Chronicles vynikalo výbornou stylizovanou grafikou, která je parádní i v novém pokračování. Výborný art styl si zamilujete na první pohled, navíc vývojáři vše oživují parádními kreslenými filmečky, takže jen těžko něco vyčítat. Zvláště když hra jede po celou dobu dobře, žádný propad frameratu jsem nezaznamenal, stejně tak vše běželo stabilně. Co už ovšem strhává trochu body dolů, je ne moc výrazný hudební doprovod, což je docela zklamání, zvláště když Assassin's Creed série měla vždy výborný soundtrack. Stejně tak zvuky jsou nevýrazné a slabší mi přišel i dabing, a to i u hlavního protagonisty, což by se stávat nemělo.

Assassin's Creed Chronicles: India je slušná akční 2.5D hra, která staví na osvědčených základech předchůdce, ale bohužel si ponechává i řadu nedostatků a chyb, které měli vývojáři opravit nebo je úplně odstranit. Takto hra občas frustruje, navíc od prvního dílu trochu pokulhává i příběh, který nemá takovou sílu a nedokáže patřičně navnadit na třetí část, jako tomu bylo u první části. Každopádně pokud jste si oblíbili první díl, a odpustili jste mu i všechny jeho nedostatky, druhý vás nezklame. Na druhou stranu, ani nenadchne a po dohrání na něj snadno zapomenete.

Assassin's Creed Chronicles: India

ps4vitaxone
Ubisoft, Ubisoft
Datum vydání hry:
12. 1. 2016
Žánr:
Plošinovka, Adventura
KARTA HRY
6/10

Komentáře